Specker Balázs
Az Adobe is Google-terjesztő lett
Az Adobe szerdán bejelentette, megállapodott a Google-lal, hogy jelentős juttatások fejében jó pár évig kiveszi a maga részét a vállalat webkereső szoftverének terjesztéséből.
A multimédiás alkalmazásairól is ismert cég arról adott tájékoztatást, hogy az Macromedia Shockwave flash-lejátszó szoftver letöltéseivel kezdi meg a Google Toolbar disztribúcióját. Az ehhez hasonló - előtelepítéssel kapcsolatos - egyezségek új piaci irányba terelhetik a webkereső mogult, amely eddig nem kifejezetten arról volt híres, hogy sokat áldozna a felhasználótoborzásra - írja az IT News. Sokkal inkább jellemző rá, hogy azokkal osztja meg reklámbevételeit, akik saját oldalára irányítják a webes forgalmat.
Az egyezség értelmében az Adobe Shockwave-je minden letöltésekor felkínálja majd a Google Toolbar telepítését. A Google úgy tűnik minden nagyobb szoftver és hardvergyártó kegyéért versenybe száll, hogy még Windows Vista megérkezése előtt kiépítse keresőszoftvere terjesztői hálózatát. A Microsoft operációs rendszere ugyanis konkurenciát jelent majd a keresőóriás számára, mivel a redmondi cég alapbeállításként saját rendszerét kínálja a felhasználóknak.
"Az Adobe technológiájának népszerűsége és hatóköre újabb lehetőségeket teremt a Google számára, hogy bővítse felhasználói bázisát" - fogalmazott Shantanu Narayen, az Adobe elnök-vezérigazgatója cége sajtóközelményében. A Shockwave lejátszót eddig mintegy 200 milliószor töltötték le, és a fejlesztő szerint az internetre kötött asztali gépek 55%-án fut ez a plugin. "Számításaink szerint jelentős bevételre tehetünk szert az elkövetkezendő években" - körvonalazta burkoltan a cégvezető a megállapodás anyagi hátterét.
Egy hónappal ezelőtt a Google a Dellel kötött hasonló üzletet, amely az elemzők szerint tekintélyes összegbe került a keresőcégnek. A Google nem volt hajlandó felfedni az ügylet pénzügyi részleteit.
A multimédiás alkalmazásairól is ismert cég arról adott tájékoztatást, hogy az Macromedia Shockwave flash-lejátszó szoftver letöltéseivel kezdi meg a Google Toolbar disztribúcióját. Az ehhez hasonló - előtelepítéssel kapcsolatos - egyezségek új piaci irányba terelhetik a webkereső mogult, amely eddig nem kifejezetten arról volt híres, hogy sokat áldozna a felhasználótoborzásra - írja az IT News. Sokkal inkább jellemző rá, hogy azokkal osztja meg reklámbevételeit, akik saját oldalára irányítják a webes forgalmat.
Az egyezség értelmében az Adobe Shockwave-je minden letöltésekor felkínálja majd a Google Toolbar telepítését. A Google úgy tűnik minden nagyobb szoftver és hardvergyártó kegyéért versenybe száll, hogy még Windows Vista megérkezése előtt kiépítse keresőszoftvere terjesztői hálózatát. A Microsoft operációs rendszere ugyanis konkurenciát jelent majd a keresőóriás számára, mivel a redmondi cég alapbeállításként saját rendszerét kínálja a felhasználóknak.
"Az Adobe technológiájának népszerűsége és hatóköre újabb lehetőségeket teremt a Google számára, hogy bővítse felhasználói bázisát" - fogalmazott Shantanu Narayen, az Adobe elnök-vezérigazgatója cége sajtóközelményében. A Shockwave lejátszót eddig mintegy 200 milliószor töltötték le, és a fejlesztő szerint az internetre kötött asztali gépek 55%-án fut ez a plugin. "Számításaink szerint jelentős bevételre tehetünk szert az elkövetkezendő években" - körvonalazta burkoltan a cégvezető a megállapodás anyagi hátterét.
Egy hónappal ezelőtt a Google a Dellel kötött hasonló üzletet, amely az elemzők szerint tekintélyes összegbe került a keresőcégnek. A Google nem volt hajlandó felfedni az ügylet pénzügyi részleteit.