Gyurkity Péter
A Sony BMG blogján várja az előadók jelentkezését
A kiadó érdekes húzással állt elő: a jövőben nem fogadják az eddig önállóan tevékenykedő előadók, együttesek által beküldött demóanyagokat, ezeket ugyanis egy blogoldalon keresztül kell a cég figyelmébe ajánlani.
A Sony BMG a napokban indította be oldalát, amelyen közlik az új feltételeket a kiadót kereső előadókkal. Ebből kiderül, hogy a hagyományos úton továbbított demóanyagokat már nem veszik át, kizárólag akkor hajlandóak foglalkozni új zenészek műveivel, amennyiben azokat az előre meghatározott két blogoldalon teszik közzé. Érdekes húzás ez attól a cégtől, amelynek az utóbbi években igencsak megromlott a viszonya az internetezőkkel.
"A blog napjaink egyik legmeghatározóbb trendje a szórakoztatóipar és a média területén. Minden egyes nappal százezernél is több új internetes napló nyitja meg kapuit és a blogoszféra 230 naponta megduplázódik terjedelmében" - magyarázta az online naplók iránti hirtelen érdeklődést Ged Doherty, a cég ír és brit részlegének első embere. A bejelentésben arról írnak, hogy az előadók két oldalon, a www.columbiademos.co.uk, valamint a www.rcademos.co.uk címen tehetik közzé előzetes anyagaikat, a cég pedig itt fogja közelebbről is szemügyre venni az egyes zeneszámokat, albumokat.
Ez a megközelítés a szakértők szerint megkönnyíti az új belépők dolgát, eddig ugyanis általában nem sok esélyük volt arra, hogy teljesen ismeretlenként, a szükséges reputáció hiányában felhívják magukra egy ilyen nagy kiadó figyelmét. Erre Doherty is kitért nyilatkozatában, amikor arról beszélt, hogy a két fél közötti határok lebontása most a legfontosabb cél.
Valami hasonlóra szánta el magát nemrég a Vivendi birtokában lévő Universal Music, amely saját állítása szerint a világ legnagyobb klasszikus zenei és jazz oldalát indította útjára, mintegy 100 ezer számból álló katalógust kínálva azon felhasználóknak, akik hajlandóak itt vásárolni. Az ismeretlen előadók ugyanezen az oldalon tehetnek közzé saját zenei anyagokat, illetve fontos háttérinformációt magukról, hogy felhívják a kiadó és a nagyközönség figyelmét.
A Sony BMG a napokban indította be oldalát, amelyen közlik az új feltételeket a kiadót kereső előadókkal. Ebből kiderül, hogy a hagyományos úton továbbított demóanyagokat már nem veszik át, kizárólag akkor hajlandóak foglalkozni új zenészek műveivel, amennyiben azokat az előre meghatározott két blogoldalon teszik közzé. Érdekes húzás ez attól a cégtől, amelynek az utóbbi években igencsak megromlott a viszonya az internetezőkkel.
"A blog napjaink egyik legmeghatározóbb trendje a szórakoztatóipar és a média területén. Minden egyes nappal százezernél is több új internetes napló nyitja meg kapuit és a blogoszféra 230 naponta megduplázódik terjedelmében" - magyarázta az online naplók iránti hirtelen érdeklődést Ged Doherty, a cég ír és brit részlegének első embere. A bejelentésben arról írnak, hogy az előadók két oldalon, a www.columbiademos.co.uk, valamint a www.rcademos.co.uk címen tehetik közzé előzetes anyagaikat, a cég pedig itt fogja közelebbről is szemügyre venni az egyes zeneszámokat, albumokat.
Ez a megközelítés a szakértők szerint megkönnyíti az új belépők dolgát, eddig ugyanis általában nem sok esélyük volt arra, hogy teljesen ismeretlenként, a szükséges reputáció hiányában felhívják magukra egy ilyen nagy kiadó figyelmét. Erre Doherty is kitért nyilatkozatában, amikor arról beszélt, hogy a két fél közötti határok lebontása most a legfontosabb cél.
Valami hasonlóra szánta el magát nemrég a Vivendi birtokában lévő Universal Music, amely saját állítása szerint a világ legnagyobb klasszikus zenei és jazz oldalát indította útjára, mintegy 100 ezer számból álló katalógust kínálva azon felhasználóknak, akik hajlandóak itt vásárolni. Az ismeretlen előadók ugyanezen az oldalon tehetnek közzé saját zenei anyagokat, illetve fontos háttérinformációt magukról, hogy felhívják a kiadó és a nagyközönség figyelmét.