Gyurkity Péter
nVidia: olcsóbb DirectX 10-es csoda
Az nVidia megkezdte az abszolút csúcskategóriás GeForce 8800-as kártyák további butítását, amivel végre közelítenek a vásárlói igények felé. A cég egyértelmű elsőbbségre törekszik az AMD-vel szemben.
A módosítással a GeForce 8800 GTS, vagyis a lassabb változat ára esett, ezt a memória csökkentésével érték el az nVidia mérnökei. Az új példányok ugyanis az első sorozattal ellentétben "mindössze" 320 MB memóriára támaszkodnak, ez pontosan fele az eredetinek. Maga a grafikus chip nem változott, így továbbra is valódi erőműre támaszkodhatnak azok, akik eddig sokallták a fejlesztésért elkért összeget.
A chip tehát továbbra is 500 MHz-es órajelen fut, a memóriabusz pedig ugyanúgy 320 bites, mint az első példányokon. Az egyetlen különbség a memória megfelezése, ez viszont lehetővé tette, hogy a kereskedelmi árat 400-ról 300 dollárra csökkentsék, ami már közel áll a legnépszerűbb, legjobban fogyó változatok árához. Ez a felmérések szerint jelenleg 150 és 250 dollár között van, szakértők szerint ide kellene leszorítani az ajánlatot ahhoz, hogy a DirectX 10-es fejlesztések is valódi érdeklődést váltsanak ki a felhasználók többsége részéről. Ez egyelőre még odébb van, ám az nVidia mindenképpen szeretné megőrizni előnyét némileg késlekedő riválisával szemben.
"Legfőbb célunk a PC-s játékipar új magasságokba történő emelése, mégpedig a DirectX 10 kapcsán beinduló forradalom vezetése által" - magyarázta Ujesh Desai, a vállalat asztali vezérlőinek fejlesztéséért felelős igazgatója. Ezzel nyilván az AMD/ATI-val szembeni előnyre utalt, mivel a valószínűleg X2800 néven debütáló R600 megjelenése még mindig várat magára. Az biztos, hogy az olcsóbb, itt-ott lebutított változatok debütálásával az AMD is kénytelen lesz versenyképes, teljesítményben lehetőleg jobbnak bizonyuló fejlesztéseket piacra dobni - ez nem lesz könnyű, igaz még nem ismerjük az R600-ban rejlő lehetőségeket.
A középkategóriás és belépő szintű családtagok érkezéséről egyelőre nincs szó, jóllehet egyes források ezt már tavaly novemberben beharangozták.
A módosítással a GeForce 8800 GTS, vagyis a lassabb változat ára esett, ezt a memória csökkentésével érték el az nVidia mérnökei. Az új példányok ugyanis az első sorozattal ellentétben "mindössze" 320 MB memóriára támaszkodnak, ez pontosan fele az eredetinek. Maga a grafikus chip nem változott, így továbbra is valódi erőműre támaszkodhatnak azok, akik eddig sokallták a fejlesztésért elkért összeget.
A chip tehát továbbra is 500 MHz-es órajelen fut, a memóriabusz pedig ugyanúgy 320 bites, mint az első példányokon. Az egyetlen különbség a memória megfelezése, ez viszont lehetővé tette, hogy a kereskedelmi árat 400-ról 300 dollárra csökkentsék, ami már közel áll a legnépszerűbb, legjobban fogyó változatok árához. Ez a felmérések szerint jelenleg 150 és 250 dollár között van, szakértők szerint ide kellene leszorítani az ajánlatot ahhoz, hogy a DirectX 10-es fejlesztések is valódi érdeklődést váltsanak ki a felhasználók többsége részéről. Ez egyelőre még odébb van, ám az nVidia mindenképpen szeretné megőrizni előnyét némileg késlekedő riválisával szemben.
"Legfőbb célunk a PC-s játékipar új magasságokba történő emelése, mégpedig a DirectX 10 kapcsán beinduló forradalom vezetése által" - magyarázta Ujesh Desai, a vállalat asztali vezérlőinek fejlesztéséért felelős igazgatója. Ezzel nyilván az AMD/ATI-val szembeni előnyre utalt, mivel a valószínűleg X2800 néven debütáló R600 megjelenése még mindig várat magára. Az biztos, hogy az olcsóbb, itt-ott lebutított változatok debütálásával az AMD is kénytelen lesz versenyképes, teljesítményben lehetőleg jobbnak bizonyuló fejlesztéseket piacra dobni - ez nem lesz könnyű, igaz még nem ismerjük az R600-ban rejlő lehetőségeket.
A középkategóriás és belépő szintű családtagok érkezéséről egyelőre nincs szó, jóllehet egyes források ezt már tavaly novemberben beharangozták.