SG.hu
224 versenyző az elso hazai Kódpárbajon
A Microsoft Magyarország 2005. október 6-án rendezte meg a Kódpárbaj elnevezésű webszolgáltatás-fejlesztő versenyét. A jelentkező versenyzők feladata egy egyszerű, nyílt szabványokon alapuló XML webszolgáltatás létrehozása volt, amely tetszőleges stratégiát követve szimulálja a kő-papír-olló játék egyik szereplőjének viselkedését.
A verseny legfontosabb célja a webszolgáltatások népszerűsítése volt, ám emellett arra is lehetőséget kívánt biztosítani, hogy a Microsoft fejlesztőeszközei, a Visual Studio 2003, illetve a novemberben újonnan megjelenő Visual Studio 2005 család különböző verzióinak felhasználói személyes tapasztalatok útján győződjenek meg arról, hogyan növelik ezen eszközök a webszolgáltatások létrehozásának hatékonyságát. A cég lehetőséget kívánt teremteni arra is, hogy azok, akik még csak ismerkednek a webszolgáltatásokkal, a játékon keresztül könnyedén sajátíthassák el a létrehozásukhoz szükséges ismereteket, az e területen már jártas fejlesztők pedig az egyszerű szabályok figyelembevételével, játszva tehessék próbára tudásukat.
A Microsoft által rendezett Kódpárbajnak igen nagy sikere volt a hazai fejlesztők körében: a verseny napján összesen 224 szakember tette próbára előre kidolgozott játékstratégiáját az általa létrehozott webszolgáltatás segítségével. A Microsoft által készített statisztikák alapján a versenyzők közül 207-en ASP.NET, 11-en PHP technológiát használtak, 1 versenyző CGI technológia segítségével, 5 pedig ismeretlen platformon hozta létre webszolgáltatását.
A versenyben történő részvételhez az elkészített webszolgáltatásokat a versenyzőknek egy tetszőleges szerveren kellett közzétenni, melyeket ezután a Microsoft Magyarország devPORTAL néven megújult fejlesztői portálján lehetett benevezni. Az internetre csatlakozó szerverrel nem rendelkező versenyzők számára az Interware biztosított ingyenes ASP.NET alapú tárhelyet, melyet 183 résztvevő vett igénybe, s 16%-uk már a .NET keretrendszer vadonatúj 2.0 beta verzióját használta fel webszolgáltatásának létrehozásához.
A verseny szervezői a csoportmérkőzésekből, majd a továbbjutók között több szinten történő körmérkőzésekből álló verseny minden egyes meccsét és annak valamennyi lépését valós időben publikálták az interneten, így a játékosok és az érdeklődők szerte az országban élőben izgulhatták végig a bajnokságot.
A Kódpárbaj I. helyezettje, a "szilosj fantázianéven regisztrált versenyző a legújabb fejlesztésű Xbox 360 játékkonzollal, a II. helyen végző "agysejt" egy Windows Mobile-alapú Pocket PC-vel, a III. helyezett "Manus" pedig egy Qtek 8010 Windows Mobile SmartPhone-nal lett gazdagabb. "Kódpárbajunkat a vártnál lényegesen nagyobb érdeklődés övezte, hisz a Microsoft svájci leányvállalata által szervezett és számunkra referenciaként szolgáló hasonló versenyhez képest csaknem háromszor annyian vettek rajta részt" - mondta Kerese István, a Microsoft Magyarország fejlesztési platform üzletágának igazgatója.
"A versenyhez kapcsolódó, a devPORTAL-on üzemelő fórum szintén messze a legnépszerűbbnek bizonyult, egymagában megkétszerezve a fejlesztői portál fórumainak összesített forgalmát. A siker ilyen spontán megnyilvánulásainak nehéz ellenállni, ezért a játékot hosszabb mérkőzések formájában, 'Kódpárbaj - Újratöltve' néven még az idén újra megrendezzük, s a példán felbuzdulva a jövőben is rendszeresen indítunk különböző játékokon alapuló fejlesztői versenyeket" - tette hozzá az igazgató.
A verseny legfontosabb célja a webszolgáltatások népszerűsítése volt, ám emellett arra is lehetőséget kívánt biztosítani, hogy a Microsoft fejlesztőeszközei, a Visual Studio 2003, illetve a novemberben újonnan megjelenő Visual Studio 2005 család különböző verzióinak felhasználói személyes tapasztalatok útján győződjenek meg arról, hogyan növelik ezen eszközök a webszolgáltatások létrehozásának hatékonyságát. A cég lehetőséget kívánt teremteni arra is, hogy azok, akik még csak ismerkednek a webszolgáltatásokkal, a játékon keresztül könnyedén sajátíthassák el a létrehozásukhoz szükséges ismereteket, az e területen már jártas fejlesztők pedig az egyszerű szabályok figyelembevételével, játszva tehessék próbára tudásukat.
A Microsoft által rendezett Kódpárbajnak igen nagy sikere volt a hazai fejlesztők körében: a verseny napján összesen 224 szakember tette próbára előre kidolgozott játékstratégiáját az általa létrehozott webszolgáltatás segítségével. A Microsoft által készített statisztikák alapján a versenyzők közül 207-en ASP.NET, 11-en PHP technológiát használtak, 1 versenyző CGI technológia segítségével, 5 pedig ismeretlen platformon hozta létre webszolgáltatását.
A versenyben történő részvételhez az elkészített webszolgáltatásokat a versenyzőknek egy tetszőleges szerveren kellett közzétenni, melyeket ezután a Microsoft Magyarország devPORTAL néven megújult fejlesztői portálján lehetett benevezni. Az internetre csatlakozó szerverrel nem rendelkező versenyzők számára az Interware biztosított ingyenes ASP.NET alapú tárhelyet, melyet 183 résztvevő vett igénybe, s 16%-uk már a .NET keretrendszer vadonatúj 2.0 beta verzióját használta fel webszolgáltatásának létrehozásához.
A verseny szervezői a csoportmérkőzésekből, majd a továbbjutók között több szinten történő körmérkőzésekből álló verseny minden egyes meccsét és annak valamennyi lépését valós időben publikálták az interneten, így a játékosok és az érdeklődők szerte az országban élőben izgulhatták végig a bajnokságot.
A Kódpárbaj I. helyezettje, a "szilosj fantázianéven regisztrált versenyző a legújabb fejlesztésű Xbox 360 játékkonzollal, a II. helyen végző "agysejt" egy Windows Mobile-alapú Pocket PC-vel, a III. helyezett "Manus" pedig egy Qtek 8010 Windows Mobile SmartPhone-nal lett gazdagabb. "Kódpárbajunkat a vártnál lényegesen nagyobb érdeklődés övezte, hisz a Microsoft svájci leányvállalata által szervezett és számunkra referenciaként szolgáló hasonló versenyhez képest csaknem háromszor annyian vettek rajta részt" - mondta Kerese István, a Microsoft Magyarország fejlesztési platform üzletágának igazgatója.
"A versenyhez kapcsolódó, a devPORTAL-on üzemelő fórum szintén messze a legnépszerűbbnek bizonyult, egymagában megkétszerezve a fejlesztői portál fórumainak összesített forgalmát. A siker ilyen spontán megnyilvánulásainak nehéz ellenállni, ezért a játékot hosszabb mérkőzések formájában, 'Kódpárbaj - Újratöltve' néven még az idén újra megrendezzük, s a példán felbuzdulva a jövőben is rendszeresen indítunk különböző játékokon alapuló fejlesztői versenyeket" - tette hozzá az igazgató.