Berta Sándor
Újra fellángolt a podcast-vita
Az Apple támadást indított egy cég ellen, mert azt szeretné elérni, hogy a vállalat a jövőben ne alkalmazhassa a Podcast Ready és a myPodder kifejezéseket. A lépés miatt ismét élénk vita alakult ki a podcasting kifejezés tulajdonjogáról.
Az ügy pikantériája, hogy a támadott vállalat neve szintén Podcast Ready. A társaság vezetője, Richard Holliman elmondta, hogy a múlt héten kapták meg az Apple ügyvédjeinek levelét. Ebben azt követelik a jogászok, hogy a cég a jövőben ne használja a Podcast Ready és a myPodder kifejezéseket, mivel ezek alkalmasak a konszern márkanév-jogainak megsértésére és sokan összekeverhetik a termékeket, illetve szolgáltatásokat az Apple eszközeivel. A levelet később Eliot Van Buskirk, a Wired amerikai magazin munkatársa nyilvánosságra hozta a blogjában.
A Podcast Ready által kifejlesztett myPodder nevű szoftver lehetővé teszi, hogy bárki audio- vagy videofájlokat töltsön le az internetről a hordozható multimédiás lejátszójára, legyen az az Apple iPod vagy más készülék.
Holliman nagyon meglepődött a levélen. A szakember kijelentette, hogy ugyan köztudott, hogy az Apple levédette az iPod és a Pod fogalmakat, azonban a podcasting szó az elmúlt években világszerte használt kifejezéssé vált. A podcasting szót először a Ben Hammersley, a The Guradian brit lap újságírója alkalmazta még 2004 februárjában, majd a podcast szót tavaly az Oxford Dictionary of English szótárba is felvették. Szintén 2005-ben pedig az év kifejezésévé választották az Egyesült Államokban.
A média is felfigyelt a sikeres megoldásra és egyre több rádió és újság szeretné visszacsalogatni a fiatalokat. Erre pedig az egyik legegyszerűbb mód szerintük a kifejezetten a podcastokra kifejlesztett műsorok alkalmazása lehet. Legutóbb két japán újság indított az interneten letölthető reggeli hírműsort, hogy így vegye fel a versenyt a komoly konkurenciát támasztó rádió- és internetes programokkal. Mindenesetre a podcasting kifejezés tulajdonjoga körüli vita semmiképpen sem tesz jót az új divat elterjedésének.
Az ügy pikantériája, hogy a támadott vállalat neve szintén Podcast Ready. A társaság vezetője, Richard Holliman elmondta, hogy a múlt héten kapták meg az Apple ügyvédjeinek levelét. Ebben azt követelik a jogászok, hogy a cég a jövőben ne használja a Podcast Ready és a myPodder kifejezéseket, mivel ezek alkalmasak a konszern márkanév-jogainak megsértésére és sokan összekeverhetik a termékeket, illetve szolgáltatásokat az Apple eszközeivel. A levelet később Eliot Van Buskirk, a Wired amerikai magazin munkatársa nyilvánosságra hozta a blogjában.
A Podcast Ready által kifejlesztett myPodder nevű szoftver lehetővé teszi, hogy bárki audio- vagy videofájlokat töltsön le az internetről a hordozható multimédiás lejátszójára, legyen az az Apple iPod vagy más készülék.
Holliman nagyon meglepődött a levélen. A szakember kijelentette, hogy ugyan köztudott, hogy az Apple levédette az iPod és a Pod fogalmakat, azonban a podcasting szó az elmúlt években világszerte használt kifejezéssé vált. A podcasting szót először a Ben Hammersley, a The Guradian brit lap újságírója alkalmazta még 2004 februárjában, majd a podcast szót tavaly az Oxford Dictionary of English szótárba is felvették. Szintén 2005-ben pedig az év kifejezésévé választották az Egyesült Államokban.
A média is felfigyelt a sikeres megoldásra és egyre több rádió és újság szeretné visszacsalogatni a fiatalokat. Erre pedig az egyik legegyszerűbb mód szerintük a kifejezetten a podcastokra kifejlesztett műsorok alkalmazása lehet. Legutóbb két japán újság indított az interneten letölthető reggeli hírműsort, hogy így vegye fel a versenyt a komoly konkurenciát támasztó rádió- és internetes programokkal. Mindenesetre a podcasting kifejezés tulajdonjoga körüli vita semmiképpen sem tesz jót az új divat elterjedésének.