SG.hu
Statikusak a vállalati honlapok
Az elmúlt egy évben tovább nőtt a honlappal rendelkező hazai cégek száma, de a gyarapodás mértéke messze elmarad a korábbiaktól; az oldalak többsége technológia és tartalom tekintetében egyaránt statikus.
A legalább egy alkalmazottat foglalkoztató, ugyanakkor internet-hozzáféréssel rendelkező magyarországi vállalatok 36 százaléka, összesen mintegy 55 ezer cég jelenik meg a világhálón saját honlappal - olvasható többek között a BellResearch által elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentés internetes megoldásokkal foglalkozó részpiaci elemzésében.
A honlapot fenntartó cégek száma a 2005. évi kutatási eredményekhez viszonyítva két és félezerrel emelkedett. Ez az egy évvel korábbi időszak 15 ezres gyarapodásának abszolút értékben csak a töredékét jelenti, arányaiban pedig nem éri el az internetellátottság elmúlt tizenkét hónapbeli emelkedésének mértékét - értékelik a változást az elemzők. Noha minden szegmensben kimutatható kisebb-nagyobb mértékű számbeli növekedés, az elmúlt időszak legtöbb új belépője a 10-49 főt foglalkoztató kisvállalatok közül került ki, míg egy évvel korábban a mikrovállalkozások voltak a legaktívabbak ezen a téren.
A legnagyobb arányban a korábbi kutatási eredményekhez hasonlóan a fővárosi székhelyű cégek vannak jelen a világhálón - a 10 fő feletti vállalatoknál az internetkapcsolattal rendelkezők mintegy 80 százaléka -; ehhez képest a vidéki régiók lemaradása továbbra is jelentős, ezekben a penetrációs mutató mindöszsze 52-63 százalékra tehető.
A honlapok elterjedtsége mellett a BellResearch kutatói a fejlesztési gyakorlatot is vizsgálták. Az 50 fő feletti szegmensben a céges oldalakat leggyakrabban [az esetek közel egyharmadában] belső részleg vagy munkatárs készíti el, emellett a nagyvállalatok egynegyede bízza a munkát professzionális webfejlesztő ügynökségre, a középvállalatok 29 százaléka pedig egyéb informatikai cégre.
A kisvállalatok internetes megjelenését ezzel szemben legtöbbször szabadúszó programozók és ismerősök készítik, itt csak minden kilencedik-tizedik cég fordul elsődlegesen honlapfejlesztéssel foglalkozó ügynökséghez.A honlap mögött álló technológiák elterjedtségi rangsorában továbbra is az egyedi, statikus html-oldalak állnak az első helyen; bár arányuk az elmúlt egy évben némileg csökkent, a 10 fő feletti szegmensben a cégek 57 százalékánál találunk ilyet.
A honlap egészét dinamikusan kiszolgáló tartalomkezelő rendszerek gyakorisága kis mértékben emelkedett [11 százalékra tehető], míg az internetes oldalakat is magában foglaló integrált vállalati portálmegoldás szinte kizárólag a nagyvállalatoknál fordul elő, de ott is alacsony, csupán 3-4 százalékos arányban.
A kutatási eredmények szerint az elmúlt egy évben a hazai cégek honlapjainak "nyelvtudása" csak a nagyvállalatok körében javult valamelyest, a kis- és középvállalatok oldalainak több mint fele [57 százaléka] kizárólag magyarul érhető el. A tartalmi karbantartás gyakorlata, a frissítések gyakorisága sem változott számottevően: a honlappal rendelkező cégek 60 százaléka havi rendszerességnél is ritkábban nyúl az oldalaihoz; ez az arány a nagyvállalati szegmensben is közel 40 százalékra tehető.
A legalább egy alkalmazottat foglalkoztató, ugyanakkor internet-hozzáféréssel rendelkező magyarországi vállalatok 36 százaléka, összesen mintegy 55 ezer cég jelenik meg a világhálón saját honlappal - olvasható többek között a BellResearch által elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentés internetes megoldásokkal foglalkozó részpiaci elemzésében.
A honlapot fenntartó cégek száma a 2005. évi kutatási eredményekhez viszonyítva két és félezerrel emelkedett. Ez az egy évvel korábbi időszak 15 ezres gyarapodásának abszolút értékben csak a töredékét jelenti, arányaiban pedig nem éri el az internetellátottság elmúlt tizenkét hónapbeli emelkedésének mértékét - értékelik a változást az elemzők. Noha minden szegmensben kimutatható kisebb-nagyobb mértékű számbeli növekedés, az elmúlt időszak legtöbb új belépője a 10-49 főt foglalkoztató kisvállalatok közül került ki, míg egy évvel korábban a mikrovállalkozások voltak a legaktívabbak ezen a téren.
A legnagyobb arányban a korábbi kutatási eredményekhez hasonlóan a fővárosi székhelyű cégek vannak jelen a világhálón - a 10 fő feletti vállalatoknál az internetkapcsolattal rendelkezők mintegy 80 százaléka -; ehhez képest a vidéki régiók lemaradása továbbra is jelentős, ezekben a penetrációs mutató mindöszsze 52-63 százalékra tehető.
A honlapok elterjedtsége mellett a BellResearch kutatói a fejlesztési gyakorlatot is vizsgálták. Az 50 fő feletti szegmensben a céges oldalakat leggyakrabban [az esetek közel egyharmadában] belső részleg vagy munkatárs készíti el, emellett a nagyvállalatok egynegyede bízza a munkát professzionális webfejlesztő ügynökségre, a középvállalatok 29 százaléka pedig egyéb informatikai cégre.
A kisvállalatok internetes megjelenését ezzel szemben legtöbbször szabadúszó programozók és ismerősök készítik, itt csak minden kilencedik-tizedik cég fordul elsődlegesen honlapfejlesztéssel foglalkozó ügynökséghez.A honlap mögött álló technológiák elterjedtségi rangsorában továbbra is az egyedi, statikus html-oldalak állnak az első helyen; bár arányuk az elmúlt egy évben némileg csökkent, a 10 fő feletti szegmensben a cégek 57 százalékánál találunk ilyet.
A honlap egészét dinamikusan kiszolgáló tartalomkezelő rendszerek gyakorisága kis mértékben emelkedett [11 százalékra tehető], míg az internetes oldalakat is magában foglaló integrált vállalati portálmegoldás szinte kizárólag a nagyvállalatoknál fordul elő, de ott is alacsony, csupán 3-4 százalékos arányban.
A kutatási eredmények szerint az elmúlt egy évben a hazai cégek honlapjainak "nyelvtudása" csak a nagyvállalatok körében javult valamelyest, a kis- és középvállalatok oldalainak több mint fele [57 százaléka] kizárólag magyarul érhető el. A tartalmi karbantartás gyakorlata, a frissítések gyakorisága sem változott számottevően: a honlappal rendelkező cégek 60 százaléka havi rendszerességnél is ritkábban nyúl az oldalaihoz; ez az arány a nagyvállalati szegmensben is közel 40 százalékra tehető.