Napi Online
Racionális okai voltak a Pannon névmódosításának
Az egykori Pannon GSM - ma már csak egyszerűen Pannon - tulajdonosa, a norvég Telenor vezetői elhagyták a GSM betűszót, miközben meghagyták a Pannont.
Racionális - nem is túl bonyolult - okai lehettek a névmódosításnak. Egyrészt a harmadik generációs technológia (3G) előretörésével szerettek volna megszabadulni a régi megoldásra utaló GSM betűszótól, ahogyan azt annak idején a ma már T-Mobile névre hallgató egykori Westel 900 vezetői egy lépésben megtették. Másrészt - szemben a T-Mobile-lal - a második mobilszolgáltató nem akarta sutba dobni a cég teljes nevét, hanem jelezve az állandóságot és utalva vállalkozás magyar voltára, megtartotta a vitathatatlanul erős márkanevet, a Pannont.
A társaság a váltással egyidejűleg lecserélte zöld-piros csíkos logóját s a Pannon szó írásmódja is jelentősen megváltozott, tisztábbá, frissebbé vált. Az átfogó megújulás tehát elérte a Pannon arculatát, amely az indulás évétől, vagyis 1994-től kezdve máig csupán kisebb változtatásokon ment keresztül, vagyis megérett az átformálásra. Ove Fredheim, a cég vezérigazgatója szerint "a felfrissült márka, az új arculat és a hozzájuk kötődő újdonságok olyan kellemes meglepetéseket rejtenek ügyfeleinknek, amelyek 2006-ot mindannyiuk számára a megújuló Pannon évévé teszik majd".
A kérdés már csak az, hogy valóban így lesz-e, vagyis hogy hoz-e tartalmi változást is az új Pannon-arculat, vagy csak annyit mondhatunk mindezzel kapcsolatban 2006 végén, hogy hozott is, meg nem is újdonságot a fogyasztóknak.
Racionális - nem is túl bonyolult - okai lehettek a névmódosításnak. Egyrészt a harmadik generációs technológia (3G) előretörésével szerettek volna megszabadulni a régi megoldásra utaló GSM betűszótól, ahogyan azt annak idején a ma már T-Mobile névre hallgató egykori Westel 900 vezetői egy lépésben megtették. Másrészt - szemben a T-Mobile-lal - a második mobilszolgáltató nem akarta sutba dobni a cég teljes nevét, hanem jelezve az állandóságot és utalva vállalkozás magyar voltára, megtartotta a vitathatatlanul erős márkanevet, a Pannont.
A társaság a váltással egyidejűleg lecserélte zöld-piros csíkos logóját s a Pannon szó írásmódja is jelentősen megváltozott, tisztábbá, frissebbé vált. Az átfogó megújulás tehát elérte a Pannon arculatát, amely az indulás évétől, vagyis 1994-től kezdve máig csupán kisebb változtatásokon ment keresztül, vagyis megérett az átformálásra. Ove Fredheim, a cég vezérigazgatója szerint "a felfrissült márka, az új arculat és a hozzájuk kötődő újdonságok olyan kellemes meglepetéseket rejtenek ügyfeleinknek, amelyek 2006-ot mindannyiuk számára a megújuló Pannon évévé teszik majd".
A kérdés már csak az, hogy valóban így lesz-e, vagyis hogy hoz-e tartalmi változást is az új Pannon-arculat, vagy csak annyit mondhatunk mindezzel kapcsolatban 2006 végén, hogy hozott is, meg nem is újdonságot a fogyasztóknak.