Berta Sándor
Sok cég tart még a VoIP-tól
Ausztriában számos kis és közepes vállalat még mindig habozik az internetes telefoncsomagokra váltással kapcsolatban, és csak nehezen hagyják magukat meggyőzni a VoIP előnyeiről.
Az óvatos magatartás az úgynevezett dotkom bukta utáni időszakra vezethető vissza, ugyanis a cégek még élénken emlékeznek arra, hogy sok korán váltó társuk került bajba a meggondolatlan üzleti lépések miatt. Ugyanez volt a helyzet az internetes telefonálás kezdetén is, amikor számos vállalat azt hitte, eljött a Kánaán és csalódniuk kellett, rá kellett döbbenniük, hogy a teljes átállás mégsem olyan egyszerű, mint ahogy azt korábban hitték.
Kurt Einzinger, az Osztrák Internetszolgáltatók Szövetségének (ISPA) főtitkára szerint nem az a kérdés, hogy elterjed-e Ausztriában a VoIP, hanem az, hogy mikor. A váltást nehezíti, hogy a kis és közepes cégek közül sok korábban hosszú távú szerződést kötött a telefontársaságokkal, vagyis nem tudnak könnyen szabadulni. A másik problémát az jelenti, hogy a vállalatok tartanak attól, hogy az átállás és VoIP-szolgáltatások nem lesznek zökkenőmentesek.
Gustav Soucek, az UPC-Telekabel szóvivője ugyanakkor úgy vélte, elsősorban az a probléma oka, hogy a váltani akaró társaságok nem rendelkeznek megfelelő információkkal a VoIP-ról. Ugyanakkor azzal sincsenek tisztában, hogy a technika nemcsak költségcsökkentést jelent, hanem a telefon, az e-mail és más kommunikációs szolgáltatások integrálását is egyetlen rendszerbe.
Tristan Libischer, a Telgo nevű távközlési szolgáltató ügyvezetője hangsúlyozta: "Minden elismerésünk a Skypenak és a Jajahnak, de úgy hisszük, hogy 2007-ben az internetes telefonálás már a számítógép nélkül, mobil alapokon is megvalósulhat. A VoIP-kapcsolatok már rendkívül jó hangminőségűek és megbízhatóan működnek. Mivel a legtöbb kis és közepes cég irodájában még főleg Microsoft szoftvereket használnak, ezért jelentős előrelépést várok a Microsoft Office Communications Server és az Exchange Server 2007 programjaitól. S a közeljövőben valóban megvalósulhat majd az, hogy a mobiltelefonunkról egy beszédfelismerő program segítségével szóban is feltárcsázhatunk egy a címjegyzékünkben eltárolt telefonszámot."
Ehhez azonban meg kell győzni a VoIP előnyeiről a még habozó vállalatokat.
Az óvatos magatartás az úgynevezett dotkom bukta utáni időszakra vezethető vissza, ugyanis a cégek még élénken emlékeznek arra, hogy sok korán váltó társuk került bajba a meggondolatlan üzleti lépések miatt. Ugyanez volt a helyzet az internetes telefonálás kezdetén is, amikor számos vállalat azt hitte, eljött a Kánaán és csalódniuk kellett, rá kellett döbbenniük, hogy a teljes átállás mégsem olyan egyszerű, mint ahogy azt korábban hitték.
Kurt Einzinger, az Osztrák Internetszolgáltatók Szövetségének (ISPA) főtitkára szerint nem az a kérdés, hogy elterjed-e Ausztriában a VoIP, hanem az, hogy mikor. A váltást nehezíti, hogy a kis és közepes cégek közül sok korábban hosszú távú szerződést kötött a telefontársaságokkal, vagyis nem tudnak könnyen szabadulni. A másik problémát az jelenti, hogy a vállalatok tartanak attól, hogy az átállás és VoIP-szolgáltatások nem lesznek zökkenőmentesek.
Gustav Soucek, az UPC-Telekabel szóvivője ugyanakkor úgy vélte, elsősorban az a probléma oka, hogy a váltani akaró társaságok nem rendelkeznek megfelelő információkkal a VoIP-ról. Ugyanakkor azzal sincsenek tisztában, hogy a technika nemcsak költségcsökkentést jelent, hanem a telefon, az e-mail és más kommunikációs szolgáltatások integrálását is egyetlen rendszerbe.
Tristan Libischer, a Telgo nevű távközlési szolgáltató ügyvezetője hangsúlyozta: "Minden elismerésünk a Skypenak és a Jajahnak, de úgy hisszük, hogy 2007-ben az internetes telefonálás már a számítógép nélkül, mobil alapokon is megvalósulhat. A VoIP-kapcsolatok már rendkívül jó hangminőségűek és megbízhatóan működnek. Mivel a legtöbb kis és közepes cég irodájában még főleg Microsoft szoftvereket használnak, ezért jelentős előrelépést várok a Microsoft Office Communications Server és az Exchange Server 2007 programjaitól. S a közeljövőben valóban megvalósulhat majd az, hogy a mobiltelefonunkról egy beszédfelismerő program segítségével szóban is feltárcsázhatunk egy a címjegyzékünkben eltárolt telefonszámot."
Ehhez azonban meg kell győzni a VoIP előnyeiről a még habozó vállalatokat.