Dojcsák Dániel
CEBIT 2007: Ázsia itt van
Idén március 15-én nyitotta meg kapuit a világ legnagyobbjaként számontartott számítástechnikai kiállítás Hannoverben, ahol a hardver perifériák mellett idén a HD-DVD, a GPS navigáció, a Vista kompatibilitás és természetesen a még nagyobb és még szebb LCD és plazma kijelzők voltak a húzófogalmak.
A 2007-es Cebit az utolsó "nagy Cebit", hiszen jövőre a megszokott hét helyett csak hat napig tart majd és előfordulhat, hogy az LG után további nagy gyártók is elpártolnak a rendezvénytől. Nem egyedi eset, hiszen pár éve a számítógépes játékokkal foglalkozó E3 is kicsire zsugorodott, és több nagy kiállítás is a sajtóesemény irányába látszik elmozdulni. Ennek ellenére sokan továbbra is kritikus jelentőségűnek tartják a rendezvényt, hiszen a cégek markáns része ilyenkor mutat be újdonságokat, prototípusokat és terveket. Ilyenkor meg lehet együtt vizsgálni a versenytársakat és az ügyes vállalatok ilyenkor tudnak a legtöbbet ingyen kommunikáltatni a sajtóval. A tavalyi 400 000 látogató biztosan elégedetten tért haza, ráadásul az idei mérések szerint most az első napokon többen voltak, mint 2006-ban.
Az ilyen kiállítások viszont éppen nagyságuk miatt ronthatják a kisebb cégek lehetőségeit, hiszen több ezer kiállító közül képtelenség szinte kikiabálni, nehéz feladat olyan standot felállítani, amit nemcsak megbámulnak, hanem üzleti értéket is tudnak vele kialakítani. Ebben úgy tűnik a távol-keleti országok elég jók idén, hiszen fél pavilonnyi helyeket foglaltak le kínai és tajvani gyártók országuk színeiben. Egy IT kiállításon egyébként sem meglepő, ha alacsony, mosolygós ázsiaiakat lát az ember, de ők már tudják: a nyugati cégeket rövidesen lenyomják.
Saját szememnek sem hittem, mikor számomra teljesen ismeretlen márkanevű, de jó minőségű, ergonomikus, profi eszközökre leltem újra és újra. A nagy fogyasztói termékeket gyártó cégek, mint a Panasonic, a Sharp, a Samsung húzzák magukkal az otthoniakat. A nyugat markáns képviselői a kiállításon pedig főként a szolgáltatók, fejlesztők és a nem-konzumer gyártók voltak, mint az IBM, T-Mobile, Microsoft, O2, de érdemes megemlíteni az Intel - AMD párost, akik szintén kitettek magukért performansz terén.
A hazai szereplők közül mindössze 23 kiállító akadt, akik közül a legnagyobb standot az IND (banki elektronikus szolgáltatásokat fejlesztő hazai vállalat) állította, de a Kürt Rt., az iGo és a Recognita fejlesztői is képviselték hazánkat, csakúgy mint a Budapesti Műszaki Egyetem tehetséges emberei. Ez az alacsony szám kelet-európai viszonylatban nem rossz, hiszen Csehország és Lengyelország is körülbelül 30 - 30 kiállítóval vett részt, de érdemes összehasonlítani a tajvani 617-es vagy a kínai 464-es számmal. A legtöbb kiállítóval természetesen a házigazdák rukkoltak elő: több, mint 3000 vállalkozó kedvű német hozta el portékáját bemutatni.
Megpróbáltam összefoglalni azt is, hogy milyen termékek voltak a legfontosabbak, mit érdemes kiemelni, de olyan töménytelen mennyiségű információ árasztott el, hogy egész hétvégén próbáltam kimászni alóla. A laikusok számára is érdekes kínálat a digitális felszerelések+kiegészítők részlegben, a mobileszközöknél, illetve a megjelenítőknél voltak. Valószínűleg kevesebbeket, de annál jobban érdekelhet a banki szolgáltatások, mérnöki eredmények és egyéb komoly vállalati megoldások területe, illetve egy szerény kis zugban Futureparc néven megpróbálták előrevetíteni a közeljövő technológiai újításait is.
A lányok szépek voltak, bár túl voltak öltözve, a standok nagyrésze profi látványt nyújtott, termékekből milliónyit lehetett megbámulni és akár ki is próbálni, aki pedig konkrét specifikációkra vágyik, az kezdjen hírböngészésbe az interneten. Megjelenítők, monitorok, inchek, pixelek, LED-ek:
Perifériák, belsőségek
Házak, hűtők
Mobilitás, navigáció
Szerverek, nagy dolgok
Egyéb vasárú
Egy kiállítás képei: Vendégek, standok, kiállítók és az ázsiai fölény
Kiállítás képei folytatás...
Egy kiállítás kívülről: pavilonok és lézengő emberek
Még szép lányok a türelmes képnézegetőknek
A 2007-es Cebit az utolsó "nagy Cebit", hiszen jövőre a megszokott hét helyett csak hat napig tart majd és előfordulhat, hogy az LG után további nagy gyártók is elpártolnak a rendezvénytől. Nem egyedi eset, hiszen pár éve a számítógépes játékokkal foglalkozó E3 is kicsire zsugorodott, és több nagy kiállítás is a sajtóesemény irányába látszik elmozdulni. Ennek ellenére sokan továbbra is kritikus jelentőségűnek tartják a rendezvényt, hiszen a cégek markáns része ilyenkor mutat be újdonságokat, prototípusokat és terveket. Ilyenkor meg lehet együtt vizsgálni a versenytársakat és az ügyes vállalatok ilyenkor tudnak a legtöbbet ingyen kommunikáltatni a sajtóval. A tavalyi 400 000 látogató biztosan elégedetten tért haza, ráadásul az idei mérések szerint most az első napokon többen voltak, mint 2006-ban.
Az ilyen kiállítások viszont éppen nagyságuk miatt ronthatják a kisebb cégek lehetőségeit, hiszen több ezer kiállító közül képtelenség szinte kikiabálni, nehéz feladat olyan standot felállítani, amit nemcsak megbámulnak, hanem üzleti értéket is tudnak vele kialakítani. Ebben úgy tűnik a távol-keleti országok elég jók idén, hiszen fél pavilonnyi helyeket foglaltak le kínai és tajvani gyártók országuk színeiben. Egy IT kiállításon egyébként sem meglepő, ha alacsony, mosolygós ázsiaiakat lát az ember, de ők már tudják: a nyugati cégeket rövidesen lenyomják.
Saját szememnek sem hittem, mikor számomra teljesen ismeretlen márkanevű, de jó minőségű, ergonomikus, profi eszközökre leltem újra és újra. A nagy fogyasztói termékeket gyártó cégek, mint a Panasonic, a Sharp, a Samsung húzzák magukkal az otthoniakat. A nyugat markáns képviselői a kiállításon pedig főként a szolgáltatók, fejlesztők és a nem-konzumer gyártók voltak, mint az IBM, T-Mobile, Microsoft, O2, de érdemes megemlíteni az Intel - AMD párost, akik szintén kitettek magukért performansz terén.
A hazai szereplők közül mindössze 23 kiállító akadt, akik közül a legnagyobb standot az IND (banki elektronikus szolgáltatásokat fejlesztő hazai vállalat) állította, de a Kürt Rt., az iGo és a Recognita fejlesztői is képviselték hazánkat, csakúgy mint a Budapesti Műszaki Egyetem tehetséges emberei. Ez az alacsony szám kelet-európai viszonylatban nem rossz, hiszen Csehország és Lengyelország is körülbelül 30 - 30 kiállítóval vett részt, de érdemes összehasonlítani a tajvani 617-es vagy a kínai 464-es számmal. A legtöbb kiállítóval természetesen a házigazdák rukkoltak elő: több, mint 3000 vállalkozó kedvű német hozta el portékáját bemutatni.
Megpróbáltam összefoglalni azt is, hogy milyen termékek voltak a legfontosabbak, mit érdemes kiemelni, de olyan töménytelen mennyiségű információ árasztott el, hogy egész hétvégén próbáltam kimászni alóla. A laikusok számára is érdekes kínálat a digitális felszerelések+kiegészítők részlegben, a mobileszközöknél, illetve a megjelenítőknél voltak. Valószínűleg kevesebbeket, de annál jobban érdekelhet a banki szolgáltatások, mérnöki eredmények és egyéb komoly vállalati megoldások területe, illetve egy szerény kis zugban Futureparc néven megpróbálták előrevetíteni a közeljövő technológiai újításait is.
A lányok szépek voltak, bár túl voltak öltözve, a standok nagyrésze profi látványt nyújtott, termékekből milliónyit lehetett megbámulni és akár ki is próbálni, aki pedig konkrét specifikációkra vágyik, az kezdjen hírböngészésbe az interneten. Megjelenítők, monitorok, inchek, pixelek, LED-ek:
Házak, hűtők
Mobilitás, navigáció
Szerverek, nagy dolgok
Egyéb vasárú
Egy kiállítás képei: Vendégek, standok, kiállítók és az ázsiai fölény
Egy kiállítás kívülről: pavilonok és lézengő emberek
Még szép lányok a türelmes képnézegetőknek