Napi Online
Optimisták a hazai informatikai vállalatok
Most már tényleg a mobil informatika éve lesz 2008, és a csekély gazdasági növekedés, illetve a vásárlóerő visszaesése kiélezett versenyt fog eredményezni - vélik a hazai cégvezetők.
Ez az év már tényleg a mobilitás éve lesz, olyannyira, hogy az Intel visszatérhet a kézi eszközök piacára - jelentette ki Gacsal József, a chipgyártó magyarországi üzletfejlesztési igazgatója. Mint elmondta, várhatóan összességében több noteszgép fogy majd, mint asztali gép, s az otthoni felhasználók - akiknek a támogatásába beszáll mindenki: a kiskereskedelmi láncoktól kezdve a távközlési szolgáltatókig - is nagyrészt mobil gépeket fognak vásárolni. A mobilitást segítendő már az általános iskolákban is megjelenhetnek az első noteszgépek. A magyar informatikai piac sikerének betudhatóan a hazai informatikai cégek látványosan terjeszkednek majd a régió többi országában is. Idén megkezdődhet a tisztulás a számítástechnikai vám- és áfacsalások terén - jelentette ki az Intel képviselője.
Egri Csaba, az Acer Magyarország képviseletvezetője szerint a magyar laptoppiac idén egyre dinamikusabb fejlődést mutat majd, ahogy egyre általánosabbá válik az átállás az asztali pc-ről. Hozzátette, hogy a piac tavalyi közel nyolcvanszázalékos növekedési üteme várhatóan valamelyest csökken 2008-ban. Az év újdonságai a laptoppiacon az első negyedévben kibocsátott Intel Core2Duo 8000-es és 9000-es szériás processzorokkal ellátott gépek lesznek. Várhatóan idén is nagy hangsúlyt helyeznek a multimédiás alkalmazásokra: az Acer egyes modelljei ezért már HD dvd- és Blu-Ray-lejátszókkal kerülnek forgalomba.
Idén sem számítunk könnyű évre, a csekély gazdasági növekedés és a vásárlóerő visszaesése kiélezett versenyt fog eredményezni. Mindazonáltal több tényező is a notebook-piac további stabil bővülését garantálja: a mobil számítógépek növekvő teljesítménye és csökkenő átlagára nyomán asztali PC helyett vagy mellett még többen fognak hordozható változatot vásárolni. A Toshiba notebook üzletága 2008-ban megújuló termékportfólióval, kibővült munkatársi gárdával és a piaci igényeknek fokozottabban megfelelő konfigurációkkal tovább kívánja bővíteni eladásait - jelentette ki Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe GmbH magyarországi értékesítési képviselője.
Trentin Tamás szerint az online médiapiacot idén a megfontoltabb költések fogják jellemezni. Egyrészt tovább emelkedik a teljesítményalapú - például az átkattintás szerint elszámoló vagy konkrét üzletet hozó - megjelenésekre fordított marketingköltések aránya. Ezzel párhuzamosan pedig az eszköz- és felületválasztás kapcsán az online kutatási megoldások további térnyerése várható, ami a taktikai döntéseket segíti. Hirdetői oldalon tovább növekszik a kkv-k szerepe, amelyek végre költséghatékony módon tudják elérni potenciális célcsoportjukat - magyarázta a Hírek Média ügyvezető igazgatója.
A Qualysoft-csoport idén is jobban fog növekedni Ausztriában és Németországban, mint Magyarországon - jelentette ki Oros Péter, a társaság üzletfejlesztési igazgatója. Az okokról Oros elmondta, hogy míg Magyarországon korábban az erőforrás-kihelyezés volt a társaság erőssége, addig a német nyelvterületű országokban a nagyobb nyereséget biztosító komplex megoldások megvalósításában jeleskedett a cég. Az igazgató szerint 2008-ban a régióban a szolgáltatásorientált architektúra, az üzletifolyamat-menedzsment és az alkalmazásintegráció lesznek a slágertémák.
Az ügyfelek egyre inkább értékelik a minőségi, hosszú távon megbízható irodai berendezéseket, amelyek jelentősen javítják az irodai dolgozók munkavégzésének hatékonyságát - válaszolta érdeklődésünkre Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Bár a gazdaságelemzők és az iparágunkat kutató intézetek is egybehangzóan negatív tendenciát jósoltak - és ennek alapján mi is konzervatív növekedésre számíthattunk volna -, ám a stratégiánknak köszönhetően 2007-ben is sikerült a vártnál jobb eredményt elérnünk. 2008-ban szintén ezt az utat fogjuk folytatni, optimistán, nagyobb növekedést célzunk meg. A hatékonyság növelésével és a szűkebb piacok felé fordulással fogjuk kompenzálni a hagyományos üzletágainkban kieső értéket - mutatta be a Canon idei stratégiáját Moravcsik.
A gazdasági megszorításokat egyre jobban érzik a vállalkozások is, ezért egyre nagyobb verseny várható az ügyfelekért. Ebben a versenyben mindenképpen hátrányba kerül az a vállalkozás, amelynek az informatikai rendszere nem eléggé biztonságos, hiszen ezek a cégek csak nagyobb kockázattal tudják ügyfeleiket kiszolgálni, és adataik is könnyebben kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Ezért úgy látom, hogy tovább nő az üzletbiztonság jelentősége 2008-ban - jelentette ki Kőrös Zsolt, a Noreg Kft. ügyvezető igazgatója. A Noreg szerint ezeket a veszélyeket csak az információvédelemre történő fokozottabb odafigyeléssel lehet csökkenteni, ezért arra számítanak, hogy az informatikai kockázatok napi szintű kezelése egyre inkább követelménnyé válik. A pénzügyi és távközlési piacon kívül várhatóan az ipari és kereskedelmi vállalkozások körében is alkalmazzák majd azokat a biztonsági megoldásokat, amelyek a folyamatos, zökkenőmentes üzletmenetet biztosítják.
Az Autodesk Inc., a 2D-s és 3D-s tervezői szoftvermegoldások egyik vezető szállítója a magyarországi forgalmazás folyamatos növekedésére számít ebben az évben. A jelenlegi nehéz makrogazdasági helyzet ellenére a magyarországi piac párhuzamban van az Autodesk általános változtatási terveivel, amely szerint a 2D-technológiáktól az olyan bonyolultabb eljárások felé fordul, mint a 3D szoftverek vagy az új digitális prototípuskészítés. Ezek a technológiák a termelékenység növelésével és a tervezői folyamatok egyszerűsödésével segítik a magyarországi vállalatok hatékonyságának fejlesztését - válaszolta érdeklődésünkre David Palas, az Autodesk Inc. régiós eladási vezetője. Mint elmondta: idén szeretnék tovább erősíteni és kiterjeszteni viszonteladói hálózatukat és együttműködésüket a magyarországi oktatási központokkal.
A 3M piaca meglehetősen összetett, a diverzifikált, egészséges portfólió több szempontból is védi a céget az egyes szektorokban jelentkező esetleges visszaesésekkel szemben, ám ez csak összességében jelent némi biztosítékot - jelentette ki Kanizsai Róbert, a 3M Hungária Kft. marketing- és kommunikációs vezetője. Az informatikához kapcsolódó termékek területén a 3M derűlátása óvatos. Véleményük szerint e terület növekedése a korábbi évekéhez lesz hasonló, érezhető lendületet leginkább a középvállalati szektor, valamint az intézmények vetítés- és oktatástechnológiai megrendelései adhatnak a piacnak, amely célra a közeljövőben uniós pályázati pénzek válnak elérhetővé.
Itt fontos megjegyezni - teszi hozzá Kanizsai -, hogy az oktatásban használatos eszközöket nem elég értékesíteni. Ugyanis egyre gyakoribb elvárás az iskolák részéről, hogy az adott eszköz, technológia használatát tanítsuk is meg a pedagógusoknak. Ezzel egyrészt növekszik a vásárlási kedv, másrészt az információs szakadék csökkentésével az előadók is szívesebben élnek az új lehetőségekkel. Ez a tény mindenképp meghatározó lesz az interaktív eszközök értékesítésében. Összességében elmondható, hogy az informatikai, vetítéstechnikai részlegünk alacsony növekedési ráta mellett a tavalyihoz hasonló üzleti évre számít, miközben ugyanakkora növekedésért valószínűleg keményebben kell majd dolgozni, mint korábban.
A Hama nem számít érdemi változásra az elmúlt évhez képest. Úgy tűnik, hogy a kereskedelem résztvevői - forgalmazók és fogyasztók egyaránt - kivárnak, így leginkább stagnálásra készülünk fel, ezzel együtt azért a hangsúlyok változhatnak - mondta Prohászka Ottó, a Hama Magyarország ügyvezető igazgatója. Mennyiségbeli növekedés várható a különböző lcd/plazma-tartozékoktól (konzolok, kábelek, tisztítóeszközök), valamint a navigációs készülékek és tartozékaik piacán. Emelkedést várunk a notebook-tartozékoktól is, mivel a laptopszegmens átlagon felül bővül - az asztali pc-k rovására. Az eladások értékén ez mégsem lesz különösebben érezhető, mert e termékkategóriák ára - és így a tartozékok ára is - látványosan csökken.
Mindent összevetve: 5-10 százalékos forgalomnövekedést várunk, hiszen az említett eszközök egyre általánosabbá válnak. A cég erősíteni kívánja értékesítési pozícióit minden partnerénél és javítani az egyre szerteágazóbb szállítási feladatok logisztikai lebonyolítását. Raktárkapacitásaink bővítését tervezzük, részben a környező országok (Románia, Szerbia, Horvátország) piaci lehetőségeinek kiaknázása érdekében - közölte Prohászka.
Az egyre olcsóbb, illetve az egyre jobb ár-érték arányú megoldásoké lesz a terep 2008-ban és a következő években - mondta el Fonyó Lilla, a Brother Magyarország szakértője. Talán a gazdaság helyzetének is köszönhető, de amúgy is minden vállalkozás természetes törekvése, hogy egyre olcsóbban és kiváló minőségben állítsa elő nyomatait. A vevők a termék, márka kiválasztásánál a beszerzési ár helyett egyre inkább a fenntartás költségeit tartják szem előtt. Mivel a gyártói profit a kellékanyagokon, nem pedig a készülékárakon keletkezik, az egyre olcsóbb eszközök életciklusa rohamosan rövidül. Úgy látjuk - tette hozzá a szakértő -, hogy a piac végképp kettévált. A szöveges oldalak előállítására szinte kizárólag lézer-, míg a fény- és más képek nyomtatására tintasugaras nyomtatót használnak a vásárlók. A Brother ugrásszerű fejlődést vár idén, elsősorban a kisebb lézerek és multifunkciós eszközök területén. A különböző géptípusoknál 30-50, de egyes esetekben akár 100 százalékos bővülésre számítunk - mondta Fonyó.
Az idei év meghatározó lesz a piacon a gazdasági recesszió, valamint a gyors technikai fejlődés miatt - válaszolta Bauer Róbert, az EnterNet cégcsoport igazgatóságának elnöke kérdésünkre. Az elmúlt két évben elindult konszolidációs folyamat tovább erősödik, a mobilinternet pedig tovább növeli a már egyébként is erős árversenyt. A piacon jelen lévő kisebb cégek csak konszolidációval tudnak fennmaradni a piacon, azonban ez sem elegendő ahhoz, hogy a piaci versenyben talpon maradjanak: a kisebb szolgáltatóknak is bővíteniük kell szolgáltatáspalettájukat, és azt jó minőségben kell biztosítaniuk ügyfeleiknek.
A vállalatoknak és intézményeknek 2008-ban is jól működő, megbízható informatikai infrastruktúrára lesz szükségük, amelyhez - a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben - költséghatékony megoldásokat keresnek. Az elmúlt évek dinamikus növekedési rátáját követve ebben az évben is folytatódik a Linux térhódítása: a nyílt forráskódú szoftverek szerver oldalon érett szakaszba értek, és folyamatos a növekedés, de mára már a desktop oldali Linux-megoldások technológiai fejlesztése is elérte azt a szintet, amely indokolttá teszi alkalmazásukat vállalati és intézményi környezetben - közölte Szittya Tamás, a Novell Magyarország első számú vezetője.
A vállalatok ma már nem szoftvereket vagy hardvereket akarnak vásárolni, hanem üzleti problémáikra keresnek megoldásokat. Ennek az igénynek kell még inkább megfelelniük a rendszerintegrátoroknak 2008-ban. Az egyedi fejlesztési, integrálási és hálózati technológiákra kell koncentrálnunk és nem csupán az eszközkereskedelemre - mondta el Gál György, a Polygon Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója.
A számítógépek közötti minőségi különbségek Magyarországon is egyre szembetűnőbbek, nemcsak a márkás gépek felé tolják a keresletet azon kisvállalatoknál, ahol eddig "no name" eszközöket használtak, de egyre több vállalat igényli a legújabb fejlesztéseket, a leggyorsabb processzorokat és a legpompásabb szervereket. A rendszerintegrációs terület lendületét idén tovább hajtja a szervervirtualizáció terjedése, ami főként szerverkonszolidációs és takarékoskodási célból kívánatos a cégeknek. Idén érkeznek az IBM Power 6-os processzorral felszerelt szervergépei, amelyek erre kiváló megoldást nyújtanak majd. Ebben az évben tovább élesedik a verseny a szolgáltatók között, s csak a nagy szaktudással rendelkező, megbízható szállítók számíthatnak erősödésre - figyelmeztetett Gál.
Ez az év már tényleg a mobilitás éve lesz, olyannyira, hogy az Intel visszatérhet a kézi eszközök piacára - jelentette ki Gacsal József, a chipgyártó magyarországi üzletfejlesztési igazgatója. Mint elmondta, várhatóan összességében több noteszgép fogy majd, mint asztali gép, s az otthoni felhasználók - akiknek a támogatásába beszáll mindenki: a kiskereskedelmi láncoktól kezdve a távközlési szolgáltatókig - is nagyrészt mobil gépeket fognak vásárolni. A mobilitást segítendő már az általános iskolákban is megjelenhetnek az első noteszgépek. A magyar informatikai piac sikerének betudhatóan a hazai informatikai cégek látványosan terjeszkednek majd a régió többi országában is. Idén megkezdődhet a tisztulás a számítástechnikai vám- és áfacsalások terén - jelentette ki az Intel képviselője.
Egri Csaba, az Acer Magyarország képviseletvezetője szerint a magyar laptoppiac idén egyre dinamikusabb fejlődést mutat majd, ahogy egyre általánosabbá válik az átállás az asztali pc-ről. Hozzátette, hogy a piac tavalyi közel nyolcvanszázalékos növekedési üteme várhatóan valamelyest csökken 2008-ban. Az év újdonságai a laptoppiacon az első negyedévben kibocsátott Intel Core2Duo 8000-es és 9000-es szériás processzorokkal ellátott gépek lesznek. Várhatóan idén is nagy hangsúlyt helyeznek a multimédiás alkalmazásokra: az Acer egyes modelljei ezért már HD dvd- és Blu-Ray-lejátszókkal kerülnek forgalomba.
Idén sem számítunk könnyű évre, a csekély gazdasági növekedés és a vásárlóerő visszaesése kiélezett versenyt fog eredményezni. Mindazonáltal több tényező is a notebook-piac további stabil bővülését garantálja: a mobil számítógépek növekvő teljesítménye és csökkenő átlagára nyomán asztali PC helyett vagy mellett még többen fognak hordozható változatot vásárolni. A Toshiba notebook üzletága 2008-ban megújuló termékportfólióval, kibővült munkatársi gárdával és a piaci igényeknek fokozottabban megfelelő konfigurációkkal tovább kívánja bővíteni eladásait - jelentette ki Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe GmbH magyarországi értékesítési képviselője.
Trentin Tamás szerint az online médiapiacot idén a megfontoltabb költések fogják jellemezni. Egyrészt tovább emelkedik a teljesítményalapú - például az átkattintás szerint elszámoló vagy konkrét üzletet hozó - megjelenésekre fordított marketingköltések aránya. Ezzel párhuzamosan pedig az eszköz- és felületválasztás kapcsán az online kutatási megoldások további térnyerése várható, ami a taktikai döntéseket segíti. Hirdetői oldalon tovább növekszik a kkv-k szerepe, amelyek végre költséghatékony módon tudják elérni potenciális célcsoportjukat - magyarázta a Hírek Média ügyvezető igazgatója.
A Qualysoft-csoport idén is jobban fog növekedni Ausztriában és Németországban, mint Magyarországon - jelentette ki Oros Péter, a társaság üzletfejlesztési igazgatója. Az okokról Oros elmondta, hogy míg Magyarországon korábban az erőforrás-kihelyezés volt a társaság erőssége, addig a német nyelvterületű országokban a nagyobb nyereséget biztosító komplex megoldások megvalósításában jeleskedett a cég. Az igazgató szerint 2008-ban a régióban a szolgáltatásorientált architektúra, az üzletifolyamat-menedzsment és az alkalmazásintegráció lesznek a slágertémák.
Az ügyfelek egyre inkább értékelik a minőségi, hosszú távon megbízható irodai berendezéseket, amelyek jelentősen javítják az irodai dolgozók munkavégzésének hatékonyságát - válaszolta érdeklődésünkre Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Bár a gazdaságelemzők és az iparágunkat kutató intézetek is egybehangzóan negatív tendenciát jósoltak - és ennek alapján mi is konzervatív növekedésre számíthattunk volna -, ám a stratégiánknak köszönhetően 2007-ben is sikerült a vártnál jobb eredményt elérnünk. 2008-ban szintén ezt az utat fogjuk folytatni, optimistán, nagyobb növekedést célzunk meg. A hatékonyság növelésével és a szűkebb piacok felé fordulással fogjuk kompenzálni a hagyományos üzletágainkban kieső értéket - mutatta be a Canon idei stratégiáját Moravcsik.
A gazdasági megszorításokat egyre jobban érzik a vállalkozások is, ezért egyre nagyobb verseny várható az ügyfelekért. Ebben a versenyben mindenképpen hátrányba kerül az a vállalkozás, amelynek az informatikai rendszere nem eléggé biztonságos, hiszen ezek a cégek csak nagyobb kockázattal tudják ügyfeleiket kiszolgálni, és adataik is könnyebben kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Ezért úgy látom, hogy tovább nő az üzletbiztonság jelentősége 2008-ban - jelentette ki Kőrös Zsolt, a Noreg Kft. ügyvezető igazgatója. A Noreg szerint ezeket a veszélyeket csak az információvédelemre történő fokozottabb odafigyeléssel lehet csökkenteni, ezért arra számítanak, hogy az informatikai kockázatok napi szintű kezelése egyre inkább követelménnyé válik. A pénzügyi és távközlési piacon kívül várhatóan az ipari és kereskedelmi vállalkozások körében is alkalmazzák majd azokat a biztonsági megoldásokat, amelyek a folyamatos, zökkenőmentes üzletmenetet biztosítják.
Az Autodesk Inc., a 2D-s és 3D-s tervezői szoftvermegoldások egyik vezető szállítója a magyarországi forgalmazás folyamatos növekedésére számít ebben az évben. A jelenlegi nehéz makrogazdasági helyzet ellenére a magyarországi piac párhuzamban van az Autodesk általános változtatási terveivel, amely szerint a 2D-technológiáktól az olyan bonyolultabb eljárások felé fordul, mint a 3D szoftverek vagy az új digitális prototípuskészítés. Ezek a technológiák a termelékenység növelésével és a tervezői folyamatok egyszerűsödésével segítik a magyarországi vállalatok hatékonyságának fejlesztését - válaszolta érdeklődésünkre David Palas, az Autodesk Inc. régiós eladási vezetője. Mint elmondta: idén szeretnék tovább erősíteni és kiterjeszteni viszonteladói hálózatukat és együttműködésüket a magyarországi oktatási központokkal.
A 3M piaca meglehetősen összetett, a diverzifikált, egészséges portfólió több szempontból is védi a céget az egyes szektorokban jelentkező esetleges visszaesésekkel szemben, ám ez csak összességében jelent némi biztosítékot - jelentette ki Kanizsai Róbert, a 3M Hungária Kft. marketing- és kommunikációs vezetője. Az informatikához kapcsolódó termékek területén a 3M derűlátása óvatos. Véleményük szerint e terület növekedése a korábbi évekéhez lesz hasonló, érezhető lendületet leginkább a középvállalati szektor, valamint az intézmények vetítés- és oktatástechnológiai megrendelései adhatnak a piacnak, amely célra a közeljövőben uniós pályázati pénzek válnak elérhetővé.
Itt fontos megjegyezni - teszi hozzá Kanizsai -, hogy az oktatásban használatos eszközöket nem elég értékesíteni. Ugyanis egyre gyakoribb elvárás az iskolák részéről, hogy az adott eszköz, technológia használatát tanítsuk is meg a pedagógusoknak. Ezzel egyrészt növekszik a vásárlási kedv, másrészt az információs szakadék csökkentésével az előadók is szívesebben élnek az új lehetőségekkel. Ez a tény mindenképp meghatározó lesz az interaktív eszközök értékesítésében. Összességében elmondható, hogy az informatikai, vetítéstechnikai részlegünk alacsony növekedési ráta mellett a tavalyihoz hasonló üzleti évre számít, miközben ugyanakkora növekedésért valószínűleg keményebben kell majd dolgozni, mint korábban.
A Hama nem számít érdemi változásra az elmúlt évhez képest. Úgy tűnik, hogy a kereskedelem résztvevői - forgalmazók és fogyasztók egyaránt - kivárnak, így leginkább stagnálásra készülünk fel, ezzel együtt azért a hangsúlyok változhatnak - mondta Prohászka Ottó, a Hama Magyarország ügyvezető igazgatója. Mennyiségbeli növekedés várható a különböző lcd/plazma-tartozékoktól (konzolok, kábelek, tisztítóeszközök), valamint a navigációs készülékek és tartozékaik piacán. Emelkedést várunk a notebook-tartozékoktól is, mivel a laptopszegmens átlagon felül bővül - az asztali pc-k rovására. Az eladások értékén ez mégsem lesz különösebben érezhető, mert e termékkategóriák ára - és így a tartozékok ára is - látványosan csökken.
Mindent összevetve: 5-10 százalékos forgalomnövekedést várunk, hiszen az említett eszközök egyre általánosabbá válnak. A cég erősíteni kívánja értékesítési pozícióit minden partnerénél és javítani az egyre szerteágazóbb szállítási feladatok logisztikai lebonyolítását. Raktárkapacitásaink bővítését tervezzük, részben a környező országok (Románia, Szerbia, Horvátország) piaci lehetőségeinek kiaknázása érdekében - közölte Prohászka.
Az egyre olcsóbb, illetve az egyre jobb ár-érték arányú megoldásoké lesz a terep 2008-ban és a következő években - mondta el Fonyó Lilla, a Brother Magyarország szakértője. Talán a gazdaság helyzetének is köszönhető, de amúgy is minden vállalkozás természetes törekvése, hogy egyre olcsóbban és kiváló minőségben állítsa elő nyomatait. A vevők a termék, márka kiválasztásánál a beszerzési ár helyett egyre inkább a fenntartás költségeit tartják szem előtt. Mivel a gyártói profit a kellékanyagokon, nem pedig a készülékárakon keletkezik, az egyre olcsóbb eszközök életciklusa rohamosan rövidül. Úgy látjuk - tette hozzá a szakértő -, hogy a piac végképp kettévált. A szöveges oldalak előállítására szinte kizárólag lézer-, míg a fény- és más képek nyomtatására tintasugaras nyomtatót használnak a vásárlók. A Brother ugrásszerű fejlődést vár idén, elsősorban a kisebb lézerek és multifunkciós eszközök területén. A különböző géptípusoknál 30-50, de egyes esetekben akár 100 százalékos bővülésre számítunk - mondta Fonyó.
Az idei év meghatározó lesz a piacon a gazdasági recesszió, valamint a gyors technikai fejlődés miatt - válaszolta Bauer Róbert, az EnterNet cégcsoport igazgatóságának elnöke kérdésünkre. Az elmúlt két évben elindult konszolidációs folyamat tovább erősödik, a mobilinternet pedig tovább növeli a már egyébként is erős árversenyt. A piacon jelen lévő kisebb cégek csak konszolidációval tudnak fennmaradni a piacon, azonban ez sem elegendő ahhoz, hogy a piaci versenyben talpon maradjanak: a kisebb szolgáltatóknak is bővíteniük kell szolgáltatáspalettájukat, és azt jó minőségben kell biztosítaniuk ügyfeleiknek.
A vállalatoknak és intézményeknek 2008-ban is jól működő, megbízható informatikai infrastruktúrára lesz szükségük, amelyhez - a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben - költséghatékony megoldásokat keresnek. Az elmúlt évek dinamikus növekedési rátáját követve ebben az évben is folytatódik a Linux térhódítása: a nyílt forráskódú szoftverek szerver oldalon érett szakaszba értek, és folyamatos a növekedés, de mára már a desktop oldali Linux-megoldások technológiai fejlesztése is elérte azt a szintet, amely indokolttá teszi alkalmazásukat vállalati és intézményi környezetben - közölte Szittya Tamás, a Novell Magyarország első számú vezetője.
A vállalatok ma már nem szoftvereket vagy hardvereket akarnak vásárolni, hanem üzleti problémáikra keresnek megoldásokat. Ennek az igénynek kell még inkább megfelelniük a rendszerintegrátoroknak 2008-ban. Az egyedi fejlesztési, integrálási és hálózati technológiákra kell koncentrálnunk és nem csupán az eszközkereskedelemre - mondta el Gál György, a Polygon Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója.
A számítógépek közötti minőségi különbségek Magyarországon is egyre szembetűnőbbek, nemcsak a márkás gépek felé tolják a keresletet azon kisvállalatoknál, ahol eddig "no name" eszközöket használtak, de egyre több vállalat igényli a legújabb fejlesztéseket, a leggyorsabb processzorokat és a legpompásabb szervereket. A rendszerintegrációs terület lendületét idén tovább hajtja a szervervirtualizáció terjedése, ami főként szerverkonszolidációs és takarékoskodási célból kívánatos a cégeknek. Idén érkeznek az IBM Power 6-os processzorral felszerelt szervergépei, amelyek erre kiváló megoldást nyújtanak majd. Ebben az évben tovább élesedik a verseny a szolgáltatók között, s csak a nagy szaktudással rendelkező, megbízható szállítók számíthatnak erősödésre - figyelmeztetett Gál.