MTI
Médiavállalattá válik a Thomson
Jót tett a francia Thomson csoportnak, hogy tavaly megvált veszteséges televízió-gyártó üzletágától, s a hangsúlyt a média, illetve szórakoztató üzletágra helyezte.
Ez utóbbi üzletágban tavaly a várakozásokat felülmúlva 176 millió euró adózott eredményre tett szert, miközben a csoport adó utáni vesztesége tavaly még 573 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 561 millióról. Ebben döntő szerepet játszott, hogy az azóta már eladott üzletágban 749 millió eurós veszteség keletkezett.
A Thomson átalakulóban van: alacsony hatékonyságú fogyasztói elektronikai gyártó vállalatból nagy nyereségességű szolgáltatójává kíván válni a filmstúdióknak és a médiatársaságoknak: tavalyi 5,7 milliárd eurós árbevételéből 5,4 milliárd már ebből az üzletágból származott. Tavalyelőtt forgalma még 6,0 milliárd euró volt. A csoport az idén már nyereséget vár.
Ez utóbbi üzletágban tavaly a várakozásokat felülmúlva 176 millió euró adózott eredményre tett szert, miközben a csoport adó utáni vesztesége tavaly még 573 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 561 millióról. Ebben döntő szerepet játszott, hogy az azóta már eladott üzletágban 749 millió eurós veszteség keletkezett.
A Thomson átalakulóban van: alacsony hatékonyságú fogyasztói elektronikai gyártó vállalatból nagy nyereségességű szolgáltatójává kíván válni a filmstúdióknak és a médiatársaságoknak: tavalyi 5,7 milliárd eurós árbevételéből 5,4 milliárd már ebből az üzletágból származott. Tavalyelőtt forgalma még 6,0 milliárd euró volt. A csoport az idén már nyereséget vár.