Specker Balázs
Discovery filmek a Google Earth-ön
A Discovery megegyezett a Google-lal, hogy a Google Earth szoftveren keresztül mutatja be a Föld történelmi vagy egyéb szempontból érdekesnek számító helyszíneit.
A világ 170 országban több mint 100 csatornát működtető Discovery úgy döntött, hogy híres helyről készült ismertetőfilmjét - a Yellowstone Nemzeti Parktól a Kínai Nagyfalon át a Trafalgar térig - közkinccsé teszi a Google műholdfelvételekre épülő térképes alkalmazásán keresztül. A nemrég a Nokiával kötött megállapodás után, a csatorna úgy tűnik tovább terjeszti működését a hagyományos, tévés sugárzáson túlra. Az elkövetkezendő hetekben a Google Earthben egy földgömbikon tűnik majd föl, amely elkalauzolja a felhasználót a tévécsatorna 2-4 perc hosszúságú ismeretterjesztő filmjeihez.
Kezdetben a helyszínek kizárólag az Egyesült Államokra korlátozódnak majd, ám a tervek szerint Yellowstone, a Rushmore hegy és a Dinosaur gyönyörű vidékéhez idővel más országok látványosságai is csatlakoznak. Mivel a földgömbikonra való kattintás után a Discovery oldalára jut a felhasználó, az ott megjelenő hirdetéseket szabadon helyezheti el a csatorna, ráadásul a teljes bevétel az övé marad.
"Óriási bevételi lehetőséget látunk benne. Több hirdetni vágyó is jelezte érdeklődését, valamint konkrét megkeresések is érkeztek már" - közölte Donald. A. Baer, a Discovery stratégiáért és fejlesztésért felelős vezető alelnöke a Washington Post oldalán. A keresőóriás a Google Earth prémium és a professzionális verzióinak fizetős letöltéseiből jut profithoz, illetve azokból a hirdetésekből, melyek a térképes kereséséi eredményekkel együtt jelennek meg. A Discoveryvel kötött megállapodás azonban távolról sem tekinthető exkluzívnak. A cég több National Geographictól származó képet és a magazinra mutató linket is kínál.
A Discovery egyúttal azt is bejelentette, hogy április 15-én beindítja első szélessávú tévécsatornáit, a Discovery Channel Beyondot és a Travel Channel Beyondot - írja a Mediaweek. A tévéadókon a változatosnak ígért tartalmak mellett több műsorból is szerepelnek majd kivágott részletek és eddig nem látott bakik. Az online adások ingyenesek lesznek, mivel teljes egészében a hirdetőkre támaszkodnak majd.
A világ 170 országban több mint 100 csatornát működtető Discovery úgy döntött, hogy híres helyről készült ismertetőfilmjét - a Yellowstone Nemzeti Parktól a Kínai Nagyfalon át a Trafalgar térig - közkinccsé teszi a Google műholdfelvételekre épülő térképes alkalmazásán keresztül. A nemrég a Nokiával kötött megállapodás után, a csatorna úgy tűnik tovább terjeszti működését a hagyományos, tévés sugárzáson túlra. Az elkövetkezendő hetekben a Google Earthben egy földgömbikon tűnik majd föl, amely elkalauzolja a felhasználót a tévécsatorna 2-4 perc hosszúságú ismeretterjesztő filmjeihez.
Kezdetben a helyszínek kizárólag az Egyesült Államokra korlátozódnak majd, ám a tervek szerint Yellowstone, a Rushmore hegy és a Dinosaur gyönyörű vidékéhez idővel más országok látványosságai is csatlakoznak. Mivel a földgömbikonra való kattintás után a Discovery oldalára jut a felhasználó, az ott megjelenő hirdetéseket szabadon helyezheti el a csatorna, ráadásul a teljes bevétel az övé marad.
"Óriási bevételi lehetőséget látunk benne. Több hirdetni vágyó is jelezte érdeklődését, valamint konkrét megkeresések is érkeztek már" - közölte Donald. A. Baer, a Discovery stratégiáért és fejlesztésért felelős vezető alelnöke a Washington Post oldalán. A keresőóriás a Google Earth prémium és a professzionális verzióinak fizetős letöltéseiből jut profithoz, illetve azokból a hirdetésekből, melyek a térképes kereséséi eredményekkel együtt jelennek meg. A Discoveryvel kötött megállapodás azonban távolról sem tekinthető exkluzívnak. A cég több National Geographictól származó képet és a magazinra mutató linket is kínál.
A Discovery egyúttal azt is bejelentette, hogy április 15-én beindítja első szélessávú tévécsatornáit, a Discovery Channel Beyondot és a Travel Channel Beyondot - írja a Mediaweek. A tévéadókon a változatosnak ígért tartalmak mellett több műsorból is szerepelnek majd kivágott részletek és eddig nem látott bakik. Az online adások ingyenesek lesznek, mivel teljes egészében a hirdetőkre támaszkodnak majd.