SG.hu
Generációs törést okoz a Web 2.0
A munkaadók a vállalati titkok kiszivárogtatásától, a munkavállalók a
karrierjük derékba törésétől rettegnek.
A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások elterjedése kényelmetlen helyzetbe hozza a vállalatokat az egész világon - áll a BT friss kutatásában. A fiatal generáció számára természetes, hogy gondolatait blogokon, közösségi oldalakon osztja meg. A vállalatok attól rettegnek, hogy a titkos belső információk pillanatok alatt nyilvánossá válhatnak az internet segítségével. A munkavállalók sem érzik magukat biztonságban: a cégek egy egyszerű kereséssel utánanézhetnek, dolgozójuk milyen információkat oszt be, és milyen nézeteket hangoztat a közösségi oldalakon.
"A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások hihetetlen üzleti lehetőségetek kínálnak: minden eddiginél hatékonyabb, gyorsabb, és kreatívabb munkavégzést tesznek lehetővé" - mondta el Ray Stanton, a BT biztonsági és felügyeleti szakcsoportjának vezetője. Bruce Schneier, a BT Counterpane alapítója az Infosec 2007 kiállításon így fogalmazott: "A sikeres felhasználás érdekében a vállalatoknak már ma meg kell tanulniuk kezelni az új kihívásokat. Jelenleg a vállalatok inkább rettegnek az új technológiától, ahelyett, hogy kiaknáznák a bennük rejlő potenciált. A Web 2.0 a legnagyobb generációs törés a rock and roll óta."
A probléma kezelésére Stanton és Schneier három lépcsőből álló megoldást javasol, melyek segítségével a vállalatok megtanulhatnak profitálni a Web 2.0 szolgáltatásaiból. A vállalatoknak mindenekelőtt üzleti és etikai szempontokat is figyelembe véve tisztázniuk kell, mit tartanak a Web 2.0 szolgáltatások "fair" használatának. A második, technikai jellegű lépés a honlapok elérhetőségével kapcsolatos. Stanton és Schneier szerint egyre inkább elterjednek azok a rendszerek, melyekben szabályozható, hogy egy-egy blogot vagy más személyes honlapot kik tekinthetnek meg.
A harmadik és legfontosabb lépés, hogy a vállalatok egyszerűen tudomásul veszik a Web 2.0 létezését - a technológiai fejlődés nem áll meg, harcolni ellene épp ezért tökéletesen értelmetlen. A cégeknek a harc helyett inkább azon kell gondolkodniuk, hogyan használhatják ki az innovációban rejlő üzleti előnyöket.
A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások elterjedése kényelmetlen helyzetbe hozza a vállalatokat az egész világon - áll a BT friss kutatásában. A fiatal generáció számára természetes, hogy gondolatait blogokon, közösségi oldalakon osztja meg. A vállalatok attól rettegnek, hogy a titkos belső információk pillanatok alatt nyilvánossá válhatnak az internet segítségével. A munkavállalók sem érzik magukat biztonságban: a cégek egy egyszerű kereséssel utánanézhetnek, dolgozójuk milyen információkat oszt be, és milyen nézeteket hangoztat a közösségi oldalakon.
"A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások hihetetlen üzleti lehetőségetek kínálnak: minden eddiginél hatékonyabb, gyorsabb, és kreatívabb munkavégzést tesznek lehetővé" - mondta el Ray Stanton, a BT biztonsági és felügyeleti szakcsoportjának vezetője. Bruce Schneier, a BT Counterpane alapítója az Infosec 2007 kiállításon így fogalmazott: "A sikeres felhasználás érdekében a vállalatoknak már ma meg kell tanulniuk kezelni az új kihívásokat. Jelenleg a vállalatok inkább rettegnek az új technológiától, ahelyett, hogy kiaknáznák a bennük rejlő potenciált. A Web 2.0 a legnagyobb generációs törés a rock and roll óta."
A probléma kezelésére Stanton és Schneier három lépcsőből álló megoldást javasol, melyek segítségével a vállalatok megtanulhatnak profitálni a Web 2.0 szolgáltatásaiból. A vállalatoknak mindenekelőtt üzleti és etikai szempontokat is figyelembe véve tisztázniuk kell, mit tartanak a Web 2.0 szolgáltatások "fair" használatának. A második, technikai jellegű lépés a honlapok elérhetőségével kapcsolatos. Stanton és Schneier szerint egyre inkább elterjednek azok a rendszerek, melyekben szabályozható, hogy egy-egy blogot vagy más személyes honlapot kik tekinthetnek meg.
A harmadik és legfontosabb lépés, hogy a vállalatok egyszerűen tudomásul veszik a Web 2.0 létezését - a technológiai fejlődés nem áll meg, harcolni ellene épp ezért tökéletesen értelmetlen. A cégeknek a harc helyett inkább azon kell gondolkodniuk, hogyan használhatják ki az innovációban rejlő üzleti előnyöket.