Berta Sándor

Nem kielégítő az online boltok tájékoztatása

A német fogyasztóvédők szerint az online boltok üzemeltetőinek az eddiginél jobban láthatóan kellene feltüntetniük a különböző szolgáltatások díját és a termékek bruttó árát.

Gyakori probléma, hogy egyes online boltokban a kereskedők nem tüntetik fel a garanciaidőt, a csomagolási, illetve a szállítási díjat vagy a termék bruttó árát. Sok vásárló így legfeljebb csak utólagos érdeklődés esetén kapja meg ezeket az információkat vagy a vásárlás végső szakaszában, a megrendelésnél tudja meg, mennyibe is kerül voltaképpen az általa kiválasztott árucikk. Ezt a helyzetet unták meg német fogyasztóvédelmi szakemberek, akik azt szeretnék, ha az online boltok üzemeltetői a jövőben jobban figyelnének ezekre a részletekre, így ugyanis sok időt lehetne megtakarítani és számos konfliktus is elkerülhetővé válna.

"Sok kereskedő olyan jól rejti el ezeket a fontos adatokat, hogy a vásárlónak néha rendkívül sok idejébe kerül, mire megtalálják őket. Nem tudom mit szólnának a cégek, hogy ha ilyenkor kötelesek lennének a feltüntetett árakon eladni egy terméket? Szerintem teljesen természetesnek kellene lennie, hogy az eladó cégek minden járulékos költséget is jól láthatóan elhelyezzenek. További problémát jelent az is, hogy az adott termék ára a számlán már nem annyi, mint ami a honlapon szerepel vagy szerepelt. Ilyen esetekben az embereknek nem szabad hagyniuk magukat becsapni, határozottnak kell lenniük és közölniük: én ezt az árucikket ennyi pénzért rendeltem meg" - szögezte le Edda Castelló, a Hamburgi Fogyasztóvédelmi Központ munkatársa.

A jogvédők most a német legfelsőbb bíróság ítéletére várnak. Egy perben ugyanis valaki, azt indítványozta, hogy a kereskedők már az online reklámokban is kötelesek legyenek jól láthatóan feltüntetni ezeket az adatokat. Az ügyben első fokon eljáró Hamburgi Tartományi Bíróság helyt adott a beadványnak és kifogásolta az információk hiányát. Most a kérdés az, hogy az ítélet jogerőssé válik vagy sem.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #8
    En peldul attol maszok falra,hogy windoz ikon meretu fenykepeket raknak ki a termekrol.Es oda irjak ala,hogy katints a kepre a nagyobb kepert,es akkor megnyilik egy masik ablakban pont ugyanaz a 60x60 pixeles kep.Mennyenek a picsaba ,egy primitiv mobilal is jobb kepeket lehet csinalni,mint amiket sok helyen latni.
  • kow83 #7
    Be kell látogatni a Cora-be feszítővasakkal és heggesztőpisztolyokkal.
  • Purga #6
    Mindenkinek tanácsolom én is, hogy bárki-bármit vásárol neten, jól nézzen meg mindent papírt, a terméket is és ha bármi gond van, még ha kicsi is, e-mail, telefon, személyes látogatás.
    A személyes látogatás a legcélravezetőbb tud lenni.
  • Mike at home #5
    nem érzem át a cikkben szereplő problémát
    én mindig tudtam mit mennyiért rendelek, mibe fog kerülni a szállítás, stb
    igaz, német online boltokat nem igazán látogatok, de csak amiatt mert nem tudok németül
  • Mike at home #4
    gazdag ember
  • hdo #3
    Én is vettem egyszer boltban egy walkmant. 15 ezer forint volt walkman létére, aztán észrevettem már az elején hogy típushibás volt. Pontosabban totálkáros. A szalagtípus választó ellenére a type2-es krómkazikat annyira pattogva játszotta le mintha egy régi bakelitlemezt hallanék. Erre beviszem, gondoltam nem várok 14 napot kiharcolom magamnak kapásból helyszínen a cserekészüléket ... de jól is tettem. Én nem telefonálgattam rájuk. Csak vártam hogy mikor telefonálnak hogy kész a walkman, úgyis amit kaptam hasonló dolgokat tudott csak rádió nem volt benne .... 13 hónapig volt nálam aztán bementem szépen a szervízbe. A szervizes srác 10-15 perc után fanyalogva jegyezte meg hogy a készülékem még mindig a polcon van, azóta se rendelték meg a cserealkatrészeket, és hogy saját zsebből kell kifizetnie. És akkor még én vagyok a bunkó hogy megjegyzem neki hogy hol nem szarom le hogy saját zsebből kell kifizetenie a hanyagságát. Lehetett vagy a fizetése negyede. Aztán bementem a szervíz után egy számtech üzletbe és vettem belőle egy 128 megás pendrive-ot, mert walkman-re már nem nagyon volt szükségem, azért is mentem vissza a szervízbe hogy mivan. Persze a pendrive is valamilyen szinten hibás volt mert egyszer-egyszer eltűnt róla minden adat ... azzal megvolt a tortúra szervízben szintén.
  • Zoleeca #2
    Helyes...és mi a helyzet itt nálunk az isten háta mögött?
    Idézem a kedvenc történetemet 2006 márciusából: (a helyzet természetesen azóta is változatlan):
    "Sziasztok!
    Na akkor én is mesélek.
    2004 decemberében megrendeletm egy mp3 lejátszót kb 16 ezer forintért interneten (olyan szivesen megmondanám a címet de nem emlélszem). Minden rendben ment, egészen addig amig meg nem kaptam (sajna a nagyszülők vették át mert nem voltam otthon). A lényeg hogy egy kinézetre éppen hasonlító de gyártóra/tipusra abszolút más fajta készüléket kaptam. Gondoltam sebaj, ha ugyanazt tudja akkor nekem mindegy. Hát nem tudta: nem világított a kijelző, nem játszott le wma-t, nem írta ki az id3 tag-eket, de ez még semmi. Ugyanis még a stop gombja sem működött (bár ugyanezzel a gombbal még ki tudtam kapcsolni - szerencsére)! Kénytelen voltam a pause-val "leállítani" a számokat. Na itt betelt a pohár. Telefon, kérdezősködés miért ezt küldték mikor én nem is ezt rendeletem, miért nem jó, miért nem tud semmit szinte azok közül amik ki voltak írva a honlapra éssatöbbi. Válasz: hát igen az sajnos már nem volt raktáron, ezért küldtek egy hasonlót. Na bazz ne röhögtessenek már 73 db volt mikor elküldtem a megrendelést és vissza is igazoltak, és kvára nem volt hasonló ahhoz amit rendeltem (hjja...hogy külsőleg...úgy igen). Gyorsan csekkoltam a honlapot, hát persze hogy még van. Na midegy. Azt mondták, hogy vagy fizetek még X pénzmagot (ÉN értitek...még ÉN fizessek) és kapok egy másikat ami tényleg tudja azokat amiket elvárok, vagy visszaadják a pénzemet és visszaveszik (persze a futárköltésget azt fújhattam). Na mondom ez lesz, és mégis hogyan? Válasz: ha majd jár erre egy futár akkor "beugik" érte. Gondolom azt már nem merték mondani, hogy fizessem ki a futárköltséget mégegyszer.
    A lényeg hogy azóta is "ugrik" az a futár. Bár lehet hogy itt a környéken senki sem rendel semmit interneten, azért nem jött még erre. Ki tudja lehet hogy már holnap itt lesz. Bár azt megszívtam mert azóta nemhogy "nem tökéletes" a lejátszó hanem abszolut nem is működik. Először csak a kijelző, rá egy hétre a hang is elnémult...De nem dobtam ki, mert azzal a 256Mb-os SD kártyával amit hozzá vettem itthon még haszhnálható PENDRIVE-ként.
    Na ze volt a 22ezer forintos pendrive története (alig több mint egy évvel ezelőttről)"

    Másik eset: testvérem másfél éve a Corában vásárolt egy TFT monitort. Szinte az életét kockáztatta hogy megszerezze a 8 db akciós monitor egyikét. Haza is vitte, de pár nap múlva észrevettük, hogy a jobb oldalon egy kb 5-6 cm-es függőleges sáv kicsit sötétebb árnyalatú mint kellene. Sebaj, visszavitte. Azt mondták hogy majd hívják ha megoldották a problémát (csere/javítás). Nos azóta jópárszor telefonált és mindig ugyanazt a választ kapta: "a szerviz még nem szólt vissza". Szóval másfél éve nincs se pénz se monitor. Természetesen minden papír megvan, csak éppen nem veszi a fáradtságot hogy bemenjen személyesen és elbeszélgessen a megfelelő emberrel, vagy akár a fogyasztóvédelemmel.
  • kanduhr #1
    Végre egy normális intézkedés.