Berta Sándor
Online közösségi platformok gyerekeknek
Egyre több nagy médiakonszern dönt úgy, hogy kifejezetten a legkisebbeknek szóló közösségi oldalakat hoz létre. A cél a minél korábbi beszervezés.
A gyerekekben rejlő üzleti lehetőségek óriásiak. A Disney például idén augusztus elején 700 millió dollárt fizetett a Club Penguin korábbi tulajdonosának a portálért. A Disney Club Penguin az elmúlt hónapokban óriási népszerűségre tett szert és napjainkban már több mint 12 millió fizetős tagja van a világ minden tájáról. Nem véletlen, hogy az ötlet megtetszett a Warner Bros. Entertainment vezetőinek is és úgy döntöttek, hogy T-Works néven jövő tavasszal ők is létrehozzák a saját gyerekeknek szóló közösségi oldalukat. A T-Worksnél, a Disney Club Penguinhez hasonlóan a regisztrált tagok megtervezhetik a saját képregény-figuráikat és karaktereiket, majd azokat akár egy közös környezetben helyezhetik el.
A Club Penguinnél a havi tagsági díj 5,95 dollár. Az egyelőre még kérdéses, hogy a T-Works vajon ingyenes lesz-e vagy itt is havidíjat kell-e majd fizetni. Annyit azonban már lehet tudni, hogy a T-Works jövő áprilistól lesz elérhető és bárki elkészítheti Bugs Bunny vagy éppen Batman egyedi változatát, kicserélheti őket a saját avatárjaira és más figurákra vagy karakterekre. "A vizsgálataink kimutatták, hogy a rajongók előszeretettel foglalkoznak a karakterekkel az interneten is. Ezért döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy sokszínű online világot a figurák és a rajongóik számára" - indokolta a T-Works létrehozását Bruce Rosenblum, a Warner Bros. Television Group elnöke.
"Ez egy olyan probléma, amire a gyerekek nem képesek felfigyelni, éppen ezért kell a szülőknek résen lenni. A kicsiket az általuk csodált figurák és karakterek segítségével csábítják el és vezetik a platformokra, ahol a különböző gyártók gyakran a saját termékeiket reklámozzák. Sajnos a legtöbb ilyen oldal kereskedelmi célú, alig vannak ingyenesen hozzáférhető honlapok, amelyek valóban szolgáltatást nyújtanának a gyerekeknek ahelyett, hogy kihasználják őket. Ráadásul ezek a platformok kihatnak a kicsik kommunikációs magatartására is, az jóval nehézkesebbé válik, és a direkt, verbális kommunikációjuk is változik. Éppen ezért fontos, hogy a szülők odafigyeljenek a csemetéikre és ne csak ezekre a portálokra koncentráljanak, hanem nyitottak legyenek más dolgokra is" - kommentálta az új oldalak létrejöttét Ingrid Geretschlaeger médiapedagógus.
A gyerekekben rejlő üzleti lehetőségek óriásiak. A Disney például idén augusztus elején 700 millió dollárt fizetett a Club Penguin korábbi tulajdonosának a portálért. A Disney Club Penguin az elmúlt hónapokban óriási népszerűségre tett szert és napjainkban már több mint 12 millió fizetős tagja van a világ minden tájáról. Nem véletlen, hogy az ötlet megtetszett a Warner Bros. Entertainment vezetőinek is és úgy döntöttek, hogy T-Works néven jövő tavasszal ők is létrehozzák a saját gyerekeknek szóló közösségi oldalukat. A T-Worksnél, a Disney Club Penguinhez hasonlóan a regisztrált tagok megtervezhetik a saját képregény-figuráikat és karaktereiket, majd azokat akár egy közös környezetben helyezhetik el.
A Club Penguinnél a havi tagsági díj 5,95 dollár. Az egyelőre még kérdéses, hogy a T-Works vajon ingyenes lesz-e vagy itt is havidíjat kell-e majd fizetni. Annyit azonban már lehet tudni, hogy a T-Works jövő áprilistól lesz elérhető és bárki elkészítheti Bugs Bunny vagy éppen Batman egyedi változatát, kicserélheti őket a saját avatárjaira és más figurákra vagy karakterekre. "A vizsgálataink kimutatták, hogy a rajongók előszeretettel foglalkoznak a karakterekkel az interneten is. Ezért döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy sokszínű online világot a figurák és a rajongóik számára" - indokolta a T-Works létrehozását Bruce Rosenblum, a Warner Bros. Television Group elnöke.
"Ez egy olyan probléma, amire a gyerekek nem képesek felfigyelni, éppen ezért kell a szülőknek résen lenni. A kicsiket az általuk csodált figurák és karakterek segítségével csábítják el és vezetik a platformokra, ahol a különböző gyártók gyakran a saját termékeiket reklámozzák. Sajnos a legtöbb ilyen oldal kereskedelmi célú, alig vannak ingyenesen hozzáférhető honlapok, amelyek valóban szolgáltatást nyújtanának a gyerekeknek ahelyett, hogy kihasználják őket. Ráadásul ezek a platformok kihatnak a kicsik kommunikációs magatartására is, az jóval nehézkesebbé válik, és a direkt, verbális kommunikációjuk is változik. Éppen ezért fontos, hogy a szülők odafigyeljenek a csemetéikre és ne csak ezekre a portálokra koncentráljanak, hanem nyitottak legyenek más dolgokra is" - kommentálta az új oldalak létrejöttét Ingrid Geretschlaeger médiapedagógus.