Berta Sándor

Ingyen SMS-ekért mobil reklám

Egyre több cég kínál ingyen SMS-ezési lehetőségeket. Nagy-Britanniában a diákoknak csak azt kell vállalniuk, hogy rendszeresen válaszolnak a piackutatók rövid szöveges üzenetben érkező kérdéseire és megnézik a nekik küldött reklámokat.

A Nottinghami Egyetem összesen 30 000 hallgatója férhet hozzá a szemeszter kezdetétől magazinok próbaszámaihoz, kedvezményes klubbelépőkhöz és ajándékcsomagokhoz. Az ajánlat neve Fresher's Fair. Újdonságnak számít ugyanakkor, hogy minden egyetemista havonta 217 SMS-t küldhet és 43 percig beszélhet a mobiltelefonján ingyen. A programban az intézmény partnere a Blyk brit-finn cég, amely további 30 szigetországi egyetemmel kötött hasonló megállapodást.

A diákoknak cserébe csupán azt kellett vállalniuk, hogy válaszolnak a korukra, a bevételeikre, a kedvenc szabadidős tevékenységeikre és más hasonló területekre vonatkozó kérdésekre. Amennyiben ezt és naponta hat reklám megtekintését vállalják, akkor kapnak egy Blyk Sim-kártyát és a vállalat havonta feltölti az SMS- és a beszélgetési egyenlegüket. A többek között a Buena Vista, a Coca Cola, a L'Oreal és a StepStone partnerének számító céget elsősorban a 18 és 24 év közötti korosztály tagjai érdeklik.

"A felmérések azt mutatják, hogy ez a generáció teljesen nyitott a személyre szabott reklámokra, amelyek a klasszikus hirdetési formákat ötvözik a direktmarketing módszerekkel" - reagált a programra Anette Schäfer, a Yankee Group piackutató vállalat elemzője.

"Ez a piac még kicsi, idén becslések szerint csupán 1,4 milliárd dollárt költenek a cégek mobil reklámokra. Azonban négy éven belül a mobil hirdetési kiadások már elérhetik a 14 milliárd dollárt" - közölte Philip Taylor, a Strategy Analytics piackutató társaság vezeték nélküli ágazatokra szakosodott elemzője. A Blyket Pekka Ala-Pietilä, a Nokia egykori vezetője és Antti Öhrling reklámszakember közösen alapították.

A mobil hirdetések rendkívül egyszerűek. Érkezik például egy kép Eva Longoriáról, majd Scarlett Johanssonról, végül Penélope Cruzról. A kérdés: melyikük tetszik a legjobban? A válaszra egy újabb SMS érkezik. A szolgáltatás egyelőre csak Nagy-Britanniában érhető el, a tervek szerint azonban később kiterjesztik más európai országokra is.

A szakemberek véleménye ugyanakkor megoszlott a kérdésben. A többségük szerint még nincsenek kifejezetten mobil hirdetések, a legtöbb ajánlatot (képet, szlogent, videót stb.) az online világból veszik át a cégek. Vagyis az egész mobil reklámpiacnak még ki kell alakulnia s lehet, hogy a Blyk túl korán érkezett. Tény azonban, hogy a diákokat ez cseppet sem érdekli, ők csak örülnek a havonta elhasználható ingyen SMS-eknek és a lebeszélhető perceknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Devon Májsz #2
    ingyen smsért meg beszélésért én is simán elviselnék egy kis reklámot:)
  • danithe #1
    Érdekes... otthonra is kénének ilyenek :)