Gyurkity Péter
Megszűnik az MSN Music
Alig két éves fennállás után bezárja kapuit az MSN Music szolgáltatás, amely pedig annak idején az iTunes-uralom csökkentésének reményével indult útnak. A portál a Zune és Rhapsody oldalaira irányítja át a látogatókat.
A Cnet saját forrásra hivatkozva adta hírül, hogy a Microsoft MSN Music szolgáltatása november közepén végleg bezárja kapuit, az internetes oldal pedig egyszerű átjáróvá alakul át, amelynek fő feladata a Zune Marketplace és a konkurens Rhapsody reklámozása lesz. Nem vált be tehát az indulásnál még olyannyira táplált remény és még csak megközelíteni sem sikerült az iPod-iTunes kettős sikerét. Ezt a szerepet most az Zune vállalja magára, amely már hasonló felépítéssel, hordozható lejátszóval és online zenebolttal kívánja meghódítani a felhasználókat.
A szoftvercég 2004 szeptemberében indította útjára a szolgáltatást. Akkor még hangzatos szólamok kísérték a bemutatkozást, kihangsúlyozva, hogy az itt letöltött, Windows Media Audio formátumot használó tartalmak számos kompatibilis lejátszón megjelenhetnek. Maga Bill Gates, a Microsoft első embere arról beszélt, hogy a különböző virtuális zeneboltok nem riaszthatják el a zeneszámok letöltésétől, illetve megvásárlásától a felhasználókat amiatt, mert nem támogatják az adott médialejátszó készüléket. Az Apple ellenben éppen arra hivatkozott, hogy az iPod támogatás hiánya eleve kudarcra ítéli a próbálkozást.
Jobsék jóslata végül beigazolódott, igaz, a Microsoft azóta új alternatívát talált a továbbra is egyeduralkodó platformmal szemben. Ez a Zune lejátszó és a Zune Marketplace zenebolt párosa lenne, amely éppen most novemberben rajtol el, egyelőre csak az Egyesült Államokban. A szolgáltatás árakban nem hoz megújulást: a zeneszámok 99 centet, a lejátszók 249,99 dollárt kóstálnak majd, különlegességet az FM rádió és a vezetéknélküli kapcsolat lehetősége jelent.
Az MSN Music oldalán a vásárlást elindító gombokat felváltják a Zune Marketplace és a konkurens Rhapsody szolgáltatás kínálatára mutató hivatkozások. Utóbbi azért jelenik meg, mert a 2005-ben lezárt bírósági pert végül a RealNetworks nyerte meg, és itt a szoftvercég ígéretet tett arra, hogy saját oldalain a Rhapsody kapja a legnagyobb hangsúlyt a marketingen belül.
A Cnet saját forrásra hivatkozva adta hírül, hogy a Microsoft MSN Music szolgáltatása november közepén végleg bezárja kapuit, az internetes oldal pedig egyszerű átjáróvá alakul át, amelynek fő feladata a Zune Marketplace és a konkurens Rhapsody reklámozása lesz. Nem vált be tehát az indulásnál még olyannyira táplált remény és még csak megközelíteni sem sikerült az iPod-iTunes kettős sikerét. Ezt a szerepet most az Zune vállalja magára, amely már hasonló felépítéssel, hordozható lejátszóval és online zenebolttal kívánja meghódítani a felhasználókat.
A szoftvercég 2004 szeptemberében indította útjára a szolgáltatást. Akkor még hangzatos szólamok kísérték a bemutatkozást, kihangsúlyozva, hogy az itt letöltött, Windows Media Audio formátumot használó tartalmak számos kompatibilis lejátszón megjelenhetnek. Maga Bill Gates, a Microsoft első embere arról beszélt, hogy a különböző virtuális zeneboltok nem riaszthatják el a zeneszámok letöltésétől, illetve megvásárlásától a felhasználókat amiatt, mert nem támogatják az adott médialejátszó készüléket. Az Apple ellenben éppen arra hivatkozott, hogy az iPod támogatás hiánya eleve kudarcra ítéli a próbálkozást.
Jobsék jóslata végül beigazolódott, igaz, a Microsoft azóta új alternatívát talált a továbbra is egyeduralkodó platformmal szemben. Ez a Zune lejátszó és a Zune Marketplace zenebolt párosa lenne, amely éppen most novemberben rajtol el, egyelőre csak az Egyesült Államokban. A szolgáltatás árakban nem hoz megújulást: a zeneszámok 99 centet, a lejátszók 249,99 dollárt kóstálnak majd, különlegességet az FM rádió és a vezetéknélküli kapcsolat lehetősége jelent.
Az MSN Music oldalán a vásárlást elindító gombokat felváltják a Zune Marketplace és a konkurens Rhapsody szolgáltatás kínálatára mutató hivatkozások. Utóbbi azért jelenik meg, mert a 2005-ben lezárt bírósági pert végül a RealNetworks nyerte meg, és itt a szoftvercég ígéretet tett arra, hogy saját oldalain a Rhapsody kapja a legnagyobb hangsúlyt a marketingen belül.