Gyurkity Péter

Egyre meg­bíz­ha­tób­bak a szá­mító­gépek

A Gartner saját felmérésének adatai szerint két-három év alatt megbízhatóbbá váltak az asztali és hordozható számítógépek és mindkét csoporton belül csökkent a meghibásodási arány.

A felmérésben a 2003-2004 között, illetve a tavalyi és idei évben legyártott asztali számítógépeket és noteszgépeket hasonlították össze. Bár a gyártók hallgatása miatt nehéz pontos információt gyűjteni, az adatok alapján megállapították, hogy két-három év alatt javult a helyzet, a meghibásodások aránya egyértelműen csökkent, vagyis javult a komponensek és a konfigurációk minősége.

Az összehasonlítás során két értéket vette figyelembe, és azt vizsgálták meg, hogy az újonnan megvásárolt termékek hány százaléka hibásodik meg egy, illetve négy év alatt. Bár a tavalyi termékek esetében ez utóbbit csak becslésekkel állapíthatják meg, az elsőéves adatok alapján lehet következtetni az általános helyzetre. Ez pedig egyértelmű javulást mutat: a 2003-2004 során vásárolt asztali számítógépek 7 százaléka romlott el egy éven belül, négy év alatt pedig 15 százalékra nőtt az arány, a tavalyi és idei készülékeknél viszont 5, illetve 12 százalékos eredményt prognosztizálnak. Ennél jóval rosszabb a noteszgépek helyzete: itt 20, illetve 28 százalék áll szemben a 15 és 22 százalékos adattal.

A statisztika szerint tehát aki a mobil számítógépek mellett teszi le a voksát, nagy általánosságban rosszabbul jár. Mi sem mutatja ezt jobban annál, hogy a három évvel ezelőtt vásároltak közül minden ötödik gépet már az első 12 hónap során javíttatni kellett és a mostani 15 százalékos adat sem túl kedvező, ráadásul a felmérésben csak azon hibák szerepelnek, amelyek egy komponens cseréjét okozták. Mindkét csoportban az alaplapok és a merevlemezek bizonyultak a leggyakoribb áldozatnak, míg a noteszgépeknél ehhez jön még hozzá a képernyő, a billentyűzet, valamint a burkolat. Pozitív változás, hogy utóbbi területen visszaszorultak a kijelzőkkel kapcsolatos gondok, pedig korábban az első helyen szerepeltek.

Éppen a noteszgépek javításával kapcsolatos problémákat igyekszik enyhíteni az Intel, amely már bemutatta az első cserélhető komponensekre épülő ilyen készüléket. A program keretében a processzorgyártó hét fontos komponenst különít el, amelyek javítását, illetve cseréjét az eddigieknél jóval könnyebben kell elvégezni. Az ötletet eddig az ágazat is kedvezően fogadta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Peti0011 #16
    :D ez tök jó
  • Praetor #15
    Sztem a HDD-k esetében nem annyira érezhető a megbízhatóság fejlődése. Ez a tápokra is igaz, bár az is egyértelmű, hogy ha elszáll egy mai jobb táp, akkor nem rántja magával a teljes konfigot.

    De mostanság ugyanannyi alkatrészt kell visszavinnem garanciális cserébe a komponens kicsomagolása után, mint 5 éve.

    Az viszont igaz, hogy ha sikerült működő alkatrészeket összevadászni, akkor a gépek egészen tűrhető megbízhatósági szintet produkálnak.
  • Marlosh #14
    Illetve:
    "és azt vizsgálták meg, hogy az újonnan megvásárolt termékek hány százaléka hibásodik meg egy, illetve négy év alatt."
  • Marlosh #13
    Odairta:
    " a meghibásodások aránya egyértelműen csökkent, vagyis javult a komponensek és a konfigurációk minősége. "
  • user67 #12
    Azért odaírhatta volna a cikk írója a "hardveres szempontból" kitételt
  • Peti0011 #11
    Hát nem tom Ki mondta azt hogy megbizthatók a gépek de én naponta Lefagyasztom legalább 2x a gépemet. lehet bennemvan a hiba?
  • AgentKis #10
    Használj envídiját attól biztos nemkapsz atisdrájver üzenetet!
  • Szefmester #9
    én sem kaptam...
  • Demon92 #8
    nekem is jó ideje van ATI-m és régebben pl.: az NFS Undergroundból átment kék halálba egy driver hiba miatt :)
  • Marlosh #7
    Off:
    Valami gubi lehet a gepeddel, meg az eletben hibauzit nem kaptam az Ati drivertol,pedig bennt figyel mar egy ideje egy Ati kartya (jo ideje:) )