Gyurkity Péter

Egyre több tévéző fordul az internet felé

Erre a megállapításra jutottak egy amerikai felmérés készítői, mégpedig azon friss adatokra támaszkodva, amelyek alapján kijelenthetjük, az online videózás nemcsak a kínálat, hanem a keresés élménye miatt is népszerű.

A Harris Interactive által elvégzett felmérésben csaknem 2500 amerikai felnőttet kérdeztek meg online videózási szokásairól. A legfontosabb adat, hogy a tavalyi évhez képest nagymértékben nőtt azok aránya, akik rendszeresen keresnek és néznek interneten található rövidebb-hosszabb videókat, míg a hagyományos televíziózás - lassan de biztosan - visszaszorulni látszik. Az első helyen azonban nem a közösségi oldalakat találjuk, hanem a YouTube-ot, amely szinte minden más kezdeményezést kiszorít.

Míg tavaly a megkérdezettek 42 százaléka válaszolt úgy, hogy megnézett legalább egy videót a portálon, idén ez az arány 65 százalékra ugrott, vagyis a többség már kipróbálta a szolgáltatást. Az új, sokak számára még szokatlan módszerbe belekóstolók egyharmada, a 18 és 24 év közöttieknek pedig a fele nyilatkozott úgy, hogy a felvételek mellett a keresést is élvezik, egyfajta kalandvágyat elégítenek ki, amikor a megfelelő felvételek után kutatnak és a keresés végét siker koronázza. Míg korábban a videózók egyharmada látogatta rendszeresen az internetes oldalt, idén már 42 százalékuk tette ugyanezt.

A YouTube elsősorban a kínálat miatt a legnépszerűbb, mivel a legtöbben azon a véleményen vannak, hogy szinte bármilyen anyagot megtalálnak az oldalon. A második helyezett ebben a körben a televíziós társaságok internetes oldalainak csoportja lett, itt 43 százalék tekintett meg valamilyen felvételt. A híroldalak 35 százalékkal a harmadik helyet érték el, míg az internetes keresők, mint a Yahoo és a Google, csak 30 százalékot mondhatnak magukénak, ami a negyedik helyre elegendő.

Az iTunes, és érdekes módon a közösségi oldalak is jóval kisebb arányban részesednek az online videózásból, pedig utóbbiakat mindig népszerű kedvencként emlegetik. Az biztos, hogy a videózók teljes filmeket és televíziós epizódokat is megtekintenének a megfelelő kínálat esetén - az igény tehát jól mérhető, már csak a megfelelő eszközt kellene megtalálni ennek kielégítésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cibuu #13
    Hát az internetes televíziózás sztem még nem megoldás,hisz ezek a streamek(sopcast,stb)nagyon körülményesen,nehézkesen töltődnek be,ha be is tölt,akkor is borzalmas a képminőség.közel sem tv minőség nemhogy divix minőség...

    azt hiszem ez azért szánalmas hogy 2007 év végén még ennyire gyerekcipőben jár az informatika,hogy nem lehet divix minőségbem streamen meccset nézni...
  • elmebáj #12
    Ez az idézet szerintem értelmes:
    meg ezek a tudományos csatornák: a discovery és a national geographic lassan olyan szinten vannak, mint TV2, RTL.. Spektrum, na az már valami!
    Másképp fogalmazva, van benne igazság...
  • elmebáj #11
    Magyarország nem a leXarabb és az emberek sem. Az hogy ki mit néz, megszokás és intelligencia kérdése. Nekem nem volt fekete színű karácsonyfám tavaly, pedig az USA-ban divat.
    Az IP TV sem mentes a reklámoktól, fizethetsz a reklám mentes letöltésért :D
    Hogy mit érdemes nézni, hadd döntse el a néző...(meg tudod csinálni :DDD )
  • Su0my #10
    Discovery?:D és nyavalyogtok az ismétlések miatt?:D

    meg ezek a tudományos csatornák: a discovery és a national geographic lassan olyan szinten vannak, mint TV2, RTL.. Spektrum, na az már valami!

    reklámok meg: én spec azért imádom CBS-en nézni az amerikai focit, mert ott amikor áll a játék, leadnak 1-2 perc reklámot-> átlag tízpercenként.. és ez most hülyén fog hangzani, de qrva szórakoztatóak, humorosak stb.. hihetetlen, mekkora különbségek vannak, de hát Magyarország az mindenben a lexarabb, a lexarabb emberekkel :(

    Viasat mint jó példa? Ne nevettess :)

    Cool? xD na jó, kiröhögöm a májamat is..

    stb stb, szó ami szó, jelen pilanatban a sport1-2-t, HBO-kat, spektrumot érdemes nézni: de ezért meg a havi sok pénz már egyre kevésbé éri meg.. HBO is szinte már csak ismétel, stb
  • drizzt1666 #9
    Jelen pillanatban mikor ezt a cikket olvastam, hugom szobájából ezek a zajok szűrődtek ki:
    "Dundika esküvője...a francia firstlady kiskutyája..." nem is folytatom. Mindezt 19:30 körül. Az emberek vevők a szemétre. Én nem, sőt, rühellem. Azokat is akik nézik.
  • gregor #8
    quenti:Az ország nagy részén nincs kábeltv,se mühold,ott csak a 3 országos földisugáezásu tv fogható.Az MTV1,TV2,RTL KLUB.
  • quentit #7
    Ti miről beszéltek? Reklámok, meg barátok közt.
    1. Reklám nincs pl. az HBO-n.
    2. Barátok közt nincs több tíz csatornán. Miért hiszi mindenki azt, hogy csak a TV2 meg az RTK klub létezik? Némi ízelítő: visat3, cool, discovery, travel, stb.

    Egyébként meg természetesen lenne rá igény, hogy on-line szerű TV-k legyenek, csak a pénz embereknek úgy látszik nincs rá agyuk hogy megoldják. A T-Home TV-nek meg egyelőre túl kevés a szolgáltatása. Gyakorlatilag van a visszatekerés és kész. A kölcsönözhető tartalom nulla, HD tartalom 0, stb. A T-Home TV-nél még az X360 mozikínálata is jobb... Pedig könyörgöm az egy játékkonzol, és nem is TV szolgáltatás.... Nem baj, ha a T csoportnak nem kell a lehetőség majd más lecsap rá. Azért mert valamire van igény, az nem azt jelenti, hogy sz*rra is van igény. Azért mert valaki imádja a kocsikat nem azt jelenti hogy trabantot fog gyűjteni, hanem adott esetben pl. ferrarit... A T-Home TV jelenleg az on-line TV-zés trabantja!
  • Balumann #6
    Internet egyre fejlődik, a TV színvonala meg csökken. Tv teli van reklámokkal és olyan adásokkal amiknek semmi értelme, engem inkább idegesít. Ha jó film van akkor meg inkább jó minőségbe, reklám nélkül nézem meg -> letöltöm, amúgy is én jobban szeretem eredeti nyelven, feliratosan nézni.
    Havonta ha 1 filmet megnézek tv-be, meg eleinte most néztem a Csillag születiket, de az is uncsivá vált, "elromlott". Lehetne több zenei műsor, reklámok helyett/illetve kevesebb reklám mellett adhatnának mondjuk ilyen "tanácsokat", hasznos dolgokat, amikből lehet tanulni is.
    Kiváncsi leszek, hogyha át kell állniuk HD adásra (2012-ben?), milyen lesz a színvonal. Mostmár 5.1-be hallgathatjuk a reklámokat, aztán adják a 20-30 éves filmeket monoba?
  • barret #5
    Magyar tv? Azokra a reklam adokra gondolsz? :D
    En sem sezek reklamokat.Esetleg neha Discovery meg ilyenek.
  • Kovász #4
    A magyar TV-k nem foglalkoznak az olyasmivel, mint "igényes műsorok", "HD-adás", stb.. amíg a győzike showt 2 millióan (!) nézik, addig minek?
    Mi meg úgyis tudjuk mi a jó.. én már évek óta nem nézek tévét, és nem is hiányzik:)