Gyurkity Péter
Európában 2008-ra csúszhat a Zune
Az öreg kontinenset továbbra is mostohán kezelik: lapértesülések szerint a Microsoft egy teljes évvel elhalaszthatja az itteni megjelenést, mivel még mindig nem találta meg lehetséges partnereit.
A brit New Media Age magazin arról számolt be, hogy a szoftvercég optimális esetben is csak 2007 legvégén dobhatja piacra Európában saját hordozható zenelejátszóját és indíthatja útjára az ehhez kapcsolódó online zeneboltot. Az Apple ezzel egy újabb éven át élvezhetné behozhatatlannak látszó előnyét, ám Redmond nem tehet mást, mivel először meg kellene állapodnia a térségben fellelhető potenciális partnerekkel. A megállapodások után előkészítői munkára van szükség, ami minimum egyéves periódust ölel fel.
"Még nem választottuk ki a megfelelőnek tűnő szolgáltatót az online zenebolt üzemeltetésére az Egyesült Királyságban, ami azt jelenti, hogy igencsak messze vagyunk a tényleges indulástól" jelentette ki Dene Schonknecht a Microsoft részéről, aki maga is ezen kapcsolatok kialakításáért és fenntartásáért felelős. Ez természetesen azt jelenti, hogy a kontinensen elmulasztják az idei ünnepi szezont, ami rögtön egy megfelelő rajtot jelenthetne egy számukra teljesen új piacon. A tengerentúlon mindenesetre kiaknázzák ezt a lehetőséget, hiszen az Egyesült Államokban már november 14-én bemutatkozik a lejátszó, illetve a zenebolt, amely a Zune Marketplace nevet kapta.
Azt már biztosan tudjuk, hogy a hordozható lejátszók három különböző színben érkeznek, 3 hüvelykes kijelzővel, 30 GB-os merevlemezzel, beépített FM-rádióval, Wi-Fi eléréssel, amely lehetővé teszi a zeneszámok megosztását más, a közelben tartózkodó készülékekkel. Utóbbi két funkciót a szoftvercég a platform nagy előnyeként mutatja be, míg a megosztási lehetőséget Steve Jobs, az Apple első embere teljesen értelmetlennek és feleslegesnek tartja.
A brit New Media Age magazin arról számolt be, hogy a szoftvercég optimális esetben is csak 2007 legvégén dobhatja piacra Európában saját hordozható zenelejátszóját és indíthatja útjára az ehhez kapcsolódó online zeneboltot. Az Apple ezzel egy újabb éven át élvezhetné behozhatatlannak látszó előnyét, ám Redmond nem tehet mást, mivel először meg kellene állapodnia a térségben fellelhető potenciális partnerekkel. A megállapodások után előkészítői munkára van szükség, ami minimum egyéves periódust ölel fel.
"Még nem választottuk ki a megfelelőnek tűnő szolgáltatót az online zenebolt üzemeltetésére az Egyesült Királyságban, ami azt jelenti, hogy igencsak messze vagyunk a tényleges indulástól" jelentette ki Dene Schonknecht a Microsoft részéről, aki maga is ezen kapcsolatok kialakításáért és fenntartásáért felelős. Ez természetesen azt jelenti, hogy a kontinensen elmulasztják az idei ünnepi szezont, ami rögtön egy megfelelő rajtot jelenthetne egy számukra teljesen új piacon. A tengerentúlon mindenesetre kiaknázzák ezt a lehetőséget, hiszen az Egyesült Államokban már november 14-én bemutatkozik a lejátszó, illetve a zenebolt, amely a Zune Marketplace nevet kapta.
Azt már biztosan tudjuk, hogy a hordozható lejátszók három különböző színben érkeznek, 3 hüvelykes kijelzővel, 30 GB-os merevlemezzel, beépített FM-rádióval, Wi-Fi eléréssel, amely lehetővé teszi a zeneszámok megosztását más, a közelben tartózkodó készülékekkel. Utóbbi két funkciót a szoftvercég a platform nagy előnyeként mutatja be, míg a megosztási lehetőséget Steve Jobs, az Apple első embere teljesen értelmetlennek és feleslegesnek tartja.