Berta Sándor
Véget ért a Skype aranykora
Szakértők szerint könnyen előfordulhat, hogy megállt a Skype térnyerése. Ezt támasztja alá, hogy a tavalyi év vége óta a felére esett vissza a hazánkban is népszerű, magyar nyelven is elérhető ingyenes internetes telefon-program VoIP-piaci részesedése.
A Skype piaci részesedése Európában az elmúlt tizenkét hónapban 90 százalékról 45 százalékra esett vissza. Ez derült ki a Sandvine piackutató cég által közzétett felmérésből, amelyet 700 000 háztartás bevonásával készítettek el.
Európában a VoIP-beszélgetések 51 százalékát bonyolították az emberek valamelyik nagy szolgáltatón keresztül, az Egyesült Államokban ez az arány 53 százalék. Úgy látszik, számos távközlési cég felismerte az internetes telefonálás előnyeit és kínál ilyen kiegészítő vagy teljes csomagokat az előfizetői részére - lásd a Magyar Telekom Klip szolgáltatását. Ezen, általában a DSL-hozzáférésekkel kombinált csomagok elterjedését leginkább az egykori piaci egyeduralkodó Skype érzi meg leginkább.
A felmérést az is alátámasztja, hogy a nagy távközlési cégek DSL-hálózatán belül bonyolított VoIP-hívások 81 százaléka már az adott szolgáltatón keresztül és nem pedig egy külső társaságon át zajlik. Pont az új előfizetők pecsételték meg a Skype sorsát, hiszen az emberek kényelmesek és úgy vélekednek: minek válasszak két szolgáltatót, vagyis "minek telepítsem fel a Skype-ot, ha mindent megkapok egy helyen?"
Boyd Peterson, a Sandvine alelnöke szerint a távközlési cégek kezdenek ráérezni az internetes telefóniára, és egyre több pénzt kasszíroznak ezen a területen. Ez a folyamat a következő hónapokban csak erősödni fog.
A Skype piaci részesedése Európában az elmúlt tizenkét hónapban 90 százalékról 45 százalékra esett vissza. Ez derült ki a Sandvine piackutató cég által közzétett felmérésből, amelyet 700 000 háztartás bevonásával készítettek el.
Európában a VoIP-beszélgetések 51 százalékát bonyolították az emberek valamelyik nagy szolgáltatón keresztül, az Egyesült Államokban ez az arány 53 százalék. Úgy látszik, számos távközlési cég felismerte az internetes telefonálás előnyeit és kínál ilyen kiegészítő vagy teljes csomagokat az előfizetői részére - lásd a Magyar Telekom Klip szolgáltatását. Ezen, általában a DSL-hozzáférésekkel kombinált csomagok elterjedését leginkább az egykori piaci egyeduralkodó Skype érzi meg leginkább.
A felmérést az is alátámasztja, hogy a nagy távközlési cégek DSL-hálózatán belül bonyolított VoIP-hívások 81 százaléka már az adott szolgáltatón keresztül és nem pedig egy külső társaságon át zajlik. Pont az új előfizetők pecsételték meg a Skype sorsát, hiszen az emberek kényelmesek és úgy vélekednek: minek válasszak két szolgáltatót, vagyis "minek telepítsem fel a Skype-ot, ha mindent megkapok egy helyen?"
Boyd Peterson, a Sandvine alelnöke szerint a távközlési cégek kezdenek ráérezni az internetes telefóniára, és egyre több pénzt kasszíroznak ezen a területen. Ez a folyamat a következő hónapokban csak erősödni fog.