Gyurkity Péter
A Lenovo és az Apple a legmegbízhatóbb a PC terén
Termékeik megbízhatóságából vizsgáztak a személyi számtógépek nagyobb gyártói egy amerikai felmérésben, amelyet a vásárlói panaszok és kérdések alapján állítottak össze. A versenyt magasan a Lenovo és az Apple nyerte.
A Rescuecom nevű tengerentúli cég első alkalommal készítette el saját felmérését a nagyobb PC-gyártók teljesítményéről, legalábbis ami termékeik megbízhatóságát, a problémák gyakoriságát illeti. A képzeletbeli rangsor élén magasan az IBM részlegét átvevő kínai Lenovo és az örök különc Apple végzett, a többiek jócskán lemaradva követik őket. A részesedését tekintve két legnagyobb gyártó szintén jól szerepelt, rajtuk kívül egyedül a Gateway fért bele az első ötösbe.
Nemrég számoltunk be arról, hogy helycsere történt a globális PC-piacon. A HP ugyanis visszahódította a legnagyobbnak járó első helyet, míg az eddig vezető Dell némileg visszaesett az USA-ban és szerényebb mértékben növelte eredményét a világ többi részén. A megbízhatóságból nem állnak rosszul, igaz, a Rescuecom felmérése csak a cég saját adataira, mintegy 20 ezer betelefonálóra épül, arra már nem terjed ki, hogy az egyes gyártók pontosan mennyi ügyet intéznek házon belül vásárlóikkal. Az viszont egyértelműnek tűnik, hogy a lista első két helyezettje elkülönül a többiektől, legalábbis ha a piaci részesedésükhöz viszonyítjuk a beérkező panaszok arányát.
"A hardver megbízhatósága, vagy a kitűnő támogatás eredményeként a Lenovo és az Apple kimagaslik a mezőnyből" - jelentette ki David A. Milman, a cég első embere. Szerintük a legfontosabb szempont, hogy ragaszkodjunk a már ismert és jól bevált márkanevekhez, annál is inkább, mert a felmérésben az egyéb kategóriában szereplő gyártók olyannyira kedvezőtlen eredményt értek el, hogy nem volt értelme külön foglalkozni velük.
Igaz, az már más kérdés, hogy az olyan csúcskategóriás, kifejezetten fanatikusoknak készülő konfigurációk összeállítói, mint az Alienware vagy a VoodooPC, hogyan állnak ezen a téren. Nyilvánvalóan nem teljesítenek rosszul, ám az adatgyűjtés korlátai miatt erre nem igazán merült fény.
A Rescuecom nevű tengerentúli cég első alkalommal készítette el saját felmérését a nagyobb PC-gyártók teljesítményéről, legalábbis ami termékeik megbízhatóságát, a problémák gyakoriságát illeti. A képzeletbeli rangsor élén magasan az IBM részlegét átvevő kínai Lenovo és az örök különc Apple végzett, a többiek jócskán lemaradva követik őket. A részesedését tekintve két legnagyobb gyártó szintén jól szerepelt, rajtuk kívül egyedül a Gateway fért bele az első ötösbe.
Nemrég számoltunk be arról, hogy helycsere történt a globális PC-piacon. A HP ugyanis visszahódította a legnagyobbnak járó első helyet, míg az eddig vezető Dell némileg visszaesett az USA-ban és szerényebb mértékben növelte eredményét a világ többi részén. A megbízhatóságból nem állnak rosszul, igaz, a Rescuecom felmérése csak a cég saját adataira, mintegy 20 ezer betelefonálóra épül, arra már nem terjed ki, hogy az egyes gyártók pontosan mennyi ügyet intéznek házon belül vásárlóikkal. Az viszont egyértelműnek tűnik, hogy a lista első két helyezettje elkülönül a többiektől, legalábbis ha a piaci részesedésükhöz viszonyítjuk a beérkező panaszok arányát.
"A hardver megbízhatósága, vagy a kitűnő támogatás eredményeként a Lenovo és az Apple kimagaslik a mezőnyből" - jelentette ki David A. Milman, a cég első embere. Szerintük a legfontosabb szempont, hogy ragaszkodjunk a már ismert és jól bevált márkanevekhez, annál is inkább, mert a felmérésben az egyéb kategóriában szereplő gyártók olyannyira kedvezőtlen eredményt értek el, hogy nem volt értelme külön foglalkozni velük.
Igaz, az már más kérdés, hogy az olyan csúcskategóriás, kifejezetten fanatikusoknak készülő konfigurációk összeállítói, mint az Alienware vagy a VoodooPC, hogyan állnak ezen a téren. Nyilvánvalóan nem teljesítenek rosszul, ám az adatgyűjtés korlátai miatt erre nem igazán merült fény.