Berta Sándor

A tévétől a net felé fordulnak az emberek

Egyre jobban nyomon követhető az emberek szokásainak megváltozása, különösen igaz ez a televízió és az internet területére - derült ki az IBM Global Business Services és a Bonni Egyetem Kiértékelési és Metodikai Központjának közös felméréséből.

A felmérést idén februárban és márciusban készítették el, 1000 14 és 69 év közötti személy bevonásával. Az anyagból egyértelműen kiderül, hogy a hagyományos televíziós reklámok gyakorlatilag senkit sem érdekelnek, de ugyanez mondható el jelenleg a mobil televíziózásról is. Ezzel ellentétben a számítógépes és konzolos játékok, az elektronikus programkalauzok (EPG), a digitális videorekorderek és a video on-demand szolgáltatások, illetve ezek használata egyre meghatározóbb szerepet tölt be az emberek életében. Ennek főleg az az oka, hogy a felhasználók szeretik, ha az ő kezükben van az irányítás, ha beleszólhatnak a televízióműsor összeállításába vagy abba, hogy adott pillanatban hol és milyen műsort szeretne nézni.

Az emberek harmada játszik valamilyen számítógépes vagy konzolos programmal. Az online játékok szintén egyre népszerűbbek - még a 30 évnél idősebb személyek körében is. A 30 és 39 év közötti korosztály 7, míg a 40 és 49 év közötti korosztály 6 százaléka játszik rendszeresen. Érdekesség ugyanakkor, hogy a video on-demand szolgáltatásoknál vagy a számítógépes és a konzolos játékoknál abszolút elfogadott a reklámok alkalmazása.

A válaszadók 71 százaléka legszívesebben kitörölné a televíziós reklámblokkokat. A mobil televíziózás csupán az emberek 9 százalékát érdekelné. Közülük sokaknak csak az életmódjuk miatt lenne érdekes az új lehetőség vagy elismerték, hogy státuszszimbólumnak használják a "televíziós mobiljukat". Ezt támasztja alá, hogy az újdonságra a 20 évesnél fiatalabbak a legfogékonyabbak, a mobil televíziózás e korosztály tagjainak a 37 százalékát érdekli.

A Triple-Play vagyis a televízió-, a telefon- és az internetelőfizetéseket egy csomagban kínáló szolgáltatások csupán a felhasználók egyharmadának érdeklődését keltették fel. A legtöbben alig hallottak valamit ezekről a szolgáltatásokról. Ugyanakkor csak akkor érdekelné őket egy ilyen csomag, ha megbíznának a szolgáltatóban és egy olcsó, hosszú távú szerződést tudnának vele kötni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Morden23 #23
    Ez a reklám = trendteremtő ez ebben a formában nem egészen igaz.

    Ez olyasmi, mint anno tizenX éve a tinidisco-kba járó kislányoknak cumi volt a nyakában. A trend az önmagát képzi, ezeket a dolgokat hívják úgy, hogy "szubkultúra".
    Magyarán, ha csak Calvin Klein cuccot hordok, akkor egy szubkultúrához tartozom, de ezt csinálhatom tudatosan, vagy tudatlanul. Lehet, hogy csak azért hordom, mert ez tetszik.

    A televíziós sorozatoknál, műsoroknál ugyanez a szubkultúra enyhén nehezebben fejlődik ki. Pl. a Star Trek, vagy a FarScape nevű sorozatoknak volt hasonló, de egy Barátok közt-nek nincsen (az nem szubkultúra, hogy az emberek beszélgetnek róla a buszon vagy a teraszon).

    Szóval nem árt különbséget tenni fogyasztó, termék és reklám között. Akikről te beszélsz, a mindent megvásárló, "hatékonyságot" leszaró, értelmetlen holmikat begyűjtő flótásokat úgy nevezik, hogy "impulzusvásárló". Most annyira nincsen kedvem ezt a dolgot levezetni, de ezek a mókusok közel sem a reklámok következtében fejlődtek ki.
  • Ma2ska #22
    Semmi gond öreg csak én a hozzátartozóimat nem a "társadalmi hasznosságuk" alapján szoktam megitélni, sőt még más embereket se, ami nagyon szubjektiv kategória egyébként is. Most lebuktattál, imádom a brazil szappanoperákat, Győzikét meg valósággal falom, Balázs, Mónika só alap, és még emellett ha tehetem, a Fási mulatóra csápolok egy keveset. Roppantul fájlalom hogy Lagzi Lajcsi mintha alul lenne reprezentálva ujabban.
  • psishock #21
    Tisztába vagyok hogy léteznek jó csatornák is, de ezek mondjuk csak cseppek a tengerből és azért nem is mindenki számára elérhetőek, az átlag ember meg ugye ezekre rá se néz. A "nézzd valóvilágot"-ra pedig az tizenötpercenként "bekukkantunk, hogy ugyan mi történik most a villába" szugerál. A vásárlásnál pedig szerintem egyszerûen csak a "trend"-re hajtanak az emberek. Ha pl az Ariel, Pinguiszelet, vagy a Margitszigetikristályvíz a média szerint "kúl" akkor azt fogják venni távol attól hogy mennyire vállik be/jó vagy sem.
    A net meg azért egészen más tészta, itt "mindha" egy kicsit kötetlenebb lenne az ember akármilyen szembontból, az viszont elég nagy baj ha már az ember itt is "komerc" sorozatokat néz/tölt le, de ha valakinek ez kell, hát legyen. Szemethunyok az felett, hogy mindenki úgy éli/vegetálja le az életét ahogyan a legjobbnak látja, de ne várják el hogy én is így tegyek mind a "massza" netán mosolyogjak is mellé, nope.
    Nade visszatérve a netre, már ha csak a reklámokat veszük példának. Pl a flash-ek 95% reklám, mondjuk más tészta ha az oldal arra épül, de a többi esetben ezeket símán le lehet tiltani ha zavarnak. Ugyanez a helyzet a képreklámokkal is, egész efektík ad-szürők vannak az újab böngészőkben. Személy szerint "Avant Browser"-t használok ahol ez egy-egy gomb nyomás, de 100% biztos vagyok hogy ez a többi híres browserban is elérhető akár plugin-nal vagy alapból.
  • kbupdate #20
    hát jah, győzike és az rtl klub bekaphatja, meg jóBANrosszban a TV2vel együtt (stb...)
  • psishock #19
    Hihetetlen hogy az egészből csak a "nagyimon" akadtál le, teljesen más volt a mondandóm, mint ami leesett. Ahogy látom te is abból "rétegből" vagy amit előbb említettem, de ez a te dolgod, végsősoron azt csinálsz/nézel ami tetszik, de ha azt akarod hogy nyomatéka legyen a mondandódnak akkor mondjuk írd le miért is olyan jók ezek a sorozatok pl, ahelyett hogy akárkit is szubjektívan szivatsz (legalább is próbálsz). Ha a "nagy élet" beli problémáidat akarod megvitatni velem vagy csak eccerûen unalmas és nincs haverod akivel megoszthatod a gondolataidat akkor ott a privi, szívesen várlak. Amúgy meg a legjobb ha topic-nál maradsz, Maris.
  • csimmasz #18
    Hát én azért tudom élvezni a Discovery,Spektrum,NG,Animal Planet,stb-t,persze nem minden műsort.
    Bár igaz ezeken meg k*rva sok az ismétlés.
    A netezés mellett mindíg megy a tv és érdekes hogy a sz*r műsor még így is zavar,pedig csak részben figyelek a tv-re.
  • sanci44 #17
    KEDVES ÉRTÉKELŐ BARÁTOM ,REMÉLEM A TARTALOM
    láccik,HOGY JÓ!
  • Morden23 #16
    Te ezt most úgy írtad, mintha Pc-n nem lehetne szar műsorokat vagy filmeket nézni. Az, hogy ki mit néz, az egyéni szocprobléma, semmi köze nincsen a médiához.
    A televíziót nem lehet szegmentálni, mert elég kötött a közeg időben (0-24h) valamint csatornában is (általában 1). Vannak méretes TV-csatornák, akik szegmentálhatják a műsoridejüket (AXN, AXN Sci-Fi stb.), de ha csak 1 darab csatornád van, akkor azt kell ráraknod, ami a legnézettebb.

    Csacsis: a népbutításnak nincsen köze a médiához. A népbutításnak a buta néphez van köze. Cigizz? Melyik médiában mondják ezt? Ismersz egy olyasmit, hogy OECD? Piálj? Lassan arra is igaz lesz a cigis dolog. Nézz valóvilágot? Ki kötelez rá?

    A második része a mondatnak igaz, csak rossz az irány. Az emberek azért néznek való világot, hogy ne lássák a saját nyomorukat, és mert jobb mások életében vájkálni, mint a sajátjukban.
    Hogy miért vásárolnak reklámok hatására? Meg fogsz lepődni. Azért, mert az ember olyan, hogy szereti másra fogni a döntéseit. Ha a reklámban meglátott terméket megvásárolja, akkor nem fárasztja magát az utánaolvasásnak/járásnak/nézésnek, valamint (és ez a fontos) nem magát, hanem a reklámot fogja hibáztatni, ha nem válik be a termék.

    Az a sok idióta, aki azt mondja, hogy a reklám KÉNYSZERÍT, az kicsit azért nézzen magába. A reklám ennél jóval finomabb dolog.

    Mellesleg én sem nézek egy gramm TV-t sem, de azt azért nem kéne letagadni, hogy internetezés közben még sokezerszer több reklámot kapsz a képedbe. Sőt, maga a net egy sokkal szofisztikáltabb média, mint a TV (reklámok szórása, stb.)
    Azon is érdemes lenne végezni egy számítást, hogy egy hónapban hány másodpercet kell csak amiatt várni egy oldal betöltésére, mert az tökig van reklámokkal. Szerintem meglepő értékek jönnének ki.
  • Csacsis #15
    Az addig rendben van, hogy a népbutítás legnagyobb fegyvere a média, és ezen keresztül irányítanak mindenkit úgy, mint birkapásztor a birkát. ("cigizz, piálj, nézz valóvilágot, addig sem látod nyomorod, nem törödsz borzalmas életeddel és legfőképpen nem veszed észre, hogy mi a pénzeden havaii-on nyaralunk egész évben")

    DE!!! Nem azért nem nézek TV-t mert zavarnak a reklámok, hanem mert OCSKA A SZINKRON ÉS SZANASZÉT VÁGJÁK A FILMEKET!!!!!!!

    Az ócska szinkront még megértem, mert ugye olcsó húsbt drágának eladva az igazgató sokat kaszál. De MI A FRANCÉR KELL KIVENNI A LEGJOBB, TÖRTÉNET szempontjából LÉNYEGES!!!! részeket????

    Na, én ezért nem nézek már tv-t, ezért töltök le mindent a netről.

    Miért nem veszem meg a boltban a DVD-t???

    1, A kalóz verzió lehet hogy igényesebb. (lásd alien2 rendezői kiadást, ami dvd-n soha nem jelent meg szinkronosan (régen '95 előtt még jó volt a magyar szinkron), csak kalózverzióban)

    2, megvenném ha lenne rá pénzem, de nincs. Na, ez kinek a hibája?

    3, ha mégis sikerül megvennem, engem raboltak ki, mert qva drága 1 filmsorozat 1 évadja.

    Grrrrr....
  • b #14
    sanci, nagyon rendbe vagy ez láccik. viszont használj több mondat végi írásjelet és több kisbetűt. thx!