Napi Online
60 milliárdba kerül a BKV elektronikus jegykezelése
Leállítaná a chipkártyás utazási projektet a városvezetés, mert túlságosan soknak tartják a telepítés és az üzemeltetés 60 milliárd forintos költségét - tudta meg a Népszabadság. A BKV azonban hamarosan ismét kiírja a korábban eredménytelenül zárult közbeszerzési eljárást.
Luxusberuházásnak tartják a városházán az Elektra névre hallgató, csaknem 60 milliárd forintos csipkártyás utazási projektet, ezért a városvezetés már nyár elején felszólította a BKVt, állítsa le a tendert - tudta meg a Népszabadság. A lap információja szerint a fővárosnál ugyanis évekkel ezelőtt, amikor a pályázat kiírásának előkészítése megkezdődött, legfeljebb húszmilliárd forintos költségre számítottak, s ez - úgy vélték - tíz év alatt garantáltan megtérülne a fővárosi tulajdonú cégnek.
Időközben kiderült azonban, hogy a teljes költség - telepítéssel és a rendszer tíztizenkét évig tartó üzemeltetésével - összesen 50 - 60 milliárd forint között lesz. Vagyis a fővárosnál kalkuláltnak a háromszorosa. Elképzelhető azonban, hogy eleinte a városházán sem volt teljesen érthető a bonyolult projekt - nem véletlen, hogy évekig tartott az előkészítés -, amelyben a húszmilliárd forintos tétel csak a telepítést tartalmazza, a többi a teljes rendszer működtetése. A két összeg együtt a projekt csaknem 60 milliárd forintos ára, amelyet a BKVnak tizenkét év alatt kell kifizetnie a majdani beruházónak és üzemeltetőnek.
A városházán úgy vélték, ez a tartozás csődbe viszi a céget, ezért Demszky Gábor főpolgármester és akkori két helyettese - Vajda Pál és IkvaiSzabó Imre - levélben kérte a menedzsmentet, álljanak el a beruházástól. A BKV azonban részvénytársaságként nem köteles eleget tenni a fővárosi kérésnek, ezért az eljárást tovább folytatták. Igaz, a pályázat végül formai hibák miatt eredménytelenül zárult, ám úgy tudjuk, november elején megismétlik a kiírást. A lap úgy tudja: a Fővárosi Közgyűlés - mint tulajdonos - bármikor leszavazhatja, s ezzel leállíttathatja az eljárást.
A BKV-nál továbbra is úgy tervezik, hogy november elején megismétlik a nyáron eredménytelenül zárult eljárást, s remélik, a korábbi pályázók ismét versenybe szállnak. A kiírás azonban a korábbinál egyszerűbb és érthetőbb, az elbírálás pedig az előzőnél gyorsabb lesz. Egyesek állítják, az előző kiírásban a BKV olyan megkötéseket tett, amely elsősorban egyes szerződött partnerei számára kedvezőek, ám ezeket az állításokat az EDS Magyarország képviselői írásban cáfolták. Ilyen volt például a mostani jegykiadó automaták gyártójára vonatkozó kitétel, amely szerint pluszpont jár annak a pályázónak, aki ezzel a magyar céggel működik együtt a jövőben is. Az EDS állítása szerint nem volt kitétel, ám az, ha magyar cégekkel dolgoztatnak, csak pozitív lehet.
Luxusberuházásnak tartják a városházán az Elektra névre hallgató, csaknem 60 milliárd forintos csipkártyás utazási projektet, ezért a városvezetés már nyár elején felszólította a BKVt, állítsa le a tendert - tudta meg a Népszabadság. A lap információja szerint a fővárosnál ugyanis évekkel ezelőtt, amikor a pályázat kiírásának előkészítése megkezdődött, legfeljebb húszmilliárd forintos költségre számítottak, s ez - úgy vélték - tíz év alatt garantáltan megtérülne a fővárosi tulajdonú cégnek.
Időközben kiderült azonban, hogy a teljes költség - telepítéssel és a rendszer tíztizenkét évig tartó üzemeltetésével - összesen 50 - 60 milliárd forint között lesz. Vagyis a fővárosnál kalkuláltnak a háromszorosa. Elképzelhető azonban, hogy eleinte a városházán sem volt teljesen érthető a bonyolult projekt - nem véletlen, hogy évekig tartott az előkészítés -, amelyben a húszmilliárd forintos tétel csak a telepítést tartalmazza, a többi a teljes rendszer működtetése. A két összeg együtt a projekt csaknem 60 milliárd forintos ára, amelyet a BKVnak tizenkét év alatt kell kifizetnie a majdani beruházónak és üzemeltetőnek.
A városházán úgy vélték, ez a tartozás csődbe viszi a céget, ezért Demszky Gábor főpolgármester és akkori két helyettese - Vajda Pál és IkvaiSzabó Imre - levélben kérte a menedzsmentet, álljanak el a beruházástól. A BKV azonban részvénytársaságként nem köteles eleget tenni a fővárosi kérésnek, ezért az eljárást tovább folytatták. Igaz, a pályázat végül formai hibák miatt eredménytelenül zárult, ám úgy tudjuk, november elején megismétlik a kiírást. A lap úgy tudja: a Fővárosi Közgyűlés - mint tulajdonos - bármikor leszavazhatja, s ezzel leállíttathatja az eljárást.
A BKV-nál továbbra is úgy tervezik, hogy november elején megismétlik a nyáron eredménytelenül zárult eljárást, s remélik, a korábbi pályázók ismét versenybe szállnak. A kiírás azonban a korábbinál egyszerűbb és érthetőbb, az elbírálás pedig az előzőnél gyorsabb lesz. Egyesek állítják, az előző kiírásban a BKV olyan megkötéseket tett, amely elsősorban egyes szerződött partnerei számára kedvezőek, ám ezeket az állításokat az EDS Magyarország képviselői írásban cáfolták. Ilyen volt például a mostani jegykiadó automaták gyártójára vonatkozó kitétel, amely szerint pluszpont jár annak a pályázónak, aki ezzel a magyar céggel működik együtt a jövőben is. Az EDS állítása szerint nem volt kitétel, ám az, ha magyar cégekkel dolgoztatnak, csak pozitív lehet.