Gyurkity Péter

A HDTV áttörésére várnak a televíziógyártók

Ez derül ki az IFA-kiállításon megjelent vállalatok nyilatkozataiból - a HDTV piaca egyelőre kicsi, az árverseny viszont óriási, a gyártók pedig irigykedve nézik a konzol- és mobilszegmensben mások által elért sikereket.

A kiállításon résztvevő televíziógyártók körében uralkodó hangulatról a Reuters számolt be egy terjedelmes cikkben, kiemelve az érintett cégek által legtöbbször hangoztatott problémákat. Ebből többek között kiderül, hogy még az optimistább szakértők szerint is két-három évre van szükség a HDTV-technológia valódi elterjedésére, addig a gyártók a szűk piacon jelentkező kevéske érdeklődő kegyeiért küzdenek. Többen a politikai szféra támogatását hiányolják, amely csak 2010 után teszi kötelezővé az új, nagy felbontású megoldások átvételét és alkalmazását Európában.


Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Márpedig a 2010 utáni határidő kisebb pofont jelent ezen gyártóknak, hiszen addig az átlag európai vásárló egyáltalán nem érzi szükségesnek a váltást. Valahogy ez a magatartás a jellemző az IFA alatt is - a legtöbben nézelődnek, de eszükbe sem jut megvásárolni a még többnyire drágán érkező HD-készülékeket. Idén a legtöbb előrejelzés szerint az árak átlagosan egyharmadukkal csökkennek, és a trend folytatódik, ami azt jelenti, hogy 2010-re kevesebb mint a felére zuhannak majd a készülékek beszerzésének költségei. Miért is rohannának tehát a tömegek a boltokba, inkább megvárják, míg elkerülhetetlen lesz a váltás.

Persze ez korántsem meglepő a gyártók számára, hiszen már az év elején megjelent jóslatok is arról szóltak, hogy a HD-televíziók száma a háztartásokban igazán csak 2011 után ugrik majd meg. Addig egyéb termékekkel igyekeznek népszerűsíteni a technológiát - a Sony például a hordozható HD-kamerákat igyekszik eladni, mások pedig, így például a német Bitkom, a politika szereplőket ostromolja, a műsorszórási technológiák minél előbbi leváltása érdekében.


Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Mindez jól mutatja, hogy a televízióipar szereplői irigykedve nézik az egyéb területeken jeleskedő gyártók sikereit. Ők is szeretnének végigmenni a Nintendo Wii és az Apple iPhone által kikövezett úton, ám erre a gyér kereslet miatt egyelőre nincs lehetőségük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)