Berta Sándor

VoIP-hívás és SMS-küldés irodai szoftverekből

A sipgate VoIP-szolgáltató cég mindenki számára ingyen hozzáférhetővé tette saját platformját és egy programinterfészt (API) is.

"Így bárkinek lehetősége lesz, hogy olyan funkciókat integrálhasson saját szoftverébe, mint a VoIP-hívások kezdeményezése, a faxolás vagy az SMS-ek küldése és fogadása" - jelentette ki Wilhelm Fuchs, a sipgate szóvivője. A vállalat a honlapján minden szükséges forráskódot, és még útmutatókat is nyilvánosságra hozott, hogy megkönnyítse a program integrálását más alkalmazásokba. A sipgate ezzel a lépésével a világon az első VoIP-szolgáltató, amely megnyitotta programját a külvilág előtt.

"Elképzelhetőnek tartom, hogy például valaki egy irodai szoftvercsomagba építi majd be az funkciót, így bárki felhívhatná az adatbázisban vagy a címjegyzékben szereplő személyeket vagy SMS-t küldhetne a mobiltelefonjukra. De ugyanígy integrálható a megoldásunk kereskedelmi szoftverekbe vagy weboldalakat üzemeltető cégek rendszereibe is. A Click2Dial funkcióval ellátott alkalmazásokból így egyetlen gombnyomással felhívhatók lesznek a telefonszámok" - tette hozzá a szóvivő.

A sipgate elérhetővé tette egy Firefox-kiterjesztés forráskódját is. Ez az alkalmazás lehetővé teszi a számlaállás lekérdezését, nyilvántartja az elmulasztott hívásokat, valamint a beérkező fax- és hangüzeneteket. A cég ezenkívül a sipgate API .NET SDK csomaggal a .NET-fejlesztők munkáját is segíti.

A vállalat jókor lépett, ugyanis az NRC és a TNS piackutató cégek idei első félévére vonatkozó közös kutatásából kiderült, hogy az internetes telefonálás egyre inkább felváltja a chatet. Az internetezők közel fele alkalmanként, negyede pedig rendszeresen hívja fel ismerőseit a világhálón keresztül. Továbbra is a kapcsolattartás fontos eszköze az internet, de a VoIP-rendszerek terjedésével a chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Ugyanakkor, hiába előnyös a VoIP, Ausztriában például még mindig sok kis és közepes cég tart az új technológiától és annak alkalmazásától. Ezek a vállalatok még mindig haboznak az internetes telefoncsomagokra váltással kapcsolatban és csak nehezen hagyják magukat meggyőzni a VoIP előnyeiről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Stanlee #6
    Én sipgate-et használok. Gondolom olyan funkciókat takar ez az integrálhatóság, hogy mondjuk a Thunderbird-ben az adott személy nevére kattintva ha benne van a telefonszám a névjegyek közt, akkor felhívja automatikusan a progi, nem kell azzal tökölnöm, hogy a számát pötyögöm. Vagy anélkül, hogy a weboldalukra be kellene lépnem, meg tudom nézni, ki hívott fel akkor, amikor nem voltam telefon közelben, mennyi zsetonom van még. Word-ben elkészült cuccot tudok rögtön faxolni - igaz ez most is megy már rajtuk keresztül. Most hirtelen ennyi jutott az eszembe. Amúgy jó a sipgate, nem is túl drága, és elég sok jó ingyenes szolgáltatása van Németországban - Ausztriában már kevésbé.
  • Kobaljov #5
    "A sipgate ezzel a lépésével a világon az első VoIP-szolgáltató, amely megnyitotta programját a külvilág előtt."

    Relatív, akkor igaz ha a beépíthetőségre értjük, mivel a legnépszerűbb SIP szerverprogram az Asterisk mindig is ingyenes volt (bár azt hiszem azt is lehetett tovább módosítani)
  • Vorpal #2
    Nehezen esik le nekem is.
  • eto demerzel #1
    jo, jo es mi a hasznuk ebbol?