Berta Sándor

Már 130 000 amatőr tudósítót alkalmaz a Nowpublic

A blogokra és az alternatív portálokra támaszkodó szervezet szeretne a következő években a profi hírügynökségek konkurensévé válni és erre a dinamikus növekedését elnézve minden esélye meg is van.


Leonard Brody
A Nowpublicnak jelenleg már a világ 140 országában 130 000 tudósítója van. "A családom a hírügynökségi világban dolgozik, így én afféle fekete báránynak számítok. Már csak azért is, mert úgy vélem, jelenleg az igazság drámai mértékű torzítása zajlik. Ezzel párhuzamosan az offline sajtóorgánumok előfizetőinek, nézőinek és hallgatóinak száma is folyamatosan csökken. Azt remélem, hogy öt esztendőn belül mi leszünk a világ legnagyobb hírügynöksége" - hangsúlyozta Leonard Brody, a Nowpublic fejlesztési vezetője.

Brody szerint elsősorban a 18 és 35 év közötti korosztály tagjai fogékonyak a blogokban és más alternatív hírportálokon megjelenő információkra. Az oldal elsősorban a tudósítani akarók számára nyújt lehetőséget újságírói, riporteri álmaik megvalósítására és az exkluzív anyagokkal keltette fel a figyelmet. A honlap az önkéntesei segítségével legutóbb éppen Mianmarból és az ott történtekről tudósította a világot. A szerzetesek és a rendőrök verekedését megörökítő fotókat hiába is kereste volna bárki is a nagy hírügynökségek oldalain.

A Nowpublic látogatóinak száma havonta átlagosan eléri az egymilliót. A beérkező híreket, fotókat, tudósításokat egy külön szerkesztői csapat ellenőrzi, így biztosítják, hogy csak a megfelelő minőségű és tartalmú anyagok jelenjenek meg. Nem véletlen, hogy az amatőr hírügynökséget az amerikai Time magazin nemrég a világ 50 legfontosabb weboldala közé sorolta.

Szintén elismerés, hogy február közepén az Associated Press amerikai hírügynökség együttműködési megállapodást kötött a NowPublic.com-mal. Az AP-t elsősorban az igényes és a máshol elő nem forduló hírek érdeklik, a kommentárok és más kiegészítő bejegyzések nem. Az Associated Press azt reméli, hogy a szerződés révén aktuális helyi hírekkel láthatja el a partnereit, ráadásul még túl sokat sem kell fizetnie, a bloggerek ugyanis még mindig olcsóbbak, mint a saját tudósítók. Brodynak és két alapítótársának már sikerült az első támogatókat is megszereznie, egy közelebbről meg nem nevezett cég ugyanis 10,6 millió dollárt fizetett az oldalnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!