SG.hu
ASUS PhysX fizikai gyorsító
Az ASUSTeK bemutatta a PhysX P1 kártyát, amelyik az Ageia legújabb PhysX fizikai gyorsító egységét (PPU) alkalmazza. Jelenleg csak két cégnek van lehetősége PPU kártyák fejlesztésére.
Egy számítógépes játék futtatásakor a CPU (központi vezérlőegység) felelős a mesterséges intelligencia és a logikai számításokért, míg a GPU (grafikai jelfeldolgozó egység) felelős a háromdimenziós látvány megjelenítéséért. A PPU tovább emeli a játékok hangulatát, soha nem látott dinamikus mozgások és kölcsönhatások megjelenítésével.
Fejlesztője szerint a PhysX P1 kártyával szerelt rendszerek valóságosabban jelenítik meg a robbanásokat, a szétrepül törmeléket, a folyékony anyagokat, a víz csobbanását és a szél által keltett mozgásokat. Nincs két egyforma mozdulatsor, több előre megszerkesztett animáció és előre kiszámolt kölcsönhatás. "Ez a technológia sokkal jobban ábrázolhatóvá teszi a valósidejű fizikai mozgásokat és kölcsönhatásokat, mint amennyire a GPU-k és a CPU-k képesek" - mondta Kent Chen, az ASUS grafikai és multimédia üzletágának vezetője.
Specifikációk
- Processzor: AGEIA PhysX
- Busz technológia: 32 bites PCI 3.0 csatoló
- Memória interfész: 128 bites GDDR3 memória architektúra
- Memória kapacitás: 128 MB
- Memória átviteli sebesség: 12 Gbps
- Memória effektív órajele: 733 MHz
- Maximális utasítások száma: másodpercenként 20 milliárd utasítás másodpercenként
- Gömbök ütközése: másodpercenként maximum 530 millió
- Konvex sokszögek ütközése: másodpercenként maximum 533 ezer
Egy számítógépes játék futtatásakor a CPU (központi vezérlőegység) felelős a mesterséges intelligencia és a logikai számításokért, míg a GPU (grafikai jelfeldolgozó egység) felelős a háromdimenziós látvány megjelenítéséért. A PPU tovább emeli a játékok hangulatát, soha nem látott dinamikus mozgások és kölcsönhatások megjelenítésével.
Fejlesztője szerint a PhysX P1 kártyával szerelt rendszerek valóságosabban jelenítik meg a robbanásokat, a szétrepül törmeléket, a folyékony anyagokat, a víz csobbanását és a szél által keltett mozgásokat. Nincs két egyforma mozdulatsor, több előre megszerkesztett animáció és előre kiszámolt kölcsönhatás. "Ez a technológia sokkal jobban ábrázolhatóvá teszi a valósidejű fizikai mozgásokat és kölcsönhatásokat, mint amennyire a GPU-k és a CPU-k képesek" - mondta Kent Chen, az ASUS grafikai és multimédia üzletágának vezetője.
Specifikációk
- Processzor: AGEIA PhysX
- Busz technológia: 32 bites PCI 3.0 csatoló
- Memória interfész: 128 bites GDDR3 memória architektúra
- Memória kapacitás: 128 MB
- Memória átviteli sebesség: 12 Gbps
- Memória effektív órajele: 733 MHz
- Maximális utasítások száma: másodpercenként 20 milliárd utasítás másodpercenként
- Gömbök ütközése: másodpercenként maximum 530 millió
- Konvex sokszögek ütközése: másodpercenként maximum 533 ezer