MTI

Intelligens bevásárlókocsi

Digitális hirdetésekkel látja el a jövőben a Microsoft az elektronikus kijelzővel felszerelt, intelligens bevásárlókocsikat, amelyek ezentúl a vevőnek nemcsak az árut segítenek megkeresni, hanem a kocsi helyétől függően tematikus reklámokkal is bombázzák.

A texasi MediaCart Holding által forgalmazott bevásárlókocsik nemcsak a kiválasztott áru megkeresésében, a vonalkód leolvasásában és termékek sorbanállás nélküli kifizetésében segítenek majd a vásárlóknak. A a Microsoft felvásárolta az aQuantive online hirdetésekkel foglalkozó vállalatot, és ennek köszönhetően a szoftveróriás ma már videohirdetésekkel is ellátja a digitális kijelzővel rendelkező bevásárlókocsikat.

A tesztsorozat az év második felében indul a keleti-parton található ShopRite üzletekben. Az áruházlánc hűségkártyáival rendelkező vásárlók otthonról az interneten állíthatják össze a kiválasztott termékek listáját. Az áruházba érve a kártyájukat leolvastatják, mire az intelligens bevásárlókocsin megjelenik az otthon összeállított lista, s a kijelzőn folyamatosan nyomon követhetik, hogy mit kell még megvenni, illetve a kosárban lévő termékek mennyibe kerülnek.


A high-tech kocsik rádiófrekvenciás kapcsolatban állnak az áruházi rendszerrel, amely képes megállapítani, hogy a vevő a bolton belül éppen merre jár. A hirdetők az adott részleg ajánlatait jeleníthetik meg a kocsi kijelzőjén. Amikor például a vevő az édességekhez ér, megjelenik az aktuális csokiajánlathoz kapcsolódó reklámfilm. A Microsoft szerint a különböző ajánlatok és hirdetések megjelenítési módja még kidolgozás alatt áll. A redmondi óriás egy olyan rendszert is tervez, amely a korábbi vásárlások elemzésével próbálja felkutatni a hirdetőknek a potenciális vásárlókat.

"A dolog nemcsak arról szól, hogy a vásárlókat célzott hirdetésekkel bombázzuk, hanem egyben kellemesebb élménnyé szeretnénk tenni a vásárlást" - mondta Scott Ferris, a Microsoft hirdetési üzletágának vezérigazgatója. A hirdetők részletesebb visszajelzést kaphatnak a reklámok hatékonyságáról, azonban a személyes adatokhoz, amelyeket a vásárlók a hűségprogramhoz csatlakozva adtak meg, sem a Microsoft, sem a hirdetők nem juthatnak hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • windoki #5
    És amikor kimerül az IFA aksi a bevásárlókocsi aljába akkor vissza kell tolni a fali töltőhöz és várni 2 órát :-)
  • Romel #3
    Majd amikor a cigányok lelopkodják a kocsikról a tft-t... Amúgy meg akkora felesleges pénzhajhászás ez is. Intelligens? Ugyan már...
  • NYCBoy #2
    Pont ez a lényeg, ha fel-alá mászkálsz, éa nem csak azokba a sorokba mész be, ahol az általad keresett termék van, akkor még mást is megvehetsz, nem csak azt amit kell. Az alap multi marketing stratégia része.
  • Dany007 #1
    Ez azért durva :D Mondjuk attól nem kell félnünk, hogy a következő 10-20 évben ilyen lesz itthon is xD
    Annyiból jó lenne, hogy egy hipermarketben, már amennyit járok oda, sose tudom mi hol van. Olyan frankón elrakják, mindig félórákat keresgélek és mászkálok fel alá :D