Berta Sándor
Újabb támogatók az áramhálózati internet mellett
Az áramhálózati internet alapötlete rendkívül egyszerű, azonban ennek ellenére a megoldás az elmúlt hónapokban nem aratott osztatlan sikert és továbbra is várni kell az elterjedésére.
Reménysugárt jelenthet ugyanakkor, hogy egyre több cég lát fantáziát a Powerline-technológiában. Ezt támasztja alá, hogy az Universal Powerline Association szervezet tagjainak száma az elmúlt évhez képest a háromszorosára nőtt. Az UPA egy nemzetközi, non-profit kereskedelmi szervezet, amely szeretné, ha a technológia világszerte elterjedne. Az új vállalatok szinte az összes jelentős iparágat képviselik. Vannak köztük hálózati szolgáltatók éppúgy, mint a szélessávú hálózatokhoz termékeket fejlesztő cégek.
Az UPA képviselői szerint mindez azt jelenti, hogy az áramhálózati internet ötlete egyre népszerűbb világszerte és folyamatosan nő azoknak a vállalatoknak a száma, akik érdeklődnek a nyílt szabványokon és szabályozáson alapuló technológia iránt. Az UPA célja egy olyan piac létrehozása, ahol a technológiát támogató cégek tisztességes körülmények között fejleszthetik és értékesíthetik a megoldásaikat. Ezzel párhuzamosan nő a termékminősítések és a szabványok száma is.
"Még jobb eredményeket várunk az idei esztendőtől. Szeretnénk, ha még több tagunk lenne és nőne az áramhálózati internetről szóló rendezvények száma is" - nyilatkozta Eric Morel, az UPA elnöke.
Érdekesség, hogy a korábbi támadások ellenére is a legtöbb cég kitartott a technológia mellett és az Európai Unió is elindította saját OPERA nevű projektjét, melynek célja az elektromos hálózaton elérhető szélessávú internethozzáférések elterjesztése. Az úgynevezett Power Line Communications (PLC) technológia népszerűsítéséért 37 vállalat és tíz egyetem száll síkra. Az áramhálózati internet támogatói közé egyébként még 2005 júliusában felsorakozott a Google, a Goldmann Sachs és a Hearst is.
Reménysugárt jelenthet ugyanakkor, hogy egyre több cég lát fantáziát a Powerline-technológiában. Ezt támasztja alá, hogy az Universal Powerline Association szervezet tagjainak száma az elmúlt évhez képest a háromszorosára nőtt. Az UPA egy nemzetközi, non-profit kereskedelmi szervezet, amely szeretné, ha a technológia világszerte elterjedne. Az új vállalatok szinte az összes jelentős iparágat képviselik. Vannak köztük hálózati szolgáltatók éppúgy, mint a szélessávú hálózatokhoz termékeket fejlesztő cégek.
Az UPA képviselői szerint mindez azt jelenti, hogy az áramhálózati internet ötlete egyre népszerűbb világszerte és folyamatosan nő azoknak a vállalatoknak a száma, akik érdeklődnek a nyílt szabványokon és szabályozáson alapuló technológia iránt. Az UPA célja egy olyan piac létrehozása, ahol a technológiát támogató cégek tisztességes körülmények között fejleszthetik és értékesíthetik a megoldásaikat. Ezzel párhuzamosan nő a termékminősítések és a szabványok száma is.
"Még jobb eredményeket várunk az idei esztendőtől. Szeretnénk, ha még több tagunk lenne és nőne az áramhálózati internetről szóló rendezvények száma is" - nyilatkozta Eric Morel, az UPA elnöke.
Érdekesség, hogy a korábbi támadások ellenére is a legtöbb cég kitartott a technológia mellett és az Európai Unió is elindította saját OPERA nevű projektjét, melynek célja az elektromos hálózaton elérhető szélessávú internethozzáférések elterjesztése. Az úgynevezett Power Line Communications (PLC) technológia népszerűsítéséért 37 vállalat és tíz egyetem száll síkra. Az áramhálózati internet támogatói közé egyébként még 2005 júliusában felsorakozott a Google, a Goldmann Sachs és a Hearst is.