Gyurkity Péter
Egyre több tévéző fordul az internet felé
Erre a megállapításra jutottak egy amerikai felmérés készítői, mégpedig azon friss adatokra támaszkodva, amelyek alapján kijelenthetjük, az online videózás nemcsak a kínálat, hanem a keresés élménye miatt is népszerű.
A Harris Interactive által elvégzett felmérésben csaknem 2500 amerikai felnőttet kérdeztek meg online videózási szokásairól. A legfontosabb adat, hogy a tavalyi évhez képest nagymértékben nőtt azok aránya, akik rendszeresen keresnek és néznek interneten található rövidebb-hosszabb videókat, míg a hagyományos televíziózás - lassan de biztosan - visszaszorulni látszik. Az első helyen azonban nem a közösségi oldalakat találjuk, hanem a YouTube-ot, amely szinte minden más kezdeményezést kiszorít.
Míg tavaly a megkérdezettek 42 százaléka válaszolt úgy, hogy megnézett legalább egy videót a portálon, idén ez az arány 65 százalékra ugrott, vagyis a többség már kipróbálta a szolgáltatást. Az új, sokak számára még szokatlan módszerbe belekóstolók egyharmada, a 18 és 24 év közöttieknek pedig a fele nyilatkozott úgy, hogy a felvételek mellett a keresést is élvezik, egyfajta kalandvágyat elégítenek ki, amikor a megfelelő felvételek után kutatnak és a keresés végét siker koronázza. Míg korábban a videózók egyharmada látogatta rendszeresen az internetes oldalt, idén már 42 százalékuk tette ugyanezt.
A YouTube elsősorban a kínálat miatt a legnépszerűbb, mivel a legtöbben azon a véleményen vannak, hogy szinte bármilyen anyagot megtalálnak az oldalon. A második helyezett ebben a körben a televíziós társaságok internetes oldalainak csoportja lett, itt 43 százalék tekintett meg valamilyen felvételt. A híroldalak 35 százalékkal a harmadik helyet érték el, míg az internetes keresők, mint a Yahoo és a Google, csak 30 százalékot mondhatnak magukénak, ami a negyedik helyre elegendő.
Az iTunes, és érdekes módon a közösségi oldalak is jóval kisebb arányban részesednek az online videózásból, pedig utóbbiakat mindig népszerű kedvencként emlegetik. Az biztos, hogy a videózók teljes filmeket és televíziós epizódokat is megtekintenének a megfelelő kínálat esetén - az igény tehát jól mérhető, már csak a megfelelő eszközt kellene megtalálni ennek kielégítésére.
A Harris Interactive által elvégzett felmérésben csaknem 2500 amerikai felnőttet kérdeztek meg online videózási szokásairól. A legfontosabb adat, hogy a tavalyi évhez képest nagymértékben nőtt azok aránya, akik rendszeresen keresnek és néznek interneten található rövidebb-hosszabb videókat, míg a hagyományos televíziózás - lassan de biztosan - visszaszorulni látszik. Az első helyen azonban nem a közösségi oldalakat találjuk, hanem a YouTube-ot, amely szinte minden más kezdeményezést kiszorít.
Míg tavaly a megkérdezettek 42 százaléka válaszolt úgy, hogy megnézett legalább egy videót a portálon, idén ez az arány 65 százalékra ugrott, vagyis a többség már kipróbálta a szolgáltatást. Az új, sokak számára még szokatlan módszerbe belekóstolók egyharmada, a 18 és 24 év közöttieknek pedig a fele nyilatkozott úgy, hogy a felvételek mellett a keresést is élvezik, egyfajta kalandvágyat elégítenek ki, amikor a megfelelő felvételek után kutatnak és a keresés végét siker koronázza. Míg korábban a videózók egyharmada látogatta rendszeresen az internetes oldalt, idén már 42 százalékuk tette ugyanezt.
A YouTube elsősorban a kínálat miatt a legnépszerűbb, mivel a legtöbben azon a véleményen vannak, hogy szinte bármilyen anyagot megtalálnak az oldalon. A második helyezett ebben a körben a televíziós társaságok internetes oldalainak csoportja lett, itt 43 százalék tekintett meg valamilyen felvételt. A híroldalak 35 százalékkal a harmadik helyet érték el, míg az internetes keresők, mint a Yahoo és a Google, csak 30 százalékot mondhatnak magukénak, ami a negyedik helyre elegendő.
Az iTunes, és érdekes módon a közösségi oldalak is jóval kisebb arányban részesednek az online videózásból, pedig utóbbiakat mindig népszerű kedvencként emlegetik. Az biztos, hogy a videózók teljes filmeket és televíziós epizódokat is megtekintenének a megfelelő kínálat esetén - az igény tehát jól mérhető, már csak a megfelelő eszközt kellene megtalálni ennek kielégítésére.