Specker Balázs
A világháló színe-java egyetlen laptopon
A Webaroo azt állítja, hogy az általuk összeállított és sűrített információk megfelelően tömör tájékoztatást adnak, szemben a Yahoo vagy a Google olykor több milliós találati listájával.
Miközben a Google, a Yahoo és a Microsoft lázasan dolgozik azon, hogy olyan adatközpontokat hozzon létre, amely a webes tartalmakat magukban foglalják, addig a újoncnak számító Webaroo internetes cég úgy döntött, egyetlen laptopba sajtolja az internet legjavát. A cég bejelentette, hogy olyan Acer laptopok árusításába kezd, amelyeken - a világhálóról készített pillanatkép gyanánt - mintegy 40 GB-nyi adat lesz előre feltöltve.
"Az emberek mániája a keresés, és sokszor nem férhetnek hozzá a világhálóhoz" - magyarázta az ötlet mögött rejlő indítékokat Brad Husick, a vállalat elnöke és egyik alapítója. Véleménye szerint a legtöbb weben kereső felhasználó általában nem lapozz tovább az első vagy a második találati oldalnál. "Sok a szemét és az ismétlődés a világhálón" - csatlakozott kollégája véleményéhez Rakesh Mathur, a Webaroo vezérigazgatója a New York Times oldalán.
A nemzetközi cég szerverei a minőség, tájékoztatás és méret szerint vizsgálják és elemzik a weboldalakat. A nagyjából állandónak tekinthető webes információk gyűjteménye mellett a rendszer automatikusan frissíti magát ha a számítógép internetközelbe kerül, így a felhasználóknak módjuk lesz arra, hogy a legfrissebb információkat, híreket olvashassák, ha újra offline helyzetbe kényszerülnek. A cég nem aggódik amiatt, hogy a honlapok üzemeltetői kifogást emelnek amiért a szolgáltatás mérhető forgalom nélkül készít kivonatokat a tartalmakról. Ugyanis amikor a felhasználó frissít a kivesézett weboldal szerverén megtekintésnek minősül a letöltés, annak ellenére, hogy ezt a felhasználó valójában csak később, offline állapotban olvassa majd.
A legtöbb netes vállalkozáshoz hasonlóan a Webaroo is a hirdetésekben látja a bevételi lehetőséget. Elképzelésük szerint így a hirdetők akkor is elérhetnék a felhasználókat laptopjaikon és mobil eszközeiken, ha azok éppen nem tartózkodnak a világhálón.
Miközben a Google, a Yahoo és a Microsoft lázasan dolgozik azon, hogy olyan adatközpontokat hozzon létre, amely a webes tartalmakat magukban foglalják, addig a újoncnak számító Webaroo internetes cég úgy döntött, egyetlen laptopba sajtolja az internet legjavát. A cég bejelentette, hogy olyan Acer laptopok árusításába kezd, amelyeken - a világhálóról készített pillanatkép gyanánt - mintegy 40 GB-nyi adat lesz előre feltöltve.
"Az emberek mániája a keresés, és sokszor nem férhetnek hozzá a világhálóhoz" - magyarázta az ötlet mögött rejlő indítékokat Brad Husick, a vállalat elnöke és egyik alapítója. Véleménye szerint a legtöbb weben kereső felhasználó általában nem lapozz tovább az első vagy a második találati oldalnál. "Sok a szemét és az ismétlődés a világhálón" - csatlakozott kollégája véleményéhez Rakesh Mathur, a Webaroo vezérigazgatója a New York Times oldalán.
A nemzetközi cég szerverei a minőség, tájékoztatás és méret szerint vizsgálják és elemzik a weboldalakat. A nagyjából állandónak tekinthető webes információk gyűjteménye mellett a rendszer automatikusan frissíti magát ha a számítógép internetközelbe kerül, így a felhasználóknak módjuk lesz arra, hogy a legfrissebb információkat, híreket olvashassák, ha újra offline helyzetbe kényszerülnek. A cég nem aggódik amiatt, hogy a honlapok üzemeltetői kifogást emelnek amiért a szolgáltatás mérhető forgalom nélkül készít kivonatokat a tartalmakról. Ugyanis amikor a felhasználó frissít a kivesézett weboldal szerverén megtekintésnek minősül a letöltés, annak ellenére, hogy ezt a felhasználó valójában csak később, offline állapotban olvassa majd.
A legtöbb netes vállalkozáshoz hasonlóan a Webaroo is a hirdetésekben látja a bevételi lehetőséget. Elképzelésük szerint így a hirdetők akkor is elérhetnék a felhasználókat laptopjaikon és mobil eszközeiken, ha azok éppen nem tartózkodnak a világhálón.