Gyurkity Péter
Jól teljesít a Microsoft vírusirtója
A tengerentúlon a debütálást követő három hónapban jó eredményt ért el a Windows Live OneCare csomag, amely már jelentős területet hódított el konkurensei elől, és sikeresnek minősítik a szoftvercég terjeszkedését.
A Cnet az NPD Group adataira hivatkozva értékelte pozitívan az OneCare Live biztonsági csomag debütálását, amely a tengerentúlon a kiskereskedelmi forgalom 15 százalékát kaparintotta meg. A kutatócég szerint ez elsősorban a névnek, valamint a kedvező árnak köszönhető, amely gyakran jócskán a Microsoft által megadott érték alatt marad.
Redmondban ugyanis a bejelentés idején 50 dollárban állapították meg az induló árat, amely - szembeállítva a nagyobb versenyzőkkel - átlagosnak mondható, nem jelent nagy meglepetést. Az online forgalmazóknál, például az Amazonnál ugyanakkor ennél jóval kisebb összegért, akár 20 dollárért is hozzájuthatunk a csomaghoz, ami viszont már kedvezőnek mondható - nem véletlen, hogy az OneCare Live bemutatkozása jól sikerült. Az NPD sikeresnek ítéli meg a Microsoft által választott stratégiát, hozzátéve, hogy sokakat bizonyára meglepetésként ért a pozitív rajt.
Ami a konkurenseket illeti, itt magasan a Symantec vezet jól ismert termékeivel, amely három különböző jelentésben is kritizálta a készülő Vista operációs rendszert. 59,8 százalékos részesedésükkel messze ők vezetnek, igaz a legnagyobb veszteséget - 10 százalékos csökkenést - is ők szenvedték el. Mögéjük sorakozott fel a redmondi cég, harmadik a Trend Micro 8,9 százalékkal, őket pedig a McAfee követi 7,1 százalékkal. Ezek az adatok azonban nem foglalják magukban az internetszolgáltatók és a PC-gyártók által csomagolt példányokat, amit a Symantec azonnal kifogásolt, mondván, hogy itt tovább javítottak.
Persze azért a Microsoft háza táján sem minden fenékig tejfel: vírusirtójuk egyes vélemények szerint ugyan csicsás, ám teljességgel haszontalan, és erre még viszonylagos tapasztalatlanságuk sem mentség. A kritikusok szerint máris át kellene dolgozni a szoftvert, mielőtt rábíznánk számítógépünk védelmét.
A Cnet az NPD Group adataira hivatkozva értékelte pozitívan az OneCare Live biztonsági csomag debütálását, amely a tengerentúlon a kiskereskedelmi forgalom 15 százalékát kaparintotta meg. A kutatócég szerint ez elsősorban a névnek, valamint a kedvező árnak köszönhető, amely gyakran jócskán a Microsoft által megadott érték alatt marad.
Redmondban ugyanis a bejelentés idején 50 dollárban állapították meg az induló árat, amely - szembeállítva a nagyobb versenyzőkkel - átlagosnak mondható, nem jelent nagy meglepetést. Az online forgalmazóknál, például az Amazonnál ugyanakkor ennél jóval kisebb összegért, akár 20 dollárért is hozzájuthatunk a csomaghoz, ami viszont már kedvezőnek mondható - nem véletlen, hogy az OneCare Live bemutatkozása jól sikerült. Az NPD sikeresnek ítéli meg a Microsoft által választott stratégiát, hozzátéve, hogy sokakat bizonyára meglepetésként ért a pozitív rajt.
Ami a konkurenseket illeti, itt magasan a Symantec vezet jól ismert termékeivel, amely három különböző jelentésben is kritizálta a készülő Vista operációs rendszert. 59,8 százalékos részesedésükkel messze ők vezetnek, igaz a legnagyobb veszteséget - 10 százalékos csökkenést - is ők szenvedték el. Mögéjük sorakozott fel a redmondi cég, harmadik a Trend Micro 8,9 százalékkal, őket pedig a McAfee követi 7,1 százalékkal. Ezek az adatok azonban nem foglalják magukban az internetszolgáltatók és a PC-gyártók által csomagolt példányokat, amit a Symantec azonnal kifogásolt, mondván, hogy itt tovább javítottak.
Persze azért a Microsoft háza táján sem minden fenékig tejfel: vírusirtójuk egyes vélemények szerint ugyan csicsás, ám teljességgel haszontalan, és erre még viszonylagos tapasztalatlanságuk sem mentség. A kritikusok szerint máris át kellene dolgozni a szoftvert, mielőtt rábíznánk számítógépünk védelmét.