Specker Balázs

Az Adobe is Google-terjesztő lett

Az Adobe szerdán bejelentette, megállapodott a Google-lal, hogy jelentős juttatások fejében jó pár évig kiveszi a maga részét a vállalat webkereső szoftverének terjesztéséből.

A multimédiás alkalmazásairól is ismert cég arról adott tájékoztatást, hogy az Macromedia Shockwave flash-lejátszó szoftver letöltéseivel kezdi meg a Google Toolbar disztribúcióját. Az ehhez hasonló - előtelepítéssel kapcsolatos - egyezségek új piaci irányba terelhetik a webkereső mogult, amely eddig nem kifejezetten arról volt híres, hogy sokat áldozna a felhasználótoborzásra - írja az IT News. Sokkal inkább jellemző rá, hogy azokkal osztja meg reklámbevételeit, akik saját oldalára irányítják a webes forgalmat.

Az egyezség értelmében az Adobe Shockwave-je minden letöltésekor felkínálja majd a Google Toolbar telepítését. A Google úgy tűnik minden nagyobb szoftver és hardvergyártó kegyéért versenybe száll, hogy még Windows Vista megérkezése előtt kiépítse keresőszoftvere terjesztői hálózatát. A Microsoft operációs rendszere ugyanis konkurenciát jelent majd a keresőóriás számára, mivel a redmondi cég alapbeállításként saját rendszerét kínálja a felhasználóknak.

"Az Adobe technológiájának népszerűsége és hatóköre újabb lehetőségeket teremt a Google számára, hogy bővítse felhasználói bázisát" - fogalmazott Shantanu Narayen, az Adobe elnök-vezérigazgatója cége sajtóközelményében. A Shockwave lejátszót eddig mintegy 200 milliószor töltötték le, és a fejlesztő szerint az internetre kötött asztali gépek 55%-án fut ez a plugin. "Számításaink szerint jelentős bevételre tehetünk szert az elkövetkezendő években" - körvonalazta burkoltan a cégvezető a megállapodás anyagi hátterét.

Egy hónappal ezelőtt a Google a Dellel kötött hasonló üzletet, amely az elemzők szerint tekintélyes összegbe került a keresőcégnek. A Google nem volt hajlandó felfedni az ügylet pénzügyi részleteit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kaadi #7
    en is teszteltem a harom keresot (MSN, YAHOO, GOOGLE) a sajat igenyeim szerint. filmeket kerestem torrent oldalakon: az MSN motor megbukott, mert jol lathatoan szuri a torrent-es tartalmakat, a google es a yahoo az elso oldalon (10 talalat) jonehany ervenyes talalatot adott, annyi kulonbseggel, hogy a yahoo 1-2 reklamot adott ki elso talalatkent. tehat ha jo es fuggetlen (nem kereskedelmi) talalatot akar az ember a GOOGLE a nyero.
  • kbupdate #6
    :D Eddig a Yahoo volt benne.

    Ha Microsoft meg 2x annyit fizetett volna mint a google, akkor MSN Search lenne benne. Ezen múlik.
  • Daudi Baldr #5
    Én is megcsináltam ezt a tesztet ezzel a szóval-a google-ön és nekem 764 találat van-és 0.08mp alatt kereste. Nem kötözködni akarok, de hol veszed észre azt a 0.05 vagy 0.16 secet?
  • Max Damage #4
    Craeshel egyetértek... Bár nem csak a sebesség számít, hanem a találatok száma is... Bár ez is a Google oldalát erősiti :)

    Csináltam 1 kis tesztet, a köv szóval: "reklámszatyor"

    Yahoo: 367 találat -> 0.21s
    Google: 716 találat -> 0.26s
    MSN: 507 találat -> 0.42s

    Tehát ha a találat/idö arányt figyeljük a nyertes a Google, majd a Yahoo, és utolsó helyen battyog az MSN :) -> ezért használják a Google-t, nem pedig azért, mert lassan mindenben ott a keresöje :D
  • noss #3
    ez azoknak hír, akik unják már a Ríderben a yahoo-dobozt
  • Caro #2
    Egyetértek.
    A yahoo is próbálkozik, ő is letisztázta a search.yahoo.com-ot, de valahogy nem jön úgy be, mint a google.
  • craesh #1
    már nem azért, de eddig se azért válaszották az emberek a google-t mert "éppen az esett kézre", meg hogy "mert alapbol az van a firefoxba beállitva".

    hanem mert eyszerü, és gyors.

    És ha továbbra is igy marad az oldal, akkor higyjék el, nem fog senki sem msn.com-on keresni (akkor se használnám, ha a firefox-ba is csak az lenne beépitve. akkor már inkább beirom minden alkalommal hogy vévévé.gúgöl.com)
    szal hajrá.