Kruza Richárd
A Vistával is növekedtek a PC-eladások
Egy felmérés alapján a mintegy öt hétig tartó akadozás, stagnálás után a Vista megjelenése utáni első héten hirtelen megnövekedett a személyi számítógépek forgalma.
A Current Analysis jelentése szerint az Egyesült Államokban február 3. óta 173%-al növekedett az PC-k eladása a korábbi héthez képest. Ez a növekedés a Windows Vista megjelenésével van összefüggésben. A Vistával szerelt számítógépek január 29-én nagy ünnepség keretein belül debütáltak , de a korábbi Windows verziókhoz képest gyenge érdeklődést váltottak ki.
A jelentésből kiderül, hogy a Vista drágábbik verziója iránt nagyobb az érdeklődés. A laptopok esetében a vásárlók 76%-a a Home Premium-ot választotta, és csak 16%-a döntött a Home Basic mellett. A Premium-os laptopok átlag 863 dollárért, a Basic verziós gépek pedig átlag 616 dollárért keltek el. "A Microsoft meg van elégedve a piac első reakciójával" - mondta a cég képviselője.
Elemzők szerint a Home Premium az utazó, laptopokat használó gyakorlott felhasználók között tűnik a legnépszerűbbnek. "A Basic a kezdő felhasználónak készült, és nem olyan látványos mint a Premium" - mondta Samir Bhavnani, a Current Analysis kutatási vezetője. Valóban, a Basic nem rendelkezik olyan fejlett média funkciókkal, vagy fejlett grafikával, mint nagyobb testvére.
Az asztali számítógépek esetében is nagyobb az igény Premium-ra, de nem olyan mértékben: itt 59% a Premium, 33% a Basic aránya az értékesített konfigurációknál. Természetesen a következő hat hónap eladási statisztikái sokkal többet mondanak majd mint a megjelenés utáni első hét sikere.
A Current Analysis jelentése szerint az Egyesült Államokban február 3. óta 173%-al növekedett az PC-k eladása a korábbi héthez képest. Ez a növekedés a Windows Vista megjelenésével van összefüggésben. A Vistával szerelt számítógépek január 29-én nagy ünnepség keretein belül debütáltak , de a korábbi Windows verziókhoz képest gyenge érdeklődést váltottak ki.
A jelentésből kiderül, hogy a Vista drágábbik verziója iránt nagyobb az érdeklődés. A laptopok esetében a vásárlók 76%-a a Home Premium-ot választotta, és csak 16%-a döntött a Home Basic mellett. A Premium-os laptopok átlag 863 dollárért, a Basic verziós gépek pedig átlag 616 dollárért keltek el. "A Microsoft meg van elégedve a piac első reakciójával" - mondta a cég képviselője.
Elemzők szerint a Home Premium az utazó, laptopokat használó gyakorlott felhasználók között tűnik a legnépszerűbbnek. "A Basic a kezdő felhasználónak készült, és nem olyan látványos mint a Premium" - mondta Samir Bhavnani, a Current Analysis kutatási vezetője. Valóban, a Basic nem rendelkezik olyan fejlett média funkciókkal, vagy fejlett grafikával, mint nagyobb testvére.
Az asztali számítógépek esetében is nagyobb az igény Premium-ra, de nem olyan mértékben: itt 59% a Premium, 33% a Basic aránya az értékesített konfigurációknál. Természetesen a következő hat hónap eladási statisztikái sokkal többet mondanak majd mint a megjelenés utáni első hét sikere.