Dojcsák Dániel
A mobiltelefon az ember legjobb barátja
Egy kutatás eredménye szerint az emberek manapság inkább veszítenek el egy háziállátot, mint a mobiltelefonjukat.
A brit Carphone Warehouse biztosítási részlege, a Lifeline egy részletes kutatást végzett az ügyfelei között a mobiltelefonnal kapcsolatos témákban, ami igen sokkoló eredményeket hozott. A megkérdezettek több, mint kétharmada azt mondta, hogy feldühítené, ha elhagyná a telefonját, míg valamivel kevesebb, összesen 64%-ot zaklatna fel, ha a kutyáját, macskáját vagy egyéb háziállatát veszítené el.
Az eredményt kommentálta az RSPCA nevű szervezet is (Állatkínzás ellen királyi társaság), akik meglepettek és kicsit szkeptikusak is voltak az eredménnyel kapcsolatban, viszont közlésük szerint ha bebizonyosodik, hogy a kutatás pontos adatokat közöl, akkor mélységesen le lennének sújtva. Például kérdéses lehet, hogy azok közül, akik azt válaszolták, hogy nem lennének feldúltak ha elveszítenék a háziállatukat mennyi megkérdezettnek van egyáltalán háziállata? "Sokféle állatok sérelmére elkövetett visszaéléssel találkozunk, de ezt a lakosság egy igen kis része követi el. Az esetek többségében a brit emberek nagyon is törődnek a háziállataikkal." - mondta az RSPCA szóvivője.
A kutatás szerint az emberek 27%-a úgy írta le a mobiltelefonját, mint egy, a tulajdonában lévő kincset és 56% vallotta, hogy a telefonja nagyon fontos és kedves számára. Továbbá kiderült az is, hogy a nők jobban ragaszkodnak a készülékekhez, mint a férfiak, hisz a telefon elvesztése a nők 69%-t, a férfiaknak viszont csak 62%-t érintené érzékenyen. Valószínűleg sokat számít, hogy a készülékeken tárolt adatok, információk elvesztése a legtöbb ember számára kényelmetlenséget okoz, gondoljunk csak a telefonszámok újbóli beszerzésének hercehurcájára. Vagy éppenséggel kínos is lehet, ha a telefon memóriájában pár pikánsabb fotó vagy SMS üzenet is található.
A fotók, videók és zenék mobiltelefonon való megjelenésével a készülék ha lehet, még a korábbinál is személyesebbé vált az emberek számára, és még jobban ragaszkodnak hozzá, mint korábban. Ugyanakkor a kutatásból kiderül, hogy a háztartások 84%-nak biztosítása említést sem tesz ezekről a hőn szeretett telefonokról.
A brit Carphone Warehouse biztosítási részlege, a Lifeline egy részletes kutatást végzett az ügyfelei között a mobiltelefonnal kapcsolatos témákban, ami igen sokkoló eredményeket hozott. A megkérdezettek több, mint kétharmada azt mondta, hogy feldühítené, ha elhagyná a telefonját, míg valamivel kevesebb, összesen 64%-ot zaklatna fel, ha a kutyáját, macskáját vagy egyéb háziállatát veszítené el.
Az eredményt kommentálta az RSPCA nevű szervezet is (Állatkínzás ellen királyi társaság), akik meglepettek és kicsit szkeptikusak is voltak az eredménnyel kapcsolatban, viszont közlésük szerint ha bebizonyosodik, hogy a kutatás pontos adatokat közöl, akkor mélységesen le lennének sújtva. Például kérdéses lehet, hogy azok közül, akik azt válaszolták, hogy nem lennének feldúltak ha elveszítenék a háziállatukat mennyi megkérdezettnek van egyáltalán háziállata? "Sokféle állatok sérelmére elkövetett visszaéléssel találkozunk, de ezt a lakosság egy igen kis része követi el. Az esetek többségében a brit emberek nagyon is törődnek a háziállataikkal." - mondta az RSPCA szóvivője.
A kutatás szerint az emberek 27%-a úgy írta le a mobiltelefonját, mint egy, a tulajdonában lévő kincset és 56% vallotta, hogy a telefonja nagyon fontos és kedves számára. Továbbá kiderült az is, hogy a nők jobban ragaszkodnak a készülékekhez, mint a férfiak, hisz a telefon elvesztése a nők 69%-t, a férfiaknak viszont csak 62%-t érintené érzékenyen. Valószínűleg sokat számít, hogy a készülékeken tárolt adatok, információk elvesztése a legtöbb ember számára kényelmetlenséget okoz, gondoljunk csak a telefonszámok újbóli beszerzésének hercehurcájára. Vagy éppenséggel kínos is lehet, ha a telefon memóriájában pár pikánsabb fotó vagy SMS üzenet is található.
A fotók, videók és zenék mobiltelefonon való megjelenésével a készülék ha lehet, még a korábbinál is személyesebbé vált az emberek számára, és még jobban ragaszkodnak hozzá, mint korábban. Ugyanakkor a kutatásból kiderül, hogy a háztartások 84%-nak biztosítása említést sem tesz ezekről a hőn szeretett telefonokról.