Gyurkity Péter
A CES-nél is jobban sikerült a Macworld
Az Apple megint megcsinálta: elemzői vélemények szerint a cég egymaga, mindössze két termék bemutatásával nagyobb érdeklődést váltott ki, mint a CES alatt megjelenő és fejlesztéseiket bemutató vállalatok ezrei.
A párhuzamosan lezajlott két rendezvény utáni összefoglalókból kiviláglik, hogy Steve Jobs ezúttal is jól játszotta meg az ütőkártyát. Ismét egyedül próbáltak meg ellensúlyt produkálni a szórakoztatóelektronikai ipar összes többi szereplőjével szemben, ami be is jött, köszönhetően az iPhone körüli felhajtásnak, pontosabban a várakozásnak és a spekulációknak véget vető bemutatónak. A beszámolókban és értesítőkben az Apple maga mögé utasította riválisait, ami mindenképpen jó rajt az új termék számára.
Az összesített adatok szerint a Las Vegasban megrendezett idei Consumer Electronics Show bemutatóin és sajtótájékoztatóin összesen mintegy 140 ezer érdeklődő fordult meg.
Amerikai és egyéb cégek ezrei jelentek meg a kiállításon, termékek, tervek és elképzelések sokaságáról rántva le a leplet. Elég, ha csak a Blu-ray és HD DVD tábor bejelentéseit vesszük, de a sorban megtalálható számos hardvergyártó és szoftverfejlesztő is, úgy mint a Casio, a Sharp és természetesen a Microsoft.
Az Apple viszont San Franciscóban, a Macworld alatt mintegy 4000 újságíró, elemző és alkalmazott részvételével ismertette az iPhone és az AppleTV készülékeket, amelyek azonnal óriási felbolydulást váltottak ki. A várhatóan nyáron megjelenő, 500 és 600 dollárba kerülő telefonokról már évekkel ezelőtt megjelentek különböző részletek, a vállalat azonban eddig mélyen hallgatott, okosan táplálva ezzel az érdeklődés lángját. Az elemzők nagy része egyetért abban, hogy a cég ezzel elvitte a pálmát, messze a legfontosabb bejelentést tette a múlt héten, amihez foghatót egyetlen másik gyártó sem produkált.
Kérdés persze, hogy ez a felhajtás elegendő lesz-e a sikeres debütáláshoz. Itt egyelőre bizakodás figyelhető meg, sokan úgy vélik, hogy az iTunes/iPod páros kellően megalapozta a cég hírnevét, amit csak valami óriási baklövéssel lehetne megrendíteni.
A párhuzamosan lezajlott két rendezvény utáni összefoglalókból kiviláglik, hogy Steve Jobs ezúttal is jól játszotta meg az ütőkártyát. Ismét egyedül próbáltak meg ellensúlyt produkálni a szórakoztatóelektronikai ipar összes többi szereplőjével szemben, ami be is jött, köszönhetően az iPhone körüli felhajtásnak, pontosabban a várakozásnak és a spekulációknak véget vető bemutatónak. A beszámolókban és értesítőkben az Apple maga mögé utasította riválisait, ami mindenképpen jó rajt az új termék számára.
Az összesített adatok szerint a Las Vegasban megrendezett idei Consumer Electronics Show bemutatóin és sajtótájékoztatóin összesen mintegy 140 ezer érdeklődő fordult meg.
Amerikai és egyéb cégek ezrei jelentek meg a kiállításon, termékek, tervek és elképzelések sokaságáról rántva le a leplet. Elég, ha csak a Blu-ray és HD DVD tábor bejelentéseit vesszük, de a sorban megtalálható számos hardvergyártó és szoftverfejlesztő is, úgy mint a Casio, a Sharp és természetesen a Microsoft.
Az Apple viszont San Franciscóban, a Macworld alatt mintegy 4000 újságíró, elemző és alkalmazott részvételével ismertette az iPhone és az AppleTV készülékeket, amelyek azonnal óriási felbolydulást váltottak ki. A várhatóan nyáron megjelenő, 500 és 600 dollárba kerülő telefonokról már évekkel ezelőtt megjelentek különböző részletek, a vállalat azonban eddig mélyen hallgatott, okosan táplálva ezzel az érdeklődés lángját. Az elemzők nagy része egyetért abban, hogy a cég ezzel elvitte a pálmát, messze a legfontosabb bejelentést tette a múlt héten, amihez foghatót egyetlen másik gyártó sem produkált.
Kérdés persze, hogy ez a felhajtás elegendő lesz-e a sikeres debütáláshoz. Itt egyelőre bizakodás figyelhető meg, sokan úgy vélik, hogy az iTunes/iPod páros kellően megalapozta a cég hírnevét, amit csak valami óriási baklövéssel lehetne megrendíteni.