Specker Balázs

Katasztrófába torkollott frissítés

A Washington Mutual nevű pénzintézet frissítési kísérlete valóságos online technológiai és ügyfélszolgálati katasztrófához vezetett.

A közelmúltban a bank ügyfelei alapvető szolgáltatásokat - így számlabefizetéseket - sem tudtak igénybe venni az intézet honlapjáról. Többen vártak, hátha előbb-utóbb rendezik a problémát, nos, úgy tűnik tévedtek. Egy héttel az eset után az elektronikus számlabefizetés még mindig nem működik. Sőt, mi több, a bank arról sem adott tájékoztatást, hogy mikor áll vissza rend - írja a ZDNet. A mostani helyzet a leghosszabb idejéig tartó online bénulás, amit pénzintézet kénytelen volt elszenvedni.

"Múlt vasárnap óta próbáltam kifizetni a kábeles számlámat. Úgy tűnik, szükség lesz a csekkfüzetemre" - panaszkodott Peter Boswell, a Washington Mutual egyik károsultja. Az internetes banki szolgáltatások dollármilliókat takarítanak meg a pénzintézeteknek. Az online ügyfelek lekérdezhetik egyenlegeiket, hitelelért folyamodhatnak és költséges ügyintézők nélkül utalhatnak át összegeket. Ám a mostani hasonló hibák igencsak megingathatják az ügyfelek bizalmát. A washingtoni cég nem volt hajlandó elárulni, hogy weboldala mekkora forgalmat bonyolít le - írja a Seattle Post Intelligencer.

A múlt héten a Washington Mutual mellett - a főképp New York-i régióra koncentráló - Emigrant Direct is szenvedett hasonló nehézségektől, amikor új funkciókkal próbálta meg bővíteni online szolgáltatásait. "Azon vagyunk, hogy néhány új lehetőséget adjunk a WaMu.com oldalához. Sajnálatos módon ez a munka tovább tart, mint gondoltuk; ráadásul emiatt néhány online szolgáltatás átmenetileg szünetel. Az oldal nagyrésze remekül működik, ám még korántsem sikerült végezünk" - ismertette a helyzetet Gary Kishner, a Washingotn Mutual szóvivője.

A szolgáltatáskimaradás ideje alatt a bank alkalmazottjai telefonon igyekeznek segíteni az ügyfeleknek, ám a megnövekedett forgalom miatt állítólag a vonalak szinte állandóan foglaltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • arty #22
    az kb. az itthoni OTP ;)
  • fanatick #21

    Csak nem Mikrofos rencer senyved e "nagyszerű" site alatt?
    És szar?
    Az hogy lehet?
    Azt mondják, hogy csak az MS szoftver a jó!
    Vagy mégsem?

    Hogy lehet ez?
  • sonicXX #20
    Ez az egész nekem kicsit HOAX-gyanús, a wamu-t leszámítva semmilyen konkrétum nincs az egész cikkben. Ilyen fiaskót egy bank nem követhet el, ha pedig mégis, akkor ott fejek fognak hullani.
  • pemga #19
    Hmm, valóban, de képzeld el ezt: a meleg backup rendszer is szépen elhasalt, mondjuk diszk-alrendszer hiba miatt. Jönnek a szalagos backup-ok, ha valaki rendszergazdi elegendően slendrián, sosem olvassa vissza, simán előfordulhat hogy több napos/hetes/hónapos mentés van csak. És ez nem csak teória, ezt sajnos valóságban is láttam, egyszerűen nem volt semminek igazi gazdája, csak egymásra mutogatás. Igaz, az nem bank volt, "csak" egy szolgáltató cég, ami szépen csődbe is ment :).

    Itt ha jól láttam, a webes interface hasalt "csak" meg, a belső folyamatoknak nem lett baja. Mindenesetre nagyon érdekelne, kivel fejlesztették le a dolgokat, és leginkább hol. Vannak tippjeim, de szeretném tudni :P.
  • pemga #18
    Hmm, azért engem érdekelne, kivel fejlesztették le? S mondjuk melyik országba outsource-olta az a cég. Tudja valaki? Hátha van üresedés :P
  • nedudu #17
    http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.wamu.com
    http://searchdns.netcraft.com/?host=WaMu.com&position=limited&lookup=Wait..
  • Axon #16
    Azért egy kis technikai részlet érdekelt volna.
    Milyen oprendszer?
    Mit is frissítenek? (szerver, kliens)
    Azon belül milyen komponenseket, milyen programokat, milyen szolgáltatásokat?
    Szóval mindenképpen bővebben.
    Van valami leírás erről valahol magyarul?
  • pbanfa #15
    Nem akarom elhinni, hogy egy bank ilyet megengedhet magának!!! Nekem van ismerősöm, aki amerikában dolgozott egy banknál, mint infos, azt mondta, hogy folyamatos 24 órás IT ügyelet van és minden eshetőségre felkészülve különböző "katasztrófa" terveik vannak. Egy rendszerfrissítés sem úgy működik, hogy nyomnak egy format c-t a szerveren, aztán install új rendszer, hanem új szervert új rendszerrel állítanak be, ha nem mükszik, akkor "lehúzzák" a hálóról és máris a régi rendszer az aktív úja.

    Én egyszerűen nem hiszem el ezt az egészet. Én is informatikus vagyok, de még laikusként is kételkednék a hir valós mivoltában...
  • intrex #14
    Zsoltuval egyetemben én is mosolygok.
  • intrex #13
    És láss csodát, megint igaz. Csak most nem mosolyogtat, mert már te is szenvedő alanya vagy a microsoft űberrendszerének.
    :D