Gyurkity Péter
Univerzális keresővé alakul a Google
A Google átalakítja keresőszolgáltatását, amelynek révén fokozatosan elmosódnak majd a különböző kategóriák közötti korlátok. A kereséseknél minden egyes kategória találatai egy oldalon jelennek meg.
A cég közleménye szerint a jelentős átalakulás már szerdától életbe lépett, vagyis elméletileg minden keresésnél számíthatunk arra, hogy nemcsak a szöveges, hanem a képi hivatkozások, a videólinkek, illetve egyéb tartalmak is megjelennek, elvegyülve a megszokott találatok között. A helyzet természetesen nem ilyen egyszerű, hiszen nem minden kulcsszónál sikerül egycsapásra megoldani a problémát, ám a cég fokozatos javulást ígér.
Az Universal Search névre keresztelt megoldás Marisssa Mayer, a keresésekért és felhasználói élményért felelős alelnök elmondása szerint lebontja az információ azon tárolóit, amelyeket korábban ők maguk építettek fel. Mindez egy hosszú távú, több évre szóló terv részeként valósul majd meg, amely igazán csak az elkövetkező időszakban fog kibontakozni. A legjobb példákat a közlemény is megemlíti - eszerint a "steve jobs", "darth vader", valamint a "nosferatu" kulcsszavak kellőképpen példázzák, hogy mire is számíthatunk az átalakulás kapcsán.
A bal felső sarokba linkeket raktak
A keresés során a motor minden olyan oldalt átkutat, amelyet eddig beindexeltek, a videóknál pedig nemcsak a Google Video, hanem a YouTube és a több más oldal, mint például a Metacafe.com kínálatát is átböngészi esetleges találatok után. Mindez természetesen a fő bevételi forrás, a hirdetések átalakulását is jelentheti majd, hiszen gyorsan megjelenhetnek azok, akik nemcsak a megszokott szöveges üzeneteket, hanem rögtön kisebb-nagyobb videókat szeretnének a találatok között látni és ezért hajlandóak kifizetni a megfelelő összegeket.
A kategóriák közötti navigációt ezentúl a bal felső sarokban megjelenő sor segítségével végezhetjük el, emellett pedig tökéletesítik a tartalmak fordításáért felelős szolgáltatást. Ez szintén segíthet a keresésekben, a beütött kulcsszavakat például lefordítják angolra, így újabb találatokat adhatnak, majd a végeredményt ismét a felhasználó nyelvén közlik az oldalon.
A cég közleménye szerint a jelentős átalakulás már szerdától életbe lépett, vagyis elméletileg minden keresésnél számíthatunk arra, hogy nemcsak a szöveges, hanem a képi hivatkozások, a videólinkek, illetve egyéb tartalmak is megjelennek, elvegyülve a megszokott találatok között. A helyzet természetesen nem ilyen egyszerű, hiszen nem minden kulcsszónál sikerül egycsapásra megoldani a problémát, ám a cég fokozatos javulást ígér.
Az Universal Search névre keresztelt megoldás Marisssa Mayer, a keresésekért és felhasználói élményért felelős alelnök elmondása szerint lebontja az információ azon tárolóit, amelyeket korábban ők maguk építettek fel. Mindez egy hosszú távú, több évre szóló terv részeként valósul majd meg, amely igazán csak az elkövetkező időszakban fog kibontakozni. A legjobb példákat a közlemény is megemlíti - eszerint a "steve jobs", "darth vader", valamint a "nosferatu" kulcsszavak kellőképpen példázzák, hogy mire is számíthatunk az átalakulás kapcsán.
A bal felső sarokba linkeket raktak
A keresés során a motor minden olyan oldalt átkutat, amelyet eddig beindexeltek, a videóknál pedig nemcsak a Google Video, hanem a YouTube és a több más oldal, mint például a Metacafe.com kínálatát is átböngészi esetleges találatok után. Mindez természetesen a fő bevételi forrás, a hirdetések átalakulását is jelentheti majd, hiszen gyorsan megjelenhetnek azok, akik nemcsak a megszokott szöveges üzeneteket, hanem rögtön kisebb-nagyobb videókat szeretnének a találatok között látni és ezért hajlandóak kifizetni a megfelelő összegeket.
A kategóriák közötti navigációt ezentúl a bal felső sarokban megjelenő sor segítségével végezhetjük el, emellett pedig tökéletesítik a tartalmak fordításáért felelős szolgáltatást. Ez szintén segíthet a keresésekben, a beütött kulcsszavakat például lefordítják angolra, így újabb találatokat adhatnak, majd a végeredményt ismét a felhasználó nyelvén közlik az oldalon.