Berta Sándor
Virtuális tanácsadó egy kínai bankban
Kína második legnagyobb pénzintézete a Charamel német céget bízta meg egy minden ügyfelei számára hozzáférhető virtuális tanácsadó létrehozásával.
A China Construction Bank (CCB) legújabb projektjében a Lisa névre keresztelt virtuális segítő feladata az ügyfelek tájékoztatása lesz a pénzintézet különböző hitel és más konstrukcióiról. "Az emberek mindig aszerint irányíthatják majd Lisát, hogy éppen milyen terület érdekli őket. A virtuális segéd képes mindenkinek a kora, foglalkozása és jövedelme szerinti legjobb pénzügyi konstrukciót felajánlani" - mondta Norbert Helff, a Charamel ügyvezető igazgatója.
Kínában óriási az érdeklődés a banki szolgáltatások iránt, legyen szó egyszerű folyószámla-vezetésről, hitelekről vagy más rövid- és hosszú lejáratú befektetési lehetőségekről. Ráadásul a bankoknak attól sem kell tartaniuk, hogy kifogynának az ügyfelekből és a dinamikusan fejlődő kínai gazdaság is egyre több pénzintézetet csábít az ázsiai országba. "Ezek az úgynevezett avatarok már nem holmi egyszerű feladatokat fognak ellátni, mint például egy honlapon az odalátogató üdvözlése, hanem képesek lesznek komplett tájékoztatást nyújtani és más összetett feladatokat is megoldani" - tette hozzá a német szakember.
A számítógépes figura és az ügyfelek közötti kommunikáció egy fólia segítségével valósul meg, amely a bank egyszerű ablaküvegéből érintőképernyőt varázsol. A fóliát az üvegre viszik fel és az emberek bentről kezelik. Lisát egy LCD-kijelző jeleníti meg. A rendszer rongálásbiztos, a kommunikáció és a tájékoztatás valós időben zajlik. "A legnagyobb kihívást a fejlesztők számára az avatarok természetessé tétele jelenti. Fontos, hogy a karakter emberi legyen, lehessen látni az arckifejezéseit és bizalmat ébresszen az ügyfelekben" - nyilatkozta Frank Hülsken, a Fraunhofer Intézet Intelligens Elemző és Informatikai Rendszerek (IAIS) Részlege virtuális humán-projektjének munkatársa.
"Az elmúlt években rendkívüli módon megváltozott ez a terület. Ma már képesek vagyunk élethű hajat és bőrt létrehozni, a modellek még izzadnak is. A célunk az volt, hogy Lisa minden szöveget élethű mimikával és gesztusokkal mondjon el, éppúgy, mintha azt egy emberi ügyintéző tenné" - tette hozzá Hülsken.
A China Construction Bank (CCB) legújabb projektjében a Lisa névre keresztelt virtuális segítő feladata az ügyfelek tájékoztatása lesz a pénzintézet különböző hitel és más konstrukcióiról. "Az emberek mindig aszerint irányíthatják majd Lisát, hogy éppen milyen terület érdekli őket. A virtuális segéd képes mindenkinek a kora, foglalkozása és jövedelme szerinti legjobb pénzügyi konstrukciót felajánlani" - mondta Norbert Helff, a Charamel ügyvezető igazgatója.
Kínában óriási az érdeklődés a banki szolgáltatások iránt, legyen szó egyszerű folyószámla-vezetésről, hitelekről vagy más rövid- és hosszú lejáratú befektetési lehetőségekről. Ráadásul a bankoknak attól sem kell tartaniuk, hogy kifogynának az ügyfelekből és a dinamikusan fejlődő kínai gazdaság is egyre több pénzintézetet csábít az ázsiai országba. "Ezek az úgynevezett avatarok már nem holmi egyszerű feladatokat fognak ellátni, mint például egy honlapon az odalátogató üdvözlése, hanem képesek lesznek komplett tájékoztatást nyújtani és más összetett feladatokat is megoldani" - tette hozzá a német szakember.
A számítógépes figura és az ügyfelek közötti kommunikáció egy fólia segítségével valósul meg, amely a bank egyszerű ablaküvegéből érintőképernyőt varázsol. A fóliát az üvegre viszik fel és az emberek bentről kezelik. Lisát egy LCD-kijelző jeleníti meg. A rendszer rongálásbiztos, a kommunikáció és a tájékoztatás valós időben zajlik. "A legnagyobb kihívást a fejlesztők számára az avatarok természetessé tétele jelenti. Fontos, hogy a karakter emberi legyen, lehessen látni az arckifejezéseit és bizalmat ébresszen az ügyfelekben" - nyilatkozta Frank Hülsken, a Fraunhofer Intézet Intelligens Elemző és Informatikai Rendszerek (IAIS) Részlege virtuális humán-projektjének munkatársa.
"Az elmúlt években rendkívüli módon megváltozott ez a terület. Ma már képesek vagyunk élethű hajat és bőrt létrehozni, a modellek még izzadnak is. A célunk az volt, hogy Lisa minden szöveget élethű mimikával és gesztusokkal mondjon el, éppúgy, mintha azt egy emberi ügyintéző tenné" - tette hozzá Hülsken.