SG.hu
McAfee: veszélyesek a keresők
A McAfee közzétette a keresőmotorokról szóló átfogó tanulmányát, amely szerint a keresések eredményeképpen havonta 285 millió kattintás történik rosszindulatú oldalakra.
A McAfee közzétette a Ben Edelman-nal (ismert kémprogram-kutató, és a cég tanácsadója) közösen készített, az internetes keresőmotorok biztonságát vizsgáló tanulmányát, amely szerint a keresőmotorok használói azt kockáztatják, hogy olyan weboldalakra kattintanak, amelyek veszélyeztethetik online biztonságukat. A januárban indult és áprilisban befejeződött, az 5 legnagyobb keresőmotorra (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask) kiterjedő vizsgálat azt mutatja, hogy még az átlagos keresési kifejezések is kockázatos oldalakra vezethetik a használót. Néhány a tanulmány főbb felfedezései közül:
A népszerű kulcsszavak esetében keresési eredményeik között a legnagyobb keresőmotorok mindegyike adott ki kockázatos oldalakat.
Bizonyos népszerű kulcsszavak esetében - mint például a "free screensavers" (ingyenes képernyőkímélő), a "digital music" (digitális zene), a "popular software" (népszerű szoftver), vagy a "singers" (énekesek) - a veszélyes oldalak aránya akár a 72 százalékot is elérte.
"A keresőmotorok egyértelműen kritikus szerepet töltenek be az internet-használat során: az online böngészés kényelmes kiindulópontjaként becslések szerint az oldallátogatásoknak körülbelül a felét teszik ki" - mondja Chris Dixon, a McAfee SiteAdvisor termékcsapatának vezetője. "Azonban a spam-ek, reklámprogramok, és egyéb online problémák gazdaságilag motivált terjesztői gyorsan követik a felhasználókat oda, ahova azok mennek - jelen esetben közvetlenül a keresőmotorok találataihoz. A böngészési trendek alapján becsléseink szerint jelenleg az Egyesült Államok internet-felhasználói a keresések eredményeképpen havonta 285 millió kattintást tesznek rosszindulatú oldalakra."
A McAfee nemrégiben vásárolta meg a SiteAdvisor-t, amely biztonsági szempontból értékeli szinte az összes látogatott weboldalt, és figyelmezteti a felhasználót a nem biztonságos oldalakról. Az új tanulmány az első átfogó vizsgálat a keresőmotorok biztonságosságával kapcsolatban, és a SiteAdvisor csapata által az elmúlt év során létrehozott, a weboldalak biztonsági osztályozását tartalmazó hatalmas adatbázisnak köszönhetően jöhetett létre. Az osztályozás kialakítása érdekében a vállalat automatizált teszteket futtat le, amelyek a weboldalakat a felhasználói problémák széles köre - adatlopások; reklámprogramokat, kémprogramokat és egyéb nem kívánatos programokat tartalmazó letöltések; pop-up-ok, valamint e-mailes belépési űrlapmezők - alapján elemzi.
A tanulmány következtetései között szerepel az a tény is, hogy a nagyobb keresőmotorok találatai között vannak veszélyes weboldalak is. A tanulmány rámutat arra a tényre is, hogy a kulcsszavak széles köre - köztük a fiatalabb felhasználók által használt kifejezések és kategóriák, mint például a "games" (játékok), a "singers" (énekesek), vagy a "movies" (filmek) - ad ki kockázatos találatokat. A tanulmány továbbá kimutatja, hogy a "szponzorált" találatok (amelyekért a hirdető fizetett) jóval veszélyesebbek, mint a nem szponzoráltak. A fizetett linkeknek átlagosan 8,5 százaléka bizonyult veszélyesnek, szemben a 3,1 százalékkal a nem szponzorált linkek esetében.
"A keresőmotorok túlságosan is fontosak ahhoz, hogy az internet legrosszabb elemei által dominált újabb online tevékenységgé váljanak" - teszi hozzá Edelman. "A felhasználók igénylik, és meg is érdemlik, hogy biztonságosan kereshessenek, és a biztonsággal foglalkozó közösség segíthet is ebben."
A McAfee közzétette a Ben Edelman-nal (ismert kémprogram-kutató, és a cég tanácsadója) közösen készített, az internetes keresőmotorok biztonságát vizsgáló tanulmányát, amely szerint a keresőmotorok használói azt kockáztatják, hogy olyan weboldalakra kattintanak, amelyek veszélyeztethetik online biztonságukat. A januárban indult és áprilisban befejeződött, az 5 legnagyobb keresőmotorra (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask) kiterjedő vizsgálat azt mutatja, hogy még az átlagos keresési kifejezések is kockázatos oldalakra vezethetik a használót. Néhány a tanulmány főbb felfedezései közül:
"A keresőmotorok egyértelműen kritikus szerepet töltenek be az internet-használat során: az online böngészés kényelmes kiindulópontjaként becslések szerint az oldallátogatásoknak körülbelül a felét teszik ki" - mondja Chris Dixon, a McAfee SiteAdvisor termékcsapatának vezetője. "Azonban a spam-ek, reklámprogramok, és egyéb online problémák gazdaságilag motivált terjesztői gyorsan követik a felhasználókat oda, ahova azok mennek - jelen esetben közvetlenül a keresőmotorok találataihoz. A böngészési trendek alapján becsléseink szerint jelenleg az Egyesült Államok internet-felhasználói a keresések eredményeképpen havonta 285 millió kattintást tesznek rosszindulatú oldalakra."
A McAfee nemrégiben vásárolta meg a SiteAdvisor-t, amely biztonsági szempontból értékeli szinte az összes látogatott weboldalt, és figyelmezteti a felhasználót a nem biztonságos oldalakról. Az új tanulmány az első átfogó vizsgálat a keresőmotorok biztonságosságával kapcsolatban, és a SiteAdvisor csapata által az elmúlt év során létrehozott, a weboldalak biztonsági osztályozását tartalmazó hatalmas adatbázisnak köszönhetően jöhetett létre. Az osztályozás kialakítása érdekében a vállalat automatizált teszteket futtat le, amelyek a weboldalakat a felhasználói problémák széles köre - adatlopások; reklámprogramokat, kémprogramokat és egyéb nem kívánatos programokat tartalmazó letöltések; pop-up-ok, valamint e-mailes belépési űrlapmezők - alapján elemzi.
A tanulmány következtetései között szerepel az a tény is, hogy a nagyobb keresőmotorok találatai között vannak veszélyes weboldalak is. A tanulmány rámutat arra a tényre is, hogy a kulcsszavak széles köre - köztük a fiatalabb felhasználók által használt kifejezések és kategóriák, mint például a "games" (játékok), a "singers" (énekesek), vagy a "movies" (filmek) - ad ki kockázatos találatokat. A tanulmány továbbá kimutatja, hogy a "szponzorált" találatok (amelyekért a hirdető fizetett) jóval veszélyesebbek, mint a nem szponzoráltak. A fizetett linkeknek átlagosan 8,5 százaléka bizonyult veszélyesnek, szemben a 3,1 százalékkal a nem szponzorált linkek esetében.
"A keresőmotorok túlságosan is fontosak ahhoz, hogy az internet legrosszabb elemei által dominált újabb online tevékenységgé váljanak" - teszi hozzá Edelman. "A felhasználók igénylik, és meg is érdemlik, hogy biztonságosan kereshessenek, és a biztonsággal foglalkozó közösség segíthet is ebben."