Berta Sándor
A tévétől a net felé fordulnak az emberek
Egyre jobban nyomon követhető az emberek szokásainak megváltozása, különösen igaz ez a televízió és az internet területére - derült ki az IBM Global Business Services és a Bonni Egyetem Kiértékelési és Metodikai Központjának közös felméréséből.
A felmérést idén februárban és márciusban készítették el, 1000 14 és 69 év közötti személy bevonásával. Az anyagból egyértelműen kiderül, hogy a hagyományos televíziós reklámok gyakorlatilag senkit sem érdekelnek, de ugyanez mondható el jelenleg a mobil televíziózásról is. Ezzel ellentétben a számítógépes és konzolos játékok, az elektronikus programkalauzok (EPG), a digitális videorekorderek és a video on-demand szolgáltatások, illetve ezek használata egyre meghatározóbb szerepet tölt be az emberek életében. Ennek főleg az az oka, hogy a felhasználók szeretik, ha az ő kezükben van az irányítás, ha beleszólhatnak a televízióműsor összeállításába vagy abba, hogy adott pillanatban hol és milyen műsort szeretne nézni.
Az emberek harmada játszik valamilyen számítógépes vagy konzolos programmal. Az online játékok szintén egyre népszerűbbek - még a 30 évnél idősebb személyek körében is. A 30 és 39 év közötti korosztály 7, míg a 40 és 49 év közötti korosztály 6 százaléka játszik rendszeresen. Érdekesség ugyanakkor, hogy a video on-demand szolgáltatásoknál vagy a számítógépes és a konzolos játékoknál abszolút elfogadott a reklámok alkalmazása.
A válaszadók 71 százaléka legszívesebben kitörölné a televíziós reklámblokkokat. A mobil televíziózás csupán az emberek 9 százalékát érdekelné. Közülük sokaknak csak az életmódjuk miatt lenne érdekes az új lehetőség vagy elismerték, hogy státuszszimbólumnak használják a "televíziós mobiljukat". Ezt támasztja alá, hogy az újdonságra a 20 évesnél fiatalabbak a legfogékonyabbak, a mobil televíziózás e korosztály tagjainak a 37 százalékát érdekli.
A Triple-Play vagyis a televízió-, a telefon- és az internetelőfizetéseket egy csomagban kínáló szolgáltatások csupán a felhasználók egyharmadának érdeklődését keltették fel. A legtöbben alig hallottak valamit ezekről a szolgáltatásokról. Ugyanakkor csak akkor érdekelné őket egy ilyen csomag, ha megbíznának a szolgáltatóban és egy olcsó, hosszú távú szerződést tudnának vele kötni.
A felmérést idén februárban és márciusban készítették el, 1000 14 és 69 év közötti személy bevonásával. Az anyagból egyértelműen kiderül, hogy a hagyományos televíziós reklámok gyakorlatilag senkit sem érdekelnek, de ugyanez mondható el jelenleg a mobil televíziózásról is. Ezzel ellentétben a számítógépes és konzolos játékok, az elektronikus programkalauzok (EPG), a digitális videorekorderek és a video on-demand szolgáltatások, illetve ezek használata egyre meghatározóbb szerepet tölt be az emberek életében. Ennek főleg az az oka, hogy a felhasználók szeretik, ha az ő kezükben van az irányítás, ha beleszólhatnak a televízióműsor összeállításába vagy abba, hogy adott pillanatban hol és milyen műsort szeretne nézni.
Az emberek harmada játszik valamilyen számítógépes vagy konzolos programmal. Az online játékok szintén egyre népszerűbbek - még a 30 évnél idősebb személyek körében is. A 30 és 39 év közötti korosztály 7, míg a 40 és 49 év közötti korosztály 6 százaléka játszik rendszeresen. Érdekesség ugyanakkor, hogy a video on-demand szolgáltatásoknál vagy a számítógépes és a konzolos játékoknál abszolút elfogadott a reklámok alkalmazása.
A válaszadók 71 százaléka legszívesebben kitörölné a televíziós reklámblokkokat. A mobil televíziózás csupán az emberek 9 százalékát érdekelné. Közülük sokaknak csak az életmódjuk miatt lenne érdekes az új lehetőség vagy elismerték, hogy státuszszimbólumnak használják a "televíziós mobiljukat". Ezt támasztja alá, hogy az újdonságra a 20 évesnél fiatalabbak a legfogékonyabbak, a mobil televíziózás e korosztály tagjainak a 37 százalékát érdekli.
A Triple-Play vagyis a televízió-, a telefon- és az internetelőfizetéseket egy csomagban kínáló szolgáltatások csupán a felhasználók egyharmadának érdeklődését keltették fel. A legtöbben alig hallottak valamit ezekről a szolgáltatásokról. Ugyanakkor csak akkor érdekelné őket egy ilyen csomag, ha megbíznának a szolgáltatóban és egy olcsó, hosszú távú szerződést tudnának vele kötni.