SG.hu
3D séta a Szépművészeti Múzeumban
Olyan virtuális múzeumi sétára nyílik lehetősége a Szépművészeti Múzeum látogatóinak, amely a virtuális játékok vagy a Second Life világához hasonló felhasználói élményt kínál.
A Microsoft, az Arcus Interactive Group és a Szépművészeti Múzeum együttműködésében megvalósult alkalmazás segítségével egy képzeletbeli, virtuális térben is megismerkedhetünk a múzeum állandó gyűjteményeinek válogatott műalkotásaival. A virtuális séta néven a múzeum weboldaláról elérhető alkalmazást az Arcus Interactive Group szakemberei fejlesztették, a fejlesztés támogatója a Microsoft, a technológiai háttér pedig a Microsoft által frissen bemutatott Silverlight technológia. A Szépművészeti Múzeum weboldalán működő virtuális séta a program futtatásához szükséges letöltéseket követően nemcsak a műtárgyak térbeli megtekintését teszi lehetővé, hanem a 3D virtuális galériákat járva a falon függő festményekre kattintva egy szintén háromdimenziós prezentációs ablakban a műtárgyakról szóló információkhoz is hozzájuthatunk.
Az Arcus Interactive Group munkáját a Szépművészeti Múzeum egy térhálós 3D modellel alapozta meg. Mihály Mária, a Szépművészeti Múzeum főigazgató-helyettese elmondta: "A múzeum közösségi tér: összeköti a kultúra, az üzlet, a társadalom különböző területein működő embereket. A virtuális séta alkalmazással szélesebb látogatói rétegeket érünk el, inspiráljuk a művészeti életet, megkönnyítjük a tanulást, a keresést, dinamizmust viszünk a klasszikus képzőművészeti térbe."
A virtuális séta elkészítését a Microsoft támogatta. "A Microsoft számára kiemelt fontosságú a kultúra támogatása, minél szélesebb körhöz történő eljuttatása. Ebben a küldetésünkben remek partnerre találtunk az Arcusban, akivel a valóban újdonságot jelentő technológia egy még feltáratlan területén dolgozhattunk. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Szépművészeti Múzeum jelenhetett meg ebben az egyedülálló virtuális térben." - mondta el Csiszár Dénes, a Microsoft Magyarország webstratégiai tanácsadója.
Virtuális séta a múzeumban
A Microsoft, az Arcus Interactive Group és a Szépművészeti Múzeum együttműködésében megvalósult alkalmazás segítségével egy képzeletbeli, virtuális térben is megismerkedhetünk a múzeum állandó gyűjteményeinek válogatott műalkotásaival. A virtuális séta néven a múzeum weboldaláról elérhető alkalmazást az Arcus Interactive Group szakemberei fejlesztették, a fejlesztés támogatója a Microsoft, a technológiai háttér pedig a Microsoft által frissen bemutatott Silverlight technológia. A Szépművészeti Múzeum weboldalán működő virtuális séta a program futtatásához szükséges letöltéseket követően nemcsak a műtárgyak térbeli megtekintését teszi lehetővé, hanem a 3D virtuális galériákat járva a falon függő festményekre kattintva egy szintén háromdimenziós prezentációs ablakban a műtárgyakról szóló információkhoz is hozzájuthatunk.
Az Arcus Interactive Group munkáját a Szépművészeti Múzeum egy térhálós 3D modellel alapozta meg. Mihály Mária, a Szépművészeti Múzeum főigazgató-helyettese elmondta: "A múzeum közösségi tér: összeköti a kultúra, az üzlet, a társadalom különböző területein működő embereket. A virtuális séta alkalmazással szélesebb látogatói rétegeket érünk el, inspiráljuk a művészeti életet, megkönnyítjük a tanulást, a keresést, dinamizmust viszünk a klasszikus képzőművészeti térbe."
A virtuális séta elkészítését a Microsoft támogatta. "A Microsoft számára kiemelt fontosságú a kultúra támogatása, minél szélesebb körhöz történő eljuttatása. Ebben a küldetésünkben remek partnerre találtunk az Arcusban, akivel a valóban újdonságot jelentő technológia egy még feltáratlan területén dolgozhattunk. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Szépművészeti Múzeum jelenhetett meg ebben az egyedülálló virtuális térben." - mondta el Csiszár Dénes, a Microsoft Magyarország webstratégiai tanácsadója.
Virtuális séta a múzeumban