MTI
Kétmillió SMS-panasz az elnöknek
Kétmillió panaszos SMS-t kapott Susilo Bambang Yudhoyono indonéz elnök, és ezzel igen elégedett: maga szorgalmazta ugyanis 2005 júniusában, hogy akinek gondja van az állami bürokráciával, küldjön erről neki személyesen rövid szöveges üzenetet mobil telefonjára, a 0811108849 számra.
A felhívásnak (és a bürokráciának) olyan visszhangja lett, hogy a szám használhatatlanná vált, de a posta talált megoldást: aki továbbra is személyesen az elnöknek kíván panaszt tenni, megteheti a 9949 számon, amely az államfő születésnapjára, 1949 szeptember 9-ére utal.
Két üzenet a 9949 számra érkezettek közül: "Melóra van szükségem, Elnök Úr! Meg egy asszonyra is, és randevút szeretnék vele. Segítsen nekem, ugye Ön az elnök?" "Elnök úr, mobil telefonra lenne szükségem, mert a férjem nem hajlandó nekem kölcsönadni az övét."
Az nem derült ki, hogy az utóbbi üzenetet kinek a készülékéről küldte az asszony. Az SMS igen népszerű távközlési műfaj Indonéziában, a világ negyedik legnépesebb országában, ahol a lakosságnak alig 4 százaléka rendelkezik vonalas telefonnal.
A felhívásnak (és a bürokráciának) olyan visszhangja lett, hogy a szám használhatatlanná vált, de a posta talált megoldást: aki továbbra is személyesen az elnöknek kíván panaszt tenni, megteheti a 9949 számon, amely az államfő születésnapjára, 1949 szeptember 9-ére utal.
Két üzenet a 9949 számra érkezettek közül: "Melóra van szükségem, Elnök Úr! Meg egy asszonyra is, és randevút szeretnék vele. Segítsen nekem, ugye Ön az elnök?" "Elnök úr, mobil telefonra lenne szükségem, mert a férjem nem hajlandó nekem kölcsönadni az övét."
Az nem derült ki, hogy az utóbbi üzenetet kinek a készülékéről küldte az asszony. Az SMS igen népszerű távközlési műfaj Indonéziában, a világ negyedik legnépesebb országában, ahol a lakosságnak alig 4 százaléka rendelkezik vonalas telefonnal.