MTI
50 százalékos növekedés a magyar noteszgép piacon
A Toshiba a magyar piacon 23 000 noteszgépet adott el tavaly, 260 százalékkal többet mint egy évvel korábban, s az idén további 50 százalékos növekedést terveznek a darabszámot illetően.
Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe magyarországi értékesítési vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: Magyarországon a Toshiba tavaly az eladott darabszámot tekintve a nyolcadik helyről az ötödikre lépett előre, s részesedése 3,9 százalékról 9 százalékra nőtt. A cég azért is bízik a további növekedésben, mert az idén a gépek 75 százalékát már Windows Vistával értékesítik, s több új notebookot is piacra dobnak.
Becsült adatok szerint Magyarországon 2006-ban körülbelül 500 ezer számítógépet (PC) adtak el, ebből mintegy 200 ezer mobil eszköz volt. A szakértői előrejelzések szerint a PC-eladások az idén és jövőre tovább nőnek, s 2008-ban már körülbelül 600 ezer gépet, ezen belül közel 300 ezer noteszgépet adnak el. A felmérések szerint a magyar informatikai piac tavaly 2,5 milliárd dollárt tett ki, s a következő években átlagosan 7-8 százalékkal bővül, így 2009 végére eléri-meghaladja 3 milliárd dollárt. A magyar piacon az eladások 30 százalékát a szoftverértékesítés, míg a fennmaradó részt a hardver eladások és a szolgáltatások teszik ki.
Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe magyarországi értékesítési vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: Magyarországon a Toshiba tavaly az eladott darabszámot tekintve a nyolcadik helyről az ötödikre lépett előre, s részesedése 3,9 százalékról 9 százalékra nőtt. A cég azért is bízik a további növekedésben, mert az idén a gépek 75 százalékát már Windows Vistával értékesítik, s több új notebookot is piacra dobnak.
Becsült adatok szerint Magyarországon 2006-ban körülbelül 500 ezer számítógépet (PC) adtak el, ebből mintegy 200 ezer mobil eszköz volt. A szakértői előrejelzések szerint a PC-eladások az idén és jövőre tovább nőnek, s 2008-ban már körülbelül 600 ezer gépet, ezen belül közel 300 ezer noteszgépet adnak el. A felmérések szerint a magyar informatikai piac tavaly 2,5 milliárd dollárt tett ki, s a következő években átlagosan 7-8 százalékkal bővül, így 2009 végére eléri-meghaladja 3 milliárd dollárt. A magyar piacon az eladások 30 százalékát a szoftverértékesítés, míg a fennmaradó részt a hardver eladások és a szolgáltatások teszik ki.