Napi Online
Célzott reklámfelületté válhat a magazin
A magazin-előfizetők lojalitásának növelésére és célzott hirdetések elhelyezésére is alkalmas lehet a szelektív kötés, amit egyes külföldi nyomdák kínálnak a kiadóknak.
A technológia lényege, hogy az előfizetők számára készített lapszámokba az olvasó érdeklődési körének megfelelő pluszoldalakat helyezünk el az állandó tartalom mellé - magyarázta lapunknak Michal Pawlik, az RR Donnelley közép-európai értékesítési igazgatója. Ha egy női életmódmagazin olvasóját például az arcápolás érdekli, akkor a témához kapcsolódó mellékletet kaphat, amelyben akár termékmintákat is elhelyezhetnek.
A személyre szabott lapszámok minimális pluszköltséggel állíthatók elő, ha legalább ezren érdeklődnek ugyanazon terület iránt. Ekkor már érdemes külön oldalakat befűzetni a kiadóknak - tette hozzá Pawlik. Az extra melléklettel nemcsak az előfizetőket láncolhatják magukhoz a kiadók, hanem célzott reklám elhelyezésére vágyó hirdetőket is szerezhetnek.
Megoldható, hogy például egy szegedi gépjármű-kereskedő csak a városában autósmagazinra előfizetőknek készült lapszámban hirdesse üzletét. A személyre szabott mellékletekben történő hirdetés nemcsak hatékonyabb, de olcsóbb is, hiszen a nyomtatási költség jóval alacsonyabb, és a drága termékmintákat sem kell feltétlenül minden olvasó lapszámában elhelyezni. A szelektív kötéshez a nyomdának egy olyan adatbázisra van szüksége, amelynek alapján a gyártósoron a lapokat ellátja az előfizető nevével és címével, valamint a számára készült pluszoldalakkal.
Nyugat-Európában már számos kiadó él az új nyomtatási technológia nyújtotta lehetőségekkel, Magyarországon viszont az előfizetők érdeklődési körét feltérképező adatbázisok hiánya miatt egyelőre még nem alkalmazzák. A magyar havilappiac 65 százalékát nyomtató krakkói székhelyű RR Donnelley értékesítési igazgatója szerint azonban hamarosan nálunk is megjelenhetnek az első személyre szabott magazinok.
A technológia lényege, hogy az előfizetők számára készített lapszámokba az olvasó érdeklődési körének megfelelő pluszoldalakat helyezünk el az állandó tartalom mellé - magyarázta lapunknak Michal Pawlik, az RR Donnelley közép-európai értékesítési igazgatója. Ha egy női életmódmagazin olvasóját például az arcápolás érdekli, akkor a témához kapcsolódó mellékletet kaphat, amelyben akár termékmintákat is elhelyezhetnek.
A személyre szabott lapszámok minimális pluszköltséggel állíthatók elő, ha legalább ezren érdeklődnek ugyanazon terület iránt. Ekkor már érdemes külön oldalakat befűzetni a kiadóknak - tette hozzá Pawlik. Az extra melléklettel nemcsak az előfizetőket láncolhatják magukhoz a kiadók, hanem célzott reklám elhelyezésére vágyó hirdetőket is szerezhetnek.
Megoldható, hogy például egy szegedi gépjármű-kereskedő csak a városában autósmagazinra előfizetőknek készült lapszámban hirdesse üzletét. A személyre szabott mellékletekben történő hirdetés nemcsak hatékonyabb, de olcsóbb is, hiszen a nyomtatási költség jóval alacsonyabb, és a drága termékmintákat sem kell feltétlenül minden olvasó lapszámában elhelyezni. A szelektív kötéshez a nyomdának egy olyan adatbázisra van szüksége, amelynek alapján a gyártósoron a lapokat ellátja az előfizető nevével és címével, valamint a számára készült pluszoldalakkal.
Nyugat-Európában már számos kiadó él az új nyomtatási technológia nyújtotta lehetőségekkel, Magyarországon viszont az előfizetők érdeklődési körét feltérképező adatbázisok hiánya miatt egyelőre még nem alkalmazzák. A magyar havilappiac 65 százalékát nyomtató krakkói székhelyű RR Donnelley értékesítési igazgatója szerint azonban hamarosan nálunk is megjelenhetnek az első személyre szabott magazinok.