MTI
Intelligens bevásárlókocsi
Digitális hirdetésekkel látja el a jövőben a Microsoft az elektronikus kijelzővel felszerelt, intelligens bevásárlókocsikat, amelyek ezentúl a vevőnek nemcsak az árut segítenek megkeresni, hanem a kocsi helyétől függően tematikus reklámokkal is bombázzák.
A texasi MediaCart Holding által forgalmazott bevásárlókocsik nemcsak a kiválasztott áru megkeresésében, a vonalkód leolvasásában és termékek sorbanállás nélküli kifizetésében segítenek majd a vásárlóknak. A a Microsoft felvásárolta az aQuantive online hirdetésekkel foglalkozó vállalatot, és ennek köszönhetően a szoftveróriás ma már videohirdetésekkel is ellátja a digitális kijelzővel rendelkező bevásárlókocsikat.
A tesztsorozat az év második felében indul a keleti-parton található ShopRite üzletekben. Az áruházlánc hűségkártyáival rendelkező vásárlók otthonról az interneten állíthatják össze a kiválasztott termékek listáját. Az áruházba érve a kártyájukat leolvastatják, mire az intelligens bevásárlókocsin megjelenik az otthon összeállított lista, s a kijelzőn folyamatosan nyomon követhetik, hogy mit kell még megvenni, illetve a kosárban lévő termékek mennyibe kerülnek.
A high-tech kocsik rádiófrekvenciás kapcsolatban állnak az áruházi rendszerrel, amely képes megállapítani, hogy a vevő a bolton belül éppen merre jár. A hirdetők az adott részleg ajánlatait jeleníthetik meg a kocsi kijelzőjén. Amikor például a vevő az édességekhez ér, megjelenik az aktuális csokiajánlathoz kapcsolódó reklámfilm. A Microsoft szerint a különböző ajánlatok és hirdetések megjelenítési módja még kidolgozás alatt áll. A redmondi óriás egy olyan rendszert is tervez, amely a korábbi vásárlások elemzésével próbálja felkutatni a hirdetőknek a potenciális vásárlókat.
"A dolog nemcsak arról szól, hogy a vásárlókat célzott hirdetésekkel bombázzuk, hanem egyben kellemesebb élménnyé szeretnénk tenni a vásárlást" - mondta Scott Ferris, a Microsoft hirdetési üzletágának vezérigazgatója. A hirdetők részletesebb visszajelzést kaphatnak a reklámok hatékonyságáról, azonban a személyes adatokhoz, amelyeket a vásárlók a hűségprogramhoz csatlakozva adtak meg, sem a Microsoft, sem a hirdetők nem juthatnak hozzá.
A texasi MediaCart Holding által forgalmazott bevásárlókocsik nemcsak a kiválasztott áru megkeresésében, a vonalkód leolvasásában és termékek sorbanállás nélküli kifizetésében segítenek majd a vásárlóknak. A a Microsoft felvásárolta az aQuantive online hirdetésekkel foglalkozó vállalatot, és ennek köszönhetően a szoftveróriás ma már videohirdetésekkel is ellátja a digitális kijelzővel rendelkező bevásárlókocsikat.
A tesztsorozat az év második felében indul a keleti-parton található ShopRite üzletekben. Az áruházlánc hűségkártyáival rendelkező vásárlók otthonról az interneten állíthatják össze a kiválasztott termékek listáját. Az áruházba érve a kártyájukat leolvastatják, mire az intelligens bevásárlókocsin megjelenik az otthon összeállított lista, s a kijelzőn folyamatosan nyomon követhetik, hogy mit kell még megvenni, illetve a kosárban lévő termékek mennyibe kerülnek.
A high-tech kocsik rádiófrekvenciás kapcsolatban állnak az áruházi rendszerrel, amely képes megállapítani, hogy a vevő a bolton belül éppen merre jár. A hirdetők az adott részleg ajánlatait jeleníthetik meg a kocsi kijelzőjén. Amikor például a vevő az édességekhez ér, megjelenik az aktuális csokiajánlathoz kapcsolódó reklámfilm. A Microsoft szerint a különböző ajánlatok és hirdetések megjelenítési módja még kidolgozás alatt áll. A redmondi óriás egy olyan rendszert is tervez, amely a korábbi vásárlások elemzésével próbálja felkutatni a hirdetőknek a potenciális vásárlókat.
"A dolog nemcsak arról szól, hogy a vásárlókat célzott hirdetésekkel bombázzuk, hanem egyben kellemesebb élménnyé szeretnénk tenni a vásárlást" - mondta Scott Ferris, a Microsoft hirdetési üzletágának vezérigazgatója. A hirdetők részletesebb visszajelzést kaphatnak a reklámok hatékonyságáról, azonban a személyes adatokhoz, amelyeket a vásárlók a hűségprogramhoz csatlakozva adtak meg, sem a Microsoft, sem a hirdetők nem juthatnak hozzá.