Gyurkity Péter
Jönnek az ingyenes mobilhívások
Az amerikai Virgin Mobile reklámokkal váltaná ki a telefonhívások percdíjait. A telefonálók reklámok megtekintésével gyűjthetnek ingyen beszélgetési időt.
A Virgin Mobile - amely az Egyesült Államokban mintegy 4 millió, főleg fiatalkorú előfizetőjével a kisebb szolgáltatók közé tartozik - népszerűségének megugrását várja a kezdeményezéstől. A SugarMama keretében a mobiltulajdonosok a telefonokon, vagy akár otthoni számítógépeiken is szert tehetnek némi beszélgetési időre.
A cég három különböző módot kínál az érdeklődőknek. Nézhetünk online videókat, válaszolhatunk különböző kérdőívekre, vagy egyszerűen csak beleegyezhetünk, hogy alkalomadtán szöveges üzeneteket küldjenek mobil készülékünkre. A kérdőíves megoldásnál elsősorban azt kell igazolnunk, hogy megtekintettük a kérdéses felvételt, és valóban odafigyeltünk a reklámra. Egy-egy helyes válasszal egy ingyen percet írnak jóvá, míg a reklámok általában fél percesek. A cég szerint azok a fiatalok, akik a fő célcsoportnak számítanak, havonta akár 75 percet is összegyűjthetnek, ezáltal - számukra - jelentős összegeket spórolhatnak meg.
A cég eddig három nagyobb hirdetővel állapodott meg: a Pepsi, a Microsoft Xbox és a dohányzásellenes Truth csoport lát jövőt az elképzelésben, még akkor is, ha a piaci elemzők nem osztják ezen véleményüket. Utóbbiak szerint a szolgáltatást elsősorban azok veszik majd igénybe, akik mindenképpen spórolni akarnak telefonos költségeiken, így nem sorolhatók a komoly vásárlók közé, legyen szó akár szórakoztatóelektronikai termékről, vagy üdítőitalról. Ráadásul a tengerentúlon a kiélezett verseny következtében a percdíjak gyors ütemben csökkennek, így a percgyűjtögetés egyelőre mindössze egy érdekes ötletnek minősül.
A SugarMama június közepén lesz elérhető a szolgáltató előfizetőinek. A sikeres bemutatkozás példát adhat a konkurens cégeknek, bár az még korántsem biztos, hogy az ágazat nagyobb szereplői is hajlanak-e majd egy ilyen megoldás felé.
A Virgin Mobile - amely az Egyesült Államokban mintegy 4 millió, főleg fiatalkorú előfizetőjével a kisebb szolgáltatók közé tartozik - népszerűségének megugrását várja a kezdeményezéstől. A SugarMama keretében a mobiltulajdonosok a telefonokon, vagy akár otthoni számítógépeiken is szert tehetnek némi beszélgetési időre.
A cég három különböző módot kínál az érdeklődőknek. Nézhetünk online videókat, válaszolhatunk különböző kérdőívekre, vagy egyszerűen csak beleegyezhetünk, hogy alkalomadtán szöveges üzeneteket küldjenek mobil készülékünkre. A kérdőíves megoldásnál elsősorban azt kell igazolnunk, hogy megtekintettük a kérdéses felvételt, és valóban odafigyeltünk a reklámra. Egy-egy helyes válasszal egy ingyen percet írnak jóvá, míg a reklámok általában fél percesek. A cég szerint azok a fiatalok, akik a fő célcsoportnak számítanak, havonta akár 75 percet is összegyűjthetnek, ezáltal - számukra - jelentős összegeket spórolhatnak meg.
A cég eddig három nagyobb hirdetővel állapodott meg: a Pepsi, a Microsoft Xbox és a dohányzásellenes Truth csoport lát jövőt az elképzelésben, még akkor is, ha a piaci elemzők nem osztják ezen véleményüket. Utóbbiak szerint a szolgáltatást elsősorban azok veszik majd igénybe, akik mindenképpen spórolni akarnak telefonos költségeiken, így nem sorolhatók a komoly vásárlók közé, legyen szó akár szórakoztatóelektronikai termékről, vagy üdítőitalról. Ráadásul a tengerentúlon a kiélezett verseny következtében a percdíjak gyors ütemben csökkennek, így a percgyűjtögetés egyelőre mindössze egy érdekes ötletnek minősül.
A SugarMama június közepén lesz elérhető a szolgáltató előfizetőinek. A sikeres bemutatkozás példát adhat a konkurens cégeknek, bár az még korántsem biztos, hogy az ágazat nagyobb szereplői is hajlanak-e majd egy ilyen megoldás felé.