Berta Sándor
A felhasználók csupán 5 százaléka internetfüggő
A mainzi Johannes Gutenberg Egyetem kutatói szerint megdőlni látszik az a tétel, miszerint a sokat böngésző vagy az órákon át online játékokkal játszó emberek többségénél internetfüggőség alakul ki.
A szakemberek által készített legújabb felmérés szerint téves az a szemlélet, miszerint aki napokig a monitora előtt ül és folyamatosan egy online játékkal játszik, az biztosan internetfüggő. Az emberek elsöprő többsége, 95 százalékuk ugyanis pontosan meg tudta és meg tudja különböztetni a valódi világot a virtuálistól. Internetfüggőnek csupán a felhasználók 5 százaléka nevezhető, és közülük is minden második ember pontosan tudja ezt magáról. A felmérés igazán reprezentatívnak nevezhető, ugyanis dr. Udo Thiedeke és kollégái a dokumentum készítésekor összesen 10 000 internetezőt kérdeztek meg.
"Világossá vált a számunkra, hogy azok, akik netfüggővé válnak általában a valódi életben is komoly problémákkal, például családi vagy munkahelyi gondokkal küszködnek. Előfordulhat, hogy a valódi életben sem képesek kapcsolatokat létesíteni. Nos, ők a virtuális világot használják fel erre és és arra, hogy magabiztosnak tüntessék fel magukat" - nyilatkozta a szakember. A kutató rámutatott arra is, hogy a virtuális élet bizonyos tekintetben könnyebben élhető. A valódi életben az első benyomás dönt el szinte mindent, a világhálón van idő és lehetőség korrigálni vagy megmásítani a döntésünket.
"Eddig mindenki azt hitte, hogy ezek csak online kapcsolatok. A játékosok közül azonban nagyon sokan találkoznak egymással személyesen is. A chatszobákban vagy fórumokon barátságok, szerelmek szövődnek, amelyekből később valódi kapcsolatok alakulhatnak ki. A virtuális térnek ugyanúgy megvannak a maga morális, szociális vagy etikai szabályai, mint a valódi életnek és az embereknek ugyanúgy foglalkozniuk kell a virtuális énjükkel, lelkükkel is" - oszlatott el egy másik tévhitet is Dr. Udo Thiedeke.
A mainzi egyetem munkatársai és más szakértők kritizálták ugyanakkor a hatóságokat és az államot, mondván, az erőszakos játékok elleni harc ürügyén túlzottan bele akar szólni az online játékok világába. "A virtuális tér szabad és semmilyen módon, sem tiltással, sem mézes-mázos ígéretekkel nem lehet rávenni az embereket arra, hogy ha ők internetezni akarnak, akkor otthagyják a világhálót" - mondta végül Ibrahim Mazari, a GIGA Digital Television és Wilfried Just, a Lebensrausch portál képviseletében.
A szakemberek által készített legújabb felmérés szerint téves az a szemlélet, miszerint aki napokig a monitora előtt ül és folyamatosan egy online játékkal játszik, az biztosan internetfüggő. Az emberek elsöprő többsége, 95 százalékuk ugyanis pontosan meg tudta és meg tudja különböztetni a valódi világot a virtuálistól. Internetfüggőnek csupán a felhasználók 5 százaléka nevezhető, és közülük is minden második ember pontosan tudja ezt magáról. A felmérés igazán reprezentatívnak nevezhető, ugyanis dr. Udo Thiedeke és kollégái a dokumentum készítésekor összesen 10 000 internetezőt kérdeztek meg.
"Világossá vált a számunkra, hogy azok, akik netfüggővé válnak általában a valódi életben is komoly problémákkal, például családi vagy munkahelyi gondokkal küszködnek. Előfordulhat, hogy a valódi életben sem képesek kapcsolatokat létesíteni. Nos, ők a virtuális világot használják fel erre és és arra, hogy magabiztosnak tüntessék fel magukat" - nyilatkozta a szakember. A kutató rámutatott arra is, hogy a virtuális élet bizonyos tekintetben könnyebben élhető. A valódi életben az első benyomás dönt el szinte mindent, a világhálón van idő és lehetőség korrigálni vagy megmásítani a döntésünket.
"Eddig mindenki azt hitte, hogy ezek csak online kapcsolatok. A játékosok közül azonban nagyon sokan találkoznak egymással személyesen is. A chatszobákban vagy fórumokon barátságok, szerelmek szövődnek, amelyekből később valódi kapcsolatok alakulhatnak ki. A virtuális térnek ugyanúgy megvannak a maga morális, szociális vagy etikai szabályai, mint a valódi életnek és az embereknek ugyanúgy foglalkozniuk kell a virtuális énjükkel, lelkükkel is" - oszlatott el egy másik tévhitet is Dr. Udo Thiedeke.
A mainzi egyetem munkatársai és más szakértők kritizálták ugyanakkor a hatóságokat és az államot, mondván, az erőszakos játékok elleni harc ürügyén túlzottan bele akar szólni az online játékok világába. "A virtuális tér szabad és semmilyen módon, sem tiltással, sem mézes-mázos ígéretekkel nem lehet rávenni az embereket arra, hogy ha ők internetezni akarnak, akkor otthagyják a világhálót" - mondta végül Ibrahim Mazari, a GIGA Digital Television és Wilfried Just, a Lebensrausch portál képviseletében.