Berta Sándor
Rekordot dönt a német online karácsonyi forgalom
A díszes áruházaktól messze, kopottas raktáráruházakból indul útnak sok, az interneten megrendelt ünnepi ajándékcsomag, hogy hosszú utazás végén megérkezzenek a címzettekhez.
Az egyik Mikulás a neumünsteri 45 éves Jörg Thatje, aki még ezekben a napokban is több ezer terméket szállít házhoz sok ezer társával együtt. Nem viselnek ünnepi jelmezt, csak viseltes munkaruhájukat, mégis, amikor megérkeznek a címekre, ott legalább annyira örülnek nekik. Egyre több cég él a lehetőséggel: hatalmas raktárkészletet halmoznak fel és a termékeket a nagy portálokon, például az eBaynél hirdetik. Amikor befutnak a megrendelések, a teherautók és sofőrjeik útnak indulnak, hiszen tudják, valahol a távolban sok gyermek és felnőtt várja izgatottan a karácsonyi ajándékát. Nem véletlenül nevezik találóan ezt a jelenséget Karácsony 2.0-nak a szakemberek.
A karácsony talán még soha nem volt ennyire meghatározó a német boltok forgalmában. "Az ünnepi megrendelések az idei év forgalmának több mint a felét teszik ki, ez körülbelül 4,8 milliárd eurót jelent, ami 500 millió euróval több a tavaly regisztrált értéknél" - nyilatkozta Ole Damm, a Német Online Kereskedelmi Szövetség (vdbo) elnöke. Nem véletlen, hogy csak Németországban jelenleg már kereken 50 000 kereskedő üzemeltet webáruházat. A fejlődés és a forgalomnövekedés a tavalyi esztendő adataihoz képest nem csak a nagy honlapoknál és forgalmazóknál, de a kiskereskedőknél, családi bolttulajdonosoknál is minimum 20, de akad ahol 100 százalékos.
Az eBay a 2004. évi karácsonyi forgalmát megduplázta. Tavaly október és december között az aukciós portál forgalma elérte az 1,7 milliárd dollárt. "A legkeresettebbek a Harry Potter könyvek és a mobiltelefonok, de egyre népszerűbbek az ajándékba adott Wellnes-hétvégék és a tánctanfolyamok is" - jelentette ki Daphne Rauch, az eBay szóvivője. "Az interneten még az utolsó pillanatban is lehetőség van a vásárlásra, az árakat percek alatt össze lehet hasonlítani és a megrendelési folyamat alig néhány kattintást vesz igénybe. Nem kell hosszú időt az ajándékok felkutatásával tölteni" - sorolta az előnyöket Katrin Reinhardt, a vdbo munkatársa.
Miután valaki kiválasztotta a számára legszimpatikusabb terméket, elég hátradőlni és várni a futárt, aki ugyan nem Mikulásként érkezik, de mégis mosolyt csal a gyerekek és a felnőttek arcára.
Az egyik Mikulás a neumünsteri 45 éves Jörg Thatje, aki még ezekben a napokban is több ezer terméket szállít házhoz sok ezer társával együtt. Nem viselnek ünnepi jelmezt, csak viseltes munkaruhájukat, mégis, amikor megérkeznek a címekre, ott legalább annyira örülnek nekik. Egyre több cég él a lehetőséggel: hatalmas raktárkészletet halmoznak fel és a termékeket a nagy portálokon, például az eBaynél hirdetik. Amikor befutnak a megrendelések, a teherautók és sofőrjeik útnak indulnak, hiszen tudják, valahol a távolban sok gyermek és felnőtt várja izgatottan a karácsonyi ajándékát. Nem véletlenül nevezik találóan ezt a jelenséget Karácsony 2.0-nak a szakemberek.
A karácsony talán még soha nem volt ennyire meghatározó a német boltok forgalmában. "Az ünnepi megrendelések az idei év forgalmának több mint a felét teszik ki, ez körülbelül 4,8 milliárd eurót jelent, ami 500 millió euróval több a tavaly regisztrált értéknél" - nyilatkozta Ole Damm, a Német Online Kereskedelmi Szövetség (vdbo) elnöke. Nem véletlen, hogy csak Németországban jelenleg már kereken 50 000 kereskedő üzemeltet webáruházat. A fejlődés és a forgalomnövekedés a tavalyi esztendő adataihoz képest nem csak a nagy honlapoknál és forgalmazóknál, de a kiskereskedőknél, családi bolttulajdonosoknál is minimum 20, de akad ahol 100 százalékos.
Az eBay a 2004. évi karácsonyi forgalmát megduplázta. Tavaly október és december között az aukciós portál forgalma elérte az 1,7 milliárd dollárt. "A legkeresettebbek a Harry Potter könyvek és a mobiltelefonok, de egyre népszerűbbek az ajándékba adott Wellnes-hétvégék és a tánctanfolyamok is" - jelentette ki Daphne Rauch, az eBay szóvivője. "Az interneten még az utolsó pillanatban is lehetőség van a vásárlásra, az árakat percek alatt össze lehet hasonlítani és a megrendelési folyamat alig néhány kattintást vesz igénybe. Nem kell hosszú időt az ajándékok felkutatásával tölteni" - sorolta az előnyöket Katrin Reinhardt, a vdbo munkatársa.
Miután valaki kiválasztotta a számára legszimpatikusabb terméket, elég hátradőlni és várni a futárt, aki ugyan nem Mikulásként érkezik, de mégis mosolyt csal a gyerekek és a felnőttek arcára.