MTI
Az Airbus a nyílt forráskód mellett
Az Airbus a nyílt forráskódú elvet karolta fel a jövő repülőgépeit működtető szoftverek fejlesztéséhez.
A hagyományos szoftver piac képtelen a repülőgép gyárak igényeit kielégíteni - jelentette ki az Airbus illetékes menedzsere Gérard Ladier. Leginkább az jelenti a nehézséget, hogy egy számítógépekkel csurig felszerelt utasszállító repülőgépnek akár harminc évig is forgalomban kell maradnia.
Az Airbus vezetésével számos vállalat és oktatási intézmény vállalt szerepet a TOPCASED projekt létrehozásában, ami szoftver eszközöket állít majd elő fontos irányítási rendszerek fejlesztéséhez. A projekt a nyílt forráskódú szoftver fejlesztési elvet követi ami annyit jelent, hogy a szoftverkód nyilvános és bármely résztvevő által módosítható.
A TOPCASED projekt azonban ennél jóval több. "A TOPCASED fejlesztő eszközökkel nem csak szoftvereket, de hardvert és teljes rendszereket is lehet tervezni... először repülőgépekhez, de később műholdakhoz vagy akár autókhoz is" - mutatott rá Ladier. A szakember bízik benne, hogy a program más területek, mint például a gyógyászati technológia vagy erőművek szabályozása számára is hasznos lehet.
A TOPCASED projektben egyebek között részt vesz az EADS Astrium műholdgyártó, a Siemens VDO Automotive autóipari beszállító és a francia CNES űrkutatási hivatal is.
A hagyományos szoftver piac képtelen a repülőgép gyárak igényeit kielégíteni - jelentette ki az Airbus illetékes menedzsere Gérard Ladier. Leginkább az jelenti a nehézséget, hogy egy számítógépekkel csurig felszerelt utasszállító repülőgépnek akár harminc évig is forgalomban kell maradnia.
Az Airbus vezetésével számos vállalat és oktatási intézmény vállalt szerepet a TOPCASED projekt létrehozásában, ami szoftver eszközöket állít majd elő fontos irányítási rendszerek fejlesztéséhez. A projekt a nyílt forráskódú szoftver fejlesztési elvet követi ami annyit jelent, hogy a szoftverkód nyilvános és bármely résztvevő által módosítható.
A TOPCASED projekt azonban ennél jóval több. "A TOPCASED fejlesztő eszközökkel nem csak szoftvereket, de hardvert és teljes rendszereket is lehet tervezni... először repülőgépekhez, de később műholdakhoz vagy akár autókhoz is" - mutatott rá Ladier. A szakember bízik benne, hogy a program más területek, mint például a gyógyászati technológia vagy erőművek szabályozása számára is hasznos lehet.
A TOPCASED projektben egyebek között részt vesz az EADS Astrium műholdgyártó, a Siemens VDO Automotive autóipari beszállító és a francia CNES űrkutatási hivatal is.