Berta Sándor

Blog­hír­szol­gál­ta­tás újságoknak

Egy blogszövetségnek köszönhetően új lehetőség nyílik az amerikai lapok előtt. A BlogBurst.com weboldal lehetővé tette, hogy az újságok felhasználják a szervezet tagjának számító online napló-oldalak bejegyzéseit, kommentárjait.

A BlogBurst.com a legjobb blogokhoz (ilyen például a Micro Persuasion, Finslippy vagy a Teen Fashionista) kínál hozzáférést az amerikai napilapok és magazinok számára - jelentették be a portál üzemeltetői, akik azt szeretnék elérni, hogy a hagyományos írott sajtó képviselői is megismerhessék a blogtársadalom krémjét. A szakemberek úgy vélik, a legjobb internetes naplóírók akár külön hasábokat vagy rovatokat is kaphatnának egyes újságokban.

A BlogBurst.com egy olyan közösségi portál, ahol a tagok biztosak lehetnek abban, hogy az írásaikat mindig sokan fogják olvasni. Ráadásul az itt befolyó reklámbevételeknek köszönhetően a naplók készítői támogatást is kapnak oldalaik fenntartásához. A blogok tartalmának vagy azok egyes részleteinek átvétele iránt máris sok kisebb és nagyobb írott sajtóorgánum érdeklődik, köztük van például a San Fransisco Cronicle, az Austin American-Statesman vagy a The Washington Post.

A szakemberek szerint nagyon egyszerű az új kapcsolat indoka. A hagyományos lapok rájöttek, hogy az interneten hatalmas olyan olvasói réteg van, akiket ezáltal nagyon egyszerűen meg tudnak szólaltatni és maguk mellé tudnak állítani. Ehhez elég csupán annyi, hogy az online szerkesztőségeik együttműködnek a blogerekkel és olyan közösségi portálokkal, mint a Flickr, a MySpace és a Youtube. A Blogburst.com-mal való együttműködésnek köszönhetően az online szerkesztőségek azonnal hozzáférést kapnak a 600 legjobb online naplóhoz és azok tartalmához. Az itt fellelhető témák között vannak például utazási információk, útibeszámolók, technikai és technológiai hírek, női témák, programajánlatok, táplálkozási tanácsok.

"Az együttműködés azért valósulhat meg, mert számtalan olyan területen kínálunk információkat, amelyekkel az újságok általában külön nem foglalkoznak, legtöbbször saját emberük sem lenne rá. A blogerek új, minden eddiginél szélesebb körű megjelenési lehetőséget kapnak, míg az újságok bővíthetik tartalmukat. Azt remélem, hogy az év végére már közel száz újságot láthatunk el kiegészítő információkkal" - nyilatkozta Dave Panos, a Blogburst.com-ot üzemeltető Pluck Corporation elnöke.

A blogszervezetnek elvileg bárki tagja lehet, ám csak annak az oldalát veszik át a kiemelt körbe, aki különböző tartalmi és egyéb feltételeknek megfelel. Ráadásul a Pluck szakemberei külön is ellenőriznek minden online naplót, hogy nehogy egymással megegyező vagy nem megfelelő tartalmak jelenjenek meg az írott sajtó­orgánumokban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!