Specker Balázs
Katasztrófába torkollott frissítés
A Washington Mutual nevű pénzintézet frissítési kísérlete valóságos online technológiai és ügyfélszolgálati katasztrófához vezetett.
A közelmúltban a bank ügyfelei alapvető szolgáltatásokat - így számlabefizetéseket - sem tudtak igénybe venni az intézet honlapjáról. Többen vártak, hátha előbb-utóbb rendezik a problémát, nos, úgy tűnik tévedtek. Egy héttel az eset után az elektronikus számlabefizetés még mindig nem működik. Sőt, mi több, a bank arról sem adott tájékoztatást, hogy mikor áll vissza rend - írja a ZDNet. A mostani helyzet a leghosszabb idejéig tartó online bénulás, amit pénzintézet kénytelen volt elszenvedni.
"Múlt vasárnap óta próbáltam kifizetni a kábeles számlámat. Úgy tűnik, szükség lesz a csekkfüzetemre" - panaszkodott Peter Boswell, a Washington Mutual egyik károsultja. Az internetes banki szolgáltatások dollármilliókat takarítanak meg a pénzintézeteknek. Az online ügyfelek lekérdezhetik egyenlegeiket, hitelelért folyamodhatnak és költséges ügyintézők nélkül utalhatnak át összegeket. Ám a mostani hasonló hibák igencsak megingathatják az ügyfelek bizalmát. A washingtoni cég nem volt hajlandó elárulni, hogy weboldala mekkora forgalmat bonyolít le - írja a Seattle Post Intelligencer.
A múlt héten a Washington Mutual mellett - a főképp New York-i régióra koncentráló - Emigrant Direct is szenvedett hasonló nehézségektől, amikor új funkciókkal próbálta meg bővíteni online szolgáltatásait. "Azon vagyunk, hogy néhány új lehetőséget adjunk a WaMu.com oldalához. Sajnálatos módon ez a munka tovább tart, mint gondoltuk; ráadásul emiatt néhány online szolgáltatás átmenetileg szünetel. Az oldal nagyrésze remekül működik, ám még korántsem sikerült végezünk" - ismertette a helyzetet Gary Kishner, a Washingotn Mutual szóvivője.
A szolgáltatáskimaradás ideje alatt a bank alkalmazottjai telefonon igyekeznek segíteni az ügyfeleknek, ám a megnövekedett forgalom miatt állítólag a vonalak szinte állandóan foglaltak.
A közelmúltban a bank ügyfelei alapvető szolgáltatásokat - így számlabefizetéseket - sem tudtak igénybe venni az intézet honlapjáról. Többen vártak, hátha előbb-utóbb rendezik a problémát, nos, úgy tűnik tévedtek. Egy héttel az eset után az elektronikus számlabefizetés még mindig nem működik. Sőt, mi több, a bank arról sem adott tájékoztatást, hogy mikor áll vissza rend - írja a ZDNet. A mostani helyzet a leghosszabb idejéig tartó online bénulás, amit pénzintézet kénytelen volt elszenvedni.
"Múlt vasárnap óta próbáltam kifizetni a kábeles számlámat. Úgy tűnik, szükség lesz a csekkfüzetemre" - panaszkodott Peter Boswell, a Washington Mutual egyik károsultja. Az internetes banki szolgáltatások dollármilliókat takarítanak meg a pénzintézeteknek. Az online ügyfelek lekérdezhetik egyenlegeiket, hitelelért folyamodhatnak és költséges ügyintézők nélkül utalhatnak át összegeket. Ám a mostani hasonló hibák igencsak megingathatják az ügyfelek bizalmát. A washingtoni cég nem volt hajlandó elárulni, hogy weboldala mekkora forgalmat bonyolít le - írja a Seattle Post Intelligencer.
A múlt héten a Washington Mutual mellett - a főképp New York-i régióra koncentráló - Emigrant Direct is szenvedett hasonló nehézségektől, amikor új funkciókkal próbálta meg bővíteni online szolgáltatásait. "Azon vagyunk, hogy néhány új lehetőséget adjunk a WaMu.com oldalához. Sajnálatos módon ez a munka tovább tart, mint gondoltuk; ráadásul emiatt néhány online szolgáltatás átmenetileg szünetel. Az oldal nagyrésze remekül működik, ám még korántsem sikerült végezünk" - ismertette a helyzetet Gary Kishner, a Washingotn Mutual szóvivője.
A szolgáltatáskimaradás ideje alatt a bank alkalmazottjai telefonon igyekeznek segíteni az ügyfeleknek, ám a megnövekedett forgalom miatt állítólag a vonalak szinte állandóan foglaltak.