Gyurkity Péter
Hiba miatt fizet ügyfeleinek a PayPal
Furcsa hiba zavarta meg az online fizetést megkönnyíteni hivatott PayPal szolgáltatás működését: minden tranzakciót duplán hajtottak végre. Volt aki jól járt, mások viszont kétszer fizettek.
A Register tudósítása szerint a eBay tulajdonában lévő cég elismerte, hogy július végén több brit ügyfelük számláján hiba miatt kétszer hajtottak végre minden egyes tranzakciót. Július 24-25 között többen jártak pórul, illetve örülhettek a váratlan fejleménynek, ám a PayPal szerint a hiba csak szórványosan fordult elő, és összességében brit ügyfeleik 1 százalékát sem érintette.
A rendelkezésre álló információk szerint a probléma okát azóta elhárították - mibenlétét nem kötötték az érdeklődők orrára - és a cég máris kártalanította azokat, akik emiatt duplán fizettek a megvásárolt termékekért vagy szolgáltatásokért. Érdekesség, hogy akik viszont kétszer kapták meg a várt összegeket, megtarthatják a különbözetet, mivel a vállalat egyúttal ígéretet tett arra, hogy nem fogják utólag levonni a hiba miatt elküldött összegeket. A túlfizetést tehát nem torolják meg - nem is annyira apró ajándék a kevés szerencsésnek, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez azok, akik végül nullában zártak.
A magazin úgy értesült, hogy az ügy nem mindenki számára zárult le megnyugtató módon és többen - elsősorban az eBay PowerSellers szolgáltatás használói - tiltakoznak az eljárás ellen. Egyes esetekben ugyanis előfordultak hatalmas levonások, néhány fiók pedig azóta is használhatatlan. Őket egyébként is kényelmetlenül érintette a díjak növekedése, a hiba már csak hab volt a tortán.
Nem ez volt az első eset, hogy az egyébként igen népszerű fizetési szolgáltatás felhasználói pénzüket félthették. Júniusban egy adathalász csoport egy hamis weboldal és egy korábbi hiba segítségével igyekezett kicsalni a bankkártya adatokat és társadalombiztosítási számokat, ám a nagyobb károkat sikerült elkerülni a kérdéses kódrészlet kicserélésével.
A Register tudósítása szerint a eBay tulajdonában lévő cég elismerte, hogy július végén több brit ügyfelük számláján hiba miatt kétszer hajtottak végre minden egyes tranzakciót. Július 24-25 között többen jártak pórul, illetve örülhettek a váratlan fejleménynek, ám a PayPal szerint a hiba csak szórványosan fordult elő, és összességében brit ügyfeleik 1 százalékát sem érintette.
A rendelkezésre álló információk szerint a probléma okát azóta elhárították - mibenlétét nem kötötték az érdeklődők orrára - és a cég máris kártalanította azokat, akik emiatt duplán fizettek a megvásárolt termékekért vagy szolgáltatásokért. Érdekesség, hogy akik viszont kétszer kapták meg a várt összegeket, megtarthatják a különbözetet, mivel a vállalat egyúttal ígéretet tett arra, hogy nem fogják utólag levonni a hiba miatt elküldött összegeket. A túlfizetést tehát nem torolják meg - nem is annyira apró ajándék a kevés szerencsésnek, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez azok, akik végül nullában zártak.
A magazin úgy értesült, hogy az ügy nem mindenki számára zárult le megnyugtató módon és többen - elsősorban az eBay PowerSellers szolgáltatás használói - tiltakoznak az eljárás ellen. Egyes esetekben ugyanis előfordultak hatalmas levonások, néhány fiók pedig azóta is használhatatlan. Őket egyébként is kényelmetlenül érintette a díjak növekedése, a hiba már csak hab volt a tortán.
Nem ez volt az első eset, hogy az egyébként igen népszerű fizetési szolgáltatás felhasználói pénzüket félthették. Júniusban egy adathalász csoport egy hamis weboldal és egy korábbi hiba segítségével igyekezett kicsalni a bankkártya adatokat és társadalombiztosítási számokat, ám a nagyobb károkat sikerült elkerülni a kérdéses kódrészlet kicserélésével.