Berta Sándor
A Boeing erősíti meg az amerikai határokat
A következő hat évben az óriásvállalat építheti fel az új, a XXI. század minden csúcstechnológiáját felvonultató amerikai-mexikói határt. A felhasználható 80 millió dolláros összeg ugyanakkor csak töredéke a korábban tervezett kétmilliárd dollárnak.
A Boeinget arra kérték az amerikai hatóságok, hogy hozzon létre az amerikai-mexikói határon egy érzékelőkből, videokamerákból, kerítésekből álló hálózatot. A Boeing nem egyedül végzi majd el a munkát, hiszen a csapata tagja még a Raytheon, az Ericsson, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman is. A határ legforgalmasabb része a Tucson (Arizona) környéki rész, itt fordul elő a legtöbb bevándorló, éppen ezért a vállalat egy olyan határszakaszt fog létrehozni, amely Tucsontól mind Kalifornia, mind pedig a Mexikói-öböl felé, a határ teljes hosszában később bármikor bővíthető lesz.
A szenátus egyúttal tárgyalja egy 700 mérföldes szakaszon külön kerítés felszerelését is. Szakemberek szerint ugyanakkor nem a kerítéseken van a fő hangsúly, hanem az alternatív, elsősorban elektronikus és számítógépes felderítőrendszerek felszerelésén és az ilyen készülékekből álló hálózat kiépítésén. Ilyen csúcstechnológiájú eszközök lehetnek a földi radarok, amelyek képesek bármilyen apró mozgást is kiszűrni és még azt is kiderítik, hogy ember, állat vagy jármű keltett-e a mozgásával zajokat. Szintén ilyen készülékek az olyan szenzorok, amelyek a lokátorok holtterében teszik lehetővé a teljes felderítést, például beépített mikrofonok alkalmazásával.
Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma (DHS) felkérte a Boeinget arra is, hogy hasonló fejlesztéseket végezzen el a teljes amerikai-kanadai határon is. A virtuális falnak is nevezett program célja az illegális bevándorlók, valamint az ember- és drogcsempészek mozgásának és az Egyesült Államokba való bejutásának a megakadályozása. A határokon összesen 1800 megfigyelő tornyot állítanak majd fel, ezekben kapnak helyet a lokátorok, szenzorok, videokamerák, számítógépes rendszerek, mozgás- és hőérzékelő készülékek.
A Boeinget arra kérték az amerikai hatóságok, hogy hozzon létre az amerikai-mexikói határon egy érzékelőkből, videokamerákból, kerítésekből álló hálózatot. A Boeing nem egyedül végzi majd el a munkát, hiszen a csapata tagja még a Raytheon, az Ericsson, a Lockheed Martin és a Northrop Grumman is. A határ legforgalmasabb része a Tucson (Arizona) környéki rész, itt fordul elő a legtöbb bevándorló, éppen ezért a vállalat egy olyan határszakaszt fog létrehozni, amely Tucsontól mind Kalifornia, mind pedig a Mexikói-öböl felé, a határ teljes hosszában később bármikor bővíthető lesz.
A szenátus egyúttal tárgyalja egy 700 mérföldes szakaszon külön kerítés felszerelését is. Szakemberek szerint ugyanakkor nem a kerítéseken van a fő hangsúly, hanem az alternatív, elsősorban elektronikus és számítógépes felderítőrendszerek felszerelésén és az ilyen készülékekből álló hálózat kiépítésén. Ilyen csúcstechnológiájú eszközök lehetnek a földi radarok, amelyek képesek bármilyen apró mozgást is kiszűrni és még azt is kiderítik, hogy ember, állat vagy jármű keltett-e a mozgásával zajokat. Szintén ilyen készülékek az olyan szenzorok, amelyek a lokátorok holtterében teszik lehetővé a teljes felderítést, például beépített mikrofonok alkalmazásával.
Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma (DHS) felkérte a Boeinget arra is, hogy hasonló fejlesztéseket végezzen el a teljes amerikai-kanadai határon is. A virtuális falnak is nevezett program célja az illegális bevándorlók, valamint az ember- és drogcsempészek mozgásának és az Egyesült Államokba való bejutásának a megakadályozása. A határokon összesen 1800 megfigyelő tornyot állítanak majd fel, ezekben kapnak helyet a lokátorok, szenzorok, videokamerák, számítógépes rendszerek, mozgás- és hőérzékelő készülékek.